14
تیر

شباهت داعش با آنچه درباره آخر الزمان گفته شده...

علائمی که برای آخرالزمان در روایات گفته شده، برخی قطعی هستند و برخی خیر… همچنین این علائم را با قاطعیت نمی‌توان بر افراد و اتفاقات تطبیق داد و صرفا می‌توان درباره شباهت‌های آنها با آنچه در روایات هست، صحبت کرد.

احادیث علائم قبل و هنگامه ظهور در کتب مختلف آورده شده است. مثلا در جلد 29 کتاب احقاق الحق و ازهاق الباطل، (مولف کتاب بیش از 400 سال قبل، این کتاب را تالیف کرده است و در سال 1019 قمری از دنیا رفته است و کتاب را آیه الله مرعشی احیا کردند.) سیدمرعشی رحمه‌الله احادیثی در این موضوع آورده است که یکی از آنها را در اینجا نقل می‌کنم.

یکی از علائم ظهور پرچم‌ها و قیام‌های قبل از ظهور حضرت است خصوصا پرچم سیاه (رایات سود) که البته با توجه به احادیث مشخص می‌شود که چندین دعوت و قیام با پرچم سیاه داریم که برخی ناحق هستند.

در صفحه 410 کتاب مذکور حدیثی منسوب به امیرالمومنین آورده شده که فرمودند: «إذا رأيتم الرايات السود فالزموا الأرض، فلا تحركوا أيديكم ولا أرجلكم ، ثم يظهر قوم ضعفاء، لا يؤبه لهم، قلوبهم كزبر الحديد، هم أصحاب الدولة ، لا يفون بعهد ولا ميثاق ، يدعون إلى الحق ، وليسوا من أهله ، أسماؤهم الكنى ، ونسبتهم القرى ، وشعورهم مرخاة كشعور النساء حتى يختلفوا فيما بينهم ، ثم يؤتي الله الحق من يشاء»

زمانی که پرچم‌های سیاه را دیدید، به زمین بچسبید و حرکتی نکنید. سپس قومی ضعیف ظاهر می‌شوند که مورد اعتناء نیستند. دل‌هایشان مانند آهن است. آنها اصحاب دولت هستند. به عهد و میثاق پایبند نیستند. به حق دعوت می‌کنند اما اهلش نیستند. اسامی آنها کنیه است. نسبت آنها شهرهاست. موهایشان مانند زنان است. [به غلط‌هایشان ادامه می‌دهند] تا اینکه بین آنها اختلاف پیش می‌آید سپس خدا حق را به هر کس بخواهد می‌دهد.


پرچم داعش سیاه است (تصویر فوق) و اینکه گفته شده «حرکتی نکنید» ممکن است به این معنا باشد که «حرکتی علیه آنها انجام ندهید» یا ممکن است منظور این باشد که «به آنها نپیوندید»

اینکه گفته شده «دل‌هایشان مانند آهن است» هم شاید کنایه از خشونت و سنگدلی آنان باشد که داعش‌ها در این زمینه شانه به شانه چنگیزخان مغول می‌زنند.

اینکه گفته شده آنها اصحاب دولت هستند هم می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد که بسیاری از آن معانی بر داعش قابل تطبیق است.هم أصحاب الدولة: می بینید که میگویند که به خودشان لقب داده اند: دولت اسلامی عراق و شام. لا يفون بعهد ولا ميثاق: به هیچ عهد و میثاقی پایبند نیستند. می بینید که حقوق اسرای جنگی را. به راحتی هرچه تمام تر می کشند. يدعون إلى الحق: عبارت روی پرچم سیاه را ببینید، نوشته است: لا اله الا الله محمد رسول الله. و ليسوا من أهله: اما اهل حق نیستند.

تطبیق اینکه گفته شده «به حق دعوت می‌کنند اما اهلش نیستند» بر داعش‌ها هم بس واضح است. حتی به حقی که خودشان به آن معتقدند (فقه اهل‌تسنن یا حتی وهابیت) پای‌بند نیستند.

اینکه گفته شده «اسامی آنها کنیه است» و «نسب‌شان اسم شهرهاست» هم با کمی تامل بیشتر آشکار می‌شود. اسامی بسیاری از سران آنها به صورت کنیه است (ابوفلان) و نسب و فامیلی آنها هم اسامی شهرها و کشورهاست… الشیشانی(چچنی)، الجولانی، البغدادی، الحرانی و …

____________________
پی‌نوشت: همانطور که گفته شد اینها تنها گمانه‌زنی‌هایی بر تعیین مصداق آن حدیث بود و امیدواریم که اینطور بوده باشد و وعده آخر این حدیث هم به زودی محقق شود ان‌شاءالله.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: مهران [بازدید کننده]
مهران
4 stars

سلام دوست عزیز . مرجع کتاب احقاق الحق نویسنده نورالله بن شریف الدین شوشتری… جلد 29 ص 410

1395/07/07 @ 17:18
نظر از: رقیه یون [بازدید کننده]   
رقیه یون

لطفا” بگید این حدیث در کدام جلد نوشته شده است؟
پاسخ:
سلام عزیزم
در اسرع وقت ذکر منبع به طور کامل ذکر میشه

1393/12/28 @ 15:28
نظر از: ساده [بازدید کننده]
ساده

با سلام و احترام

الهم العن الجبت و الطاغوت و الداعش

الهم بلغ مولانا صاحب الزمان(علیه السلام)
الهم عجل لولیک الفرج

1393/04/14 @ 11:15
نظر از: گفته ها و ناگفته های یک طلبه [عضو] 

کارنامه‌ام
پر از تقلب و گناه
خط خطی سیاه
هیچ وقت درسخوان نبوده‌ام ولی
در شب تولدت
مثل کاج
توی طاق نصرت محله کار کرده‌ام
شاخه‌های خشک داربست را
بهار کرده‌ام
*
راستی دو روز قبل
سرزده به خانه‌ی دل امید - همکلاسی‌ام - سر زدی
ولی چرا
به خانه‌ی حقیر قلب من نیامدی؟
رد شدم، قبول
ولی به من بگو
کی به من اجازه‌ی عبور می‌دهی؟
راستی اگر ببینمت
به من هر چه خواستم می‌دهی؟
کارنامه‌ی مرا
دست راستم می‌دهی؟
نا امید نیستم ولی به خاطر خدا
از کنار نمره‌های زیر ده عبور کن!
ای عصاره گل محمدی!
فصل امتحان سخت ما ظهور کن !
————————–
سلام عزیزجان
گویا این شعر زیبا زبان حال ما طلبه هاست…

1393/04/14 @ 02:57


فرم در حال بارگذاری ...