16
آذر

برکات ناشی از فرهنگ مهدوی در خانواده


1. وجود حامی معنوی

یکی از نیازهای انسان، نیاز به معنویت و نورانیّت باطن است، که در این راستا وجود یک حامی معنوی، پدر روحانی و ارتباط ملکوتی با انسان‌های عرشی ضروری به نظر می‌رسد.

خانواده‌های مهدی باور می‌توانند به بهترین شکل از وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) به عنوان پدر معنوی و حامی روحانی خود بهره‌مند شوند.

حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در توصیف شخصیت امام می‌فرماید: «فالإمام…الأبُ الشفیق مَفزَعُ العِبادَ فی الدَّواهی…»
امام پدریست مهربان و پناهگاه بندگان در مصائب، سختی ها و گرفتاری هاست. (مجلسی، 1403، 25، 171)

حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) در توقیعی به شیخ مفید (رحمه الله) می فرمایند: «إنّا غَیرُ مَهمَلین لِمُراعاتِکُم و لا ناسینَ لِذِکرکُم…»
ما در رسیدگی و سرپرستی شما، کوتاهی و اهمال نکرده ایم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم. (طبرسی، 1403، 2، 497)


2. وجود ناظر اخلاقی و دینی

در یک جامعه آرمانی و اسلامی، اصل *(ألم یَعلَم بأنَّ الله یَری) (علق/ 14) آیا «آدمی» ندانست که خداوند می بیند؟* کاربرد ویژه‌ای دارد که باعث تقوای فردی برای هرکسی می‌شود.

در این میان، خانواده‌های مهدی باور در کنار این اصل به اصل دیگری نیز معتقدند و آن احساس نظارت مستقیم امام عصر (علیه السلام) بر زندگی و اعمال و رفتار و گفتار آنهاست.

لذا امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه کریمه *«وَ قُل اعمَلُوا فَسیَری اللهُ عَمَلکَُم و رسولُهُ و المُؤمنونَ» یعنی بگو عمل کنید که خداوند و رسول او و مؤمنان (امامان) اعمال شما را می بینند. (توبه/ 105)* مراد از مومنین را ائمه اطهار علیهم السلام معرفی فرموده‌اند. (قمی، 1404، 1، 304)

در میان اعضای یک خانواده مهدوی، احساس این نظارت و عنایت حضرت، وجود دارد. لذا در انجام اعمال نیک وخیر با سرعت و شتاب افزون‌تری بر دیگران اقدام می‌کنند و به هنگام انجام معصیت و گناه خود را تحت نظر و کنترل حضرتش می بینند و از آن فاصله می‌گیرند.

امام زمان علیه السلام (ع) در نامه ای خطاب به شیخ مفید (رحمه الله) می فرمایند: «فانّا نُحیطُ عِلماً بِأنبائکُم و لا یَعزُبُ عنَّا شیءٌ مِن أخبارکم.»
ما بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیزی از اوضاع شما بر ما پوشیده نمی‌ماند. (طبرسی، 1403، 2، 497)

ادامه دارد…

 

 


free b2evolution skin
نظر از: رحیمی [عضو] 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

یا علی علیه السلام - التماس دعا

1395/05/08 @ 23:35
نظر از: سیــده الهام عزتی [عضو] 

سلام علیک

احسنت

واقعا زیبا بود

چشمانتان منور ب جمال مهدی

http://seyyedehelham.kowsarblog.ir/
اللهم عجل لولیک الفرج

1394/10/17 @ 12:07


فرم در حال بارگذاری ...