11
آذر

عاشورا کنکور بصیرت الهی

مهم‌ترین درس قیام عاشورا  در ولایت و رهبری نهفته است.این واقعه را کسانی رقم زدند که به خوبی واقعه غدیر را درک کرده بودند.یاران با وفای امام حسین (ع) تا زمان شهادت گوش به فرمان امام خود بوده و با تمام وجود استقامت کردند و سرباز ولایت باقی ماندند. حضرت ابو الفضل ولایت‌پذیری را برتر از برادری می‌دانستند و تا آخرین لحظات مطیع محض ولایت و مولای خویش بودند. اما صفتی که وی را برجسته و برتر می‌کند، ولایت‌پذیری ایشان است که به امام زمان خویش اقتدا کرد و به همگان راه و رسم مردانگی را آموخت.حضرت زینب سلام الله علیها همواره پیرو ولایت بود و در سخت‌ترین شرایط حتی لحظه‌ای از امام خویش دست برنداشت و با وجود تمام مصیبت‌ها به عنوان زنی نمونه در دنیا ماندگار شد‌.ایشان با خطبه‌های کوبنده و محکم خود آموزه‌های عاشورا را برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار کرد.

اگر در کربلا امام حسین ‌(ع) و یاران باوفای ایشان را به دلیل حمایت از مظلومان و تحقق امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسانده و اهل بیت آ‌ن‌ها را به اسارت بردند، امروز تمام مستکبران و کفار در‌صدد هستند تا پیروان آن حضرت را با انواع تهدید و فشار حتی تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی تبعیت از ولایت و رهبری صالح را به انحراف بکشانند.باید با هوشیاری و بصیرت تلاش کرد تا به ولایت فقیه هرگز خللی وارد نشود.باید همگی در مسیر امام حسین‌(ع) گام برداشته و راه ایشان را ادامه دهیم. عاشورا به ما می‌آموزد که باید در مسیر حضرت سیدالشهدا‌(ع) قرار گرفت.در غبار فتنه مرز میان حق و باطل از بین می‌رود، شناخت دشمنان سخت‌تر شده و ولایت‌پذیر بودن دشوارتر می‌شود و این امر را می‌توان در فلسفه عاشورا مشاهده کرد.نباید در مسیر ولایت حضوری کمرنگ داشته باشیم و فرمان وی را به نفع خود تفسیر کنیم.بسیاری از کسانی که در مقابل حضرت اباعبدالله (ع) صف آرایی کردند، کسانی بودند که با ارسال بیش از 18 هزار نامه خواستار حضور ایشان در کوفه شدند، اما تنها به دلیل پست و مقام در جبهه مقابل قرار گرفتند.کسانی که در مقابل ایشان ایستادگی کردند، کسانی بودند که به سفیر ایشان مسلم ابن عقیل پشت کردند،(و در زمان غیبت امام عصر (عج) مسلم زمان رهبر فرزانه انقلاب است). آنان مسلمانانی بودند که امام خود را نشناخته، ندای «هل من ناصر» وی را نشنیده، بصیرت لازم را پیدا نکرده و نتوانسته بودند، حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهند.عاشورا کنکور بصیرت الهی است، بنابراین باید همواره مراقب باشیم تا در این عرصه نه تنها نمره قبولی بلکه رتبه عالی را کسب کنیم.این عزاداری‌ها و سوگواری‌ها همه در جای خود ارزشمند است، اما کلید توفیق پذیرش آن‌ها بصیرت است.


free b2evolution skin
نظر از: رحیمی [عضو] 

سلام عزیزم
این خاصیت عاشوراست که روشن کننده حقایق و بصیرت بخش و بصیرت آفرین است به واسطه آنان که در این کنکور قبول شده اند.همچنان که عاشورای 88 ماهیت واقعی آشوبگران را بر ملا ساخت.

1393/09/01 @ 20:34
نظر از: حيدرزاده [عضو] 

همسنگر سلام
بیاییم همت کنیم در این وادی حیرانی،ازسربازان بیشتری برای آقایمان بیعت بگیریم.در این سنگر معنویت وظیفه ما اینست که نگذاریم فردا روزی که امام مهدی« عج» ظهور کرد،در محضرشان رو سیاه باشیم.شیعه نباید ماجرای کوفیان را تکرار کند.
پاینده باش و پوینده ادامه بده.

پاسخ:

سلام علیکم عزیز دل
ان شا الله به یاری خداوند منان
ممنون از حضور پر مهرت
موفق و موید باشید

1393/09/01 @ 20:08
نظر از: طاهر [عضو] 

موضوع جدید و جالبی بود.ممنون
پاسخ:
سلام علیکم ممنون از لطفو حضور پر مهرت


الحاقیات:
  • 1.gif -   ضمیمه یافت نشد!
1393/08/30 @ 23:29
نظر از: آروم... [بازدید کننده] 
آروم...

خدایا مرا ببخش!

به خاطر همه لحظه هایی که به یاد تو نبوده ام.

به خاطر همه سجده هایی که زود سر از مهر برداشته ام.

به خاطر همه درهایی که کوبیده ام و خانه تو نبوده اند.

به خاطر همه حاجاتی که از غیر از تو خواسته ام.

به خاطر همه آنچه به خاطر سعادت من از من خواستی و من اعتماد نداشتم.

به خاطر همه آنچه خواستی به من بفهمانی و من نفهمیدم.

به خاطر همه نعمتهایی که من شکر نکرده ام.

به خاطر همه چشم پوشیهایت که سوء استفاده کرده و گستاخ تر شده ام.

به خاطر همه آنچه در راه من خرج کرده ای و من هیچ در راه تو خرج نکرده ام.

به خاطر…

مرا ببخش

سلام عزیزم بازم عالی بود…

پاسخ:

سلام علیکم
ممنون بانو جان زحمت کشیدید خوشحالم کردید
موفق و موید باشید

1393/08/30 @ 20:49
نظر از: سعید [بازدید کننده] 
سعید

سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار
خوش اومدین به وبم
شما به من لطف دارین
وب شما هم بسیار ارزشیه
از دیدنتون تو وبم خوش حال میشم
براتون آرزوی موفقیت دارم
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم بزرگوار
خواهش میکنم
موفق و موید باشید
در پناه حق

1393/08/30 @ 19:22
نظر از: کوثر ایمان [عضو] 

سلام دوست خوبم خدا قوت
خوشحال میشم سری به ماهم بزنید
یاعلی
پاسخ:

سلام علیکم
حتما با کمال میل
موفق و موید باشید

1393/08/30 @ 17:55


فرم در حال بارگذاری ...