3
تیر

نمایش دست قهر و قدرت خدا بر بالای سر برج میلاد تهران!

 

اما چرا باید در شـهر تهران این اتفــاق بزرگ و نادر و عظیـم رخ دهد و حتی خسارات مالی و جانی بسیاری نیز از خود به جای بگذارد؟

اگر به شـهر تهران و روح حـاکم بر این شــهر که متاسفانه روز به روز نیز بر شـدت و وسـعت آن نیز افــزوده شود بنـگریم در می یابیم که تهـران به عنوان پایتخــت یک کشور اسلامی و ام القرای جهان اسلام در وضـعیت خوبی قرار نــدارد و هر بیننده ای را نگران می نمـاید.

بی شک گناهی که بصـورت فردی رخ مـیدهد امری است بین آن شخص و خداوند تـبارک و تعالی و عـذاب و تاوان آن نیز شخـصی و فردی است و چـه بسا با تـوبه آن شخص مورد آمـرزش واقع شود ولی گنـاهانی که جـنبه عمــومی و اجتماعی پیدا می نماید باید عذاب و عـقاب آن را نیز عـمومی و فراگـیر تصور نمـود و البته برای بازگشت و توبه آن نیز باید یک توبه اجتماعی انتطار داشت ؛ همانگونه که وقتی امتی در امر خیـری متحد میشوند خداوند متعال به همه آن جامعه عنایاتی را می فرماید و مستفیـض می نماید (همچون انقلاب شکــوهمند اسلامی که همه مردم متحد و یکپارچه برای یاری دین خدا ایسـتادند و سختی هایی را نیز متحمـل شدند ولی خداوند عزت و پـیروزی و نصرت را به کل ملت عـطا نمود ، حتی کسانی که در این امر حضوری نداشتند) و همچنین اگر امتی در امر شری متحد شوند وخداوند متعال عذاب و عقوبت خود را نصیب آن جامعه می نماید ( همچون زمان صدر اسلام و پس از شهادت پیامبر اسلام (ص) مردم برای دین خدا ایستادگی نکردند و حکومت و خلافت به دست افراد دیگری افتاد هرچند افراد معدودی برای یاری امیرالمومنین (ع) ایستادگی نمودند ولی تعداد افراد غالب خطاکار بیشـتر بود).

برخی مـظاهر بد حجابی آن از برخی خیابان های کشور های غربی  نیز برای من (بعنوان یک انسان نه بعنوان یک زن مسـلمان)  ناراحت کننده و آزار دهنـده است.


خبرهایی از کـشف حجاب علنی در برخی مناطق شمال شـهر یا در خـودروهای شخـصی ، وجــود برخی موسـسات خصوصی که کارمندان خود را ملزم به نداشتن حجاب می نـمایند ، مجالس پارتی و مهمانی های کذایی و مــختلط ، بی بند و باری های اخلاقی در مجامع عمومی (مثل دانـشگاه ها و مـدارس) ، آمار بالای شهـر تهران نسـبت به شـهرهای دنیا نسبت به بازدید از صفحات مستهجن در اینتــرنت ، آمار بالای سقط جنین و… که ره آورد آن را می توان حرکت خزنده بخشی از جامعه به سمت بی حجابی همراه با عشوه گری و اباحه گری عنوان نمود که بی شک طبق سنن الهی خشـم الهی را به هــمراه خواهد داشـت. (چرا که یک گـناه و هنجارشکنی اجتماعی است)

همچنین بی توجهی بیش از حد عــده ای به دنیا و تجمل گرایی و از طـرفی فقر و عجز عـجیب عده ای دیگر و بی توجـهی مردمان به قشـر مستضـعف ، قطعا نارضایت حضرت حق را در پی دارد.

در میان مردمان مومن و معتقـد در تهران ، افرادی نیز هستند که  به راحتی  به هرصورت و طریقی (که غالبا احکام الهی نیز رعایت نمیگردد) به دنبـال امرار مـعاش و درآوردن رزق و روزی و مایـحتاج خویش هستند و این چنیـن رزق حرام یا حداقل شبهه ناک در بسیاری از منازل یافت میشود.

ایجاد روحیه محور بینی و منفعت طلبی نیز یکی دیگر از آفات این شهر و برخی از ساکنـانش شده است ؛ فی المثل در مترو شاهد آن هستی که بسیاری از جوانان بر روی صندلی نشسته اند و در مقابل آنان ، افراد موسپید با سختی و مشقت چندین ساعت را ایسـتاده اند ، گرچه افراد نیکوکار و جوانمـرد وجـود دارد ولی در کل روحیـه ایثار بین بسیاری از مردم ضـعیف و کم رنـگ شـده است…

و….

