4
آبان

هیئت با طعم غفلت...

بی شک «هیئت» یکی از قوی­ترین مراکز دینی و معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن معنویت فرد و اجتماع بی بدیل است. یک هیئت مذهبی اگر بتواند با استفاده از روشی صحیح، عالمانه و عاشقانه حرکت کند خواهد توانست بیشترین نقش را در رشد و تعالی جامعه اسلامی داشته باشد که هیچ حرکت و تشکلی به پای آن نخواهد رسید و توان رقابت با او را نخواهد داشت.

در ذیل رابطه بین هیئت و تقویت حرکت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را بررسی کردیم:

نگاه اول: هیئت

محرم که از راه می رسد، بساط هیئت ها و مراسمات عزاداری به راه می شود. خلاصه شوری به پا می شود و بیشتر ما امت حزب الله سر و کارمان به هیئت ها و مجالس می افتد. آن قدر گرم عزاداری و هیئت و روضه هستیم که از بند دنیا و مافیها رها می شویم. اصلاً دیگر برایمان مهم نیست در اطرافمان چه می گذرد، چون آن چه در این ایام مهم است، هیئت است و روضه …؛ اخبار، سیاست، دغدغه ها و … همه کنار می رود؛ چون باید به هیئت رسید.

نگاه دوم: غفلت

اما یک سوال! برای چه به هیئت می آییم؟ بگذارید جور دیگری بپرسم: آیا در این ایام باید تنها به فکر روضه و شرکت در هیئت بود؟ این جاست که باید یک سوزن به خودمان بزنیم، یکی از آسیب هایی که در این ایام، مخصوصاً برای افراد انقلابی و متدیّن وجود دارد، این مسئله است که ما از همه چیز غافل می شویم و تنها به فکر شرکت در مراسم ها و هیئات هستیم. نمی دانیم چه می گذرد! چه خبر است! شاید مملکت و انقلاب را آب ببرد و ما را آه! آن قدر حواسمان به شرکت در هیئت و عزاداری است که گاهاً از مسائل روز، آرمان ها و فعالیت ها غافل می شویم. در حالی که ما باید به هیئت ها و مجالس عزاداری به چشم یک فرصت نگاه کنیم. فرصتی که در آن امکان شکل دهی و پیگیری آرمان ها و دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مسیر انقلاب و اسلام ناب، وجود دارد. نباید این گونه باشد که در محرم از مسائل روز و پیگیری فعالیت هایمان غافل شویم، بلکه برعکس آن چه کارکرد اصیل هیئت هاست، ایجاد و تقویت حرکت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی درست و منطبق با اصول اسلام و انقلاب است. اصلاً بگذارید راحت بگویم: هیئتی که این گونه نباشد و ما را از همه چیز غافل کند، هیئتی است با طعم غفلت!


free b2evolution skin
نظر از: محمد [بازدید کننده]
محمد

سلام

نظرت جالب نبود
ما شیعه ها اگر از اول سیاست و دنیا و ما فیها را رها میکردیم و به محرم و هیئت و امام حسین علیه السلام میرسیدیم امروزه زندگیهامان اینطوری نبود
دینمان اینطور کشکی نبود
مسئولینمان اینطور حقه باز ودزد و قدرت طلب و شهرت طلب نبودند جوانانمان اینطور معتاد و حرزه و….نبودند
علمایمان (بعضی از حکومتی ها) اینطور نان به نرخ روز خور و هوا و هوس پرست و دنبال مرید نبودند

شما به همان حکومتتان و امامتان و انقلابتان و وووو …..برسید
با عرض معذرت دلم پر بود
در ضمن من ضد انقلاب نیستم
و مملکت و نظام را دوست دارم

پاسخ:

با سلام برادر بزرگوار

ولی بزرگوار منظور من چیز دیگری بوده این که شما فکر کردید نیست و درد دل پرتان را نثار من کردید من هم یک طلبه ساده بیشتر نیستم من هدف از این پست چیز دیگری بود گویا بعضی از هییتی ها فقط مشغول به سینه زنی و چند خط روضه خوانی میکنن در حای که این مجالس فرصتی است برای بیدار کردن مردم از خطرات فرهنگی بیگانه که در اطرافمان در حال موج زدن است این که شما درد دین دارید چای شکرش باقی است ما باید در مجالس عزادری هایمان مردم را هوشیار کنیم که در اطرافشان چه خبر است باید دلایل کم رنگ شدن اعتقادات را میان مردم باز کنیم و آن را ریشه یابی کنیم من هدفم از درج این پست در اوایل محرم فقط همین موضوع بود تا مداح ها با معرفت روضه خوانی کنند و سخنرانانمان با بصیرت بیشتری جلسات خودشان را بر گزار کنند.

بزرگوار ممنون از حضورتان در وبلاگ کوثر نور

منتظر دیدگاهای و نظرات سازنده شما هستم

در پناه حق شاد و سلامت باشید

1393/10/16 @ 14:07
نظر از:  

سلام همسنگر
ممنون از گوش زدتان
یاعلی

پاسخ:
سلام علیکم

ممنون از حضورتان
در پناه حق

1393/08/05 @ 13:08
نظر از: ساقی دل [بازدید کننده] 
ساقی دل

عاشقان را آرزو باشد گل روى حسين (ع )

گل گرفته عطر خود از تربت كوى حسين (ع )

سر گذاريم از ره اخلاص هنگام نماز

بَهر نزديكى به حق بر خاك گلبوى حسين (ع )

پاسخ:
عالم همه قطره و درياست حسين ، خوبان همه بنده و مولاست حسين ،
ترسم كه شفاعت كند از قاتل خويش ، از بس كه كَرَم دارد و آقاست حسين

1393/08/04 @ 19:09


فرم در حال بارگذاری ...