28
اردیبهشت

معناو مفهوم خسارت محض در کلام رهبری

در دوران بسیار بدی زندگی می کنیم، عقلها از مردم گرفته شده، قلبها رو محبٓت دنیا فرا گرفته، معنی حقیقی انسانیّت به مسلخ رفته، مردم درک درستی از حقایق ندارند. تمام همّ و غمّشان جمع آوری مال و منال دنیا شده، خواب و خوراک شان شده خانه و زمین و اتومبیل و مبلمان و وسایل دیجیتال و مد لباس و دکوراسیون منزل و …

وای… ببینید عمق نفوذ تفکر مادّی تا کجا پیش رفته که حتی ضرب المثلی که همین الان بنده بکار بردم برای تببین «همه چیز مردم» یعنی جمله (خواب و خوراکشان) هم دید مادّی دارد. در حالی که همه چیز فقط خواب و خوراک و امثالهم نیست.

این مقدمه را گفتم تا به اینجا برسیم که این روزها متأسفانه حتی موجه ترین مردم، حتی اساتید علوم سیاسی، حتی رجال مذهبی و … هم با تفکر دنیایی قضایا را تحلیل می کنند. داغ این مصیبت، مثنوی هفتاد من کاغذ است که بیان آن در این سطور میسر نیست.

چند مدت پیش رهبر بزرگوارمان در بیان وضعیت کشور پس از توافق هسته ای موسوم به برجام، از عبارت صریح « خسارت محض » استفاده نمودند‌. این عبارت «خسارت محض» کلام فوق العاده ظریفی است که اشاره به دو آیه از آیات قرآن کریم دارد.

در این آیات خسارت بارترین اعمال انسانها تبیین شده و آن اعمالی است که صرفاً برای مطامع مادی انجام می شود و مردم تصور می کنند که عملشان بسیار ارزشمند بوده است.

کهف-۱۰۳-۱۰۴

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا

بگو : آيا شما را آگاه كنيم كه زیانکارترین مردم در کردار چه کسانی هستند؟
.
الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا

آنهايى كه كوششان در زندگى دنيا تباه شد و مى‌پنداشتند كارى نيكو مى‌كنند.

من حاضرم این را قسم بخورم که اگر صنعت هسته ای ما که هیچ، حتی اگر صنایع مادر ما، صنعت نفت، صنعت خودرو و اصلاً حتی اگر اقتصاد این کشور هم کاملاً نابود شده بود، امّا ما پیش شیطان بزرگ دست دراز و سر خم نکرده بودیم، هرگز هرگز هرگز رهبر فرزانه ما تعبیر «خسارت محض» را برای دستاوردهای برجام بکار نمی بردند.

مشکل از ماست که چشم مان مثل تک چشم دجال زمانه، آمریکای خونخوار گشته و چشم الهی‌مان کور شده است.

خسارت محضی که آقا فرمودند بخاطر این است که با برجام عاقبت انقلاب، آخرت این ملّت خصوصاً مسئولان موافق برجام، آرمان های انقلاب یعنی ظهور امام زمان و پیروزی مستضعفان عالم بر مستکبران و رسیدن به حیات طیبه در سایه ولایت اللّه همه و همه برای این ملّت تباه می شود یا حداقل تا سالیان سال به محاق می رود. مگر اینکه ما به خود بیاییم و جلوی این خسارت را تا دیر نشده بگیریم قبل از آنکه پروژه برجام یا برجامها به اهداف نهایی خود برسد.

آری عزیزان، « خسارت محض » ناظر به صنعت هسته ای، اقتصاد و مادیات نیست، خسارت محض به تأخیر افتادن نیل امت اسلام به آرمان اهل بیت عصمت و طهارت است.

وَالعَصر، اِنَّ الاِنسانَ لَفی خُسر، الَّا الَّذینَ آمَنوا وَ عَمِلوا الصّالِحاتِ و تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبرِ


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...