آیا نمی توان تصور نمود که شـاید این اتفاق و خسارات آن از سر لطف و رحمت الهی برای کفاره گناهان و بازگشت خطاکاران و گنهکاران به درگاه رئوفـانه حضرت حق بوده اسـت؟ آیا نمی توان این واقعه هولناک را ثمــره هنجارشکنی های بی شمار عده ای قلیل در عین سکوت نسـبتا مطلق اهل ایمان این شــهر دانست؟ آیا نباید خشکسالی ها و توفان ها و شیوع بیماری های جدید و ناشناخته و… ثمره بسیاری از اعــمال ما در این نظام آفرینش برشـمرد؟

آیا تهران که ام القرای جهان اسلام و مرکز تنها حکومت شیعه در دنیاسـت نباید خود را برای اتفاقات بزرگ آماده سازد و از سطح مادی گرایی و پوچ گرایی چند پله خود را رشــد دهد؟ آیا این واقعه امتحان الهی برای سنجش ما برای اتفاقات بزرگ همچون زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت نیست؟

ایا نباید قشر مومن و ارزشی یک پارچه و منسجم با یکدیگر متحد شـوند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را رواج دهـند و عملی انجام دهند؟ آیا امروز به واسطـه فراموشی تقریبا کامل این اصل سـخن مولا امیرالمـومنین علیه السلام مبنی بر تسلط شرور در جامعه در حال نحقق نیست؟ آیا شهید علی خلیلی تاوان و نتیجه این تسلط شرور نبود؟

در پایان جا دارد به واقعـه ای در روزهای سـال ۸۹ اشاره نمایم کـه رئیس جمهور وقـت کشورمان از قول مرحوم آیت الله خوشـوقت (ره) به مردم هـشدار داده بودند که قــرار است در تهران زلزله ای شدید رخ دهد ولذا از مردم درخواست نمودنـد که هم استــغفار نمایند و هم از شهر خارج شوند.

به یاد دارم رسانه های جریان دوم خردادی بشـدت این سخن را به باد تمسـخر و استهزاء گـرفته و این امور را از وهمیات بر شمردند ؛ گرچه تاکـنون این امر محقق نشده است ولی طولانی شدن زمان دلیل بر عدم اجرای سنن الهی نیسـت. فی المثل مگر حضرت نوح از روزی که به فرمان الهی در سرزمین خشک و دور از دریای خویش در چندین سال متمادی شروع به ساخت کشـتی ننمودند و بسیاری از کافران ایشان را مسخـره نمی نمودند؟ به نظر باید این هشـدار رئیس جمهور سابق را که از طریق علما اعلام شده بود را با عنایت به برخی ادله بالا و شواهد موجود جدی تلقی نماییم و خود را آماده بسیاری از رخدادها نماییم.

ـسخن آخر : ما به دلیل فقدان علم کافی از آسمان و زمین قادر به تشخیص علت واقعی این واقعه نیستم ولی  دلیل احتمالی توفان تهران شده را با توجه به سخنان ذکر شده به شما عزیزان و وجدان های بیدارتان واگذار می نمایم. بی شک هیچ چیز در این عالم بی حکمت و اتفاقی نیست…

در پایان توجه شما را به این حدیث خواندنی از حضرت رسول اکرم (ص) جلب می نمایم :

هر گاه ده صفت در امت من پدید آید، به ده کیفر دچار شوند.
گفته شد: یا رسول الله !این صفات چیست ؟
رسول گرامى اسلام فرمودند:
۱- چون دعا کم کنند، بلا نازل شود؛
۲- چون صدقه ندهند، مرض فراوان شود؛
۳- هنگامى که از پرداخت زکات خوددارى کنند، حیوانات تلف شوند؛
۴- هر گاه حاکم ستم کند، باران نبارد؛
۵- وقتى که زنا شیوع یابد، مرگ نابهنگام بسیار شود؛
۶- موقعى که تظاهر و ریا زیاد گردد، زلزله فراوان شود؛
۷- زمانى که به غیر حکم خدا حکم دهند، دشمن بر آنها تسلط یابد؛

۸- چون پیمان را بشکنند، آدم کشى رواج پیدا کند؛
منبع : [ بضاع ، ص ۳۰۳، توضیح بیشتر در کتاب شریف بحار الانوار، ج ۷۰، ص۳۶۸]

 


free b2evolution skin
نظر از: صداقت...! [عضو] 

سلام دوست عزیز
بنده نمی توانم قضاوت و گفته شما را تایید کنم
مصادیق و آیاتی که فرموده اید صحیح است و همه قابل تحسین و متن زیبایی که نوشته اید قابل توجه اما همان طور که نوشته اید نمی توانیم حتما و قطعا نظر بدهیم.
آقای حسینی قمی امسال اعیاد شعبانیه مهمان ما بودند ایشان می گفتند بله گاهی بیماری به علت گناه هستاما این را فقط اولیای خدا و امام معصوم می تواند تعیین کند. شاید این حادثه هم مصداقی از آن باشد
در پناه حق
پاسخ:
با سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزم
شاید اینگونه قضاوت ها باعث شود وجدان این گونه افراد به درد آوردو این گونه احتمالات احتمال اینه داره که دل های خفته بیدار بشن و به خودشون بگن شاید یک دلیل این رخداد همینه که میگن. بنده و امثال من هم هیچ وقت به طور یقین عامل اصلی این قضیه را گناهان انجام شده نمیدانیم این احتمال هم مثل بقیه احتمالاتی که گفته میشه ولی نمیدونم چرا غالب مردم نمیخوان چند در صدی هم عمل این قضیه را قهر خدا بدونن و فکر میکنیم خیلی خوبیم به گفته آقای حسینی که گفتن گاهی بیماری به علت گناه هست گاهی هم علت این رخداد های طبیعت گناهان انجام شده است
به هر حال از بیان دیدگاهتون ممنوم
التماس دعا

1393/04/08 @ 22:47
نظر از: مهتاب [بازدید کننده]
مهتاب

خدایا صاحب مارا برسان

1393/04/04 @ 07:09


فرم در حال بارگذاری ...