8
آبان

قاطعیت در عمل

در پست قبلی اولین بعد شخصیتی امام حسین علیه السلام را مورد کنکاش قرار دادیم در این پست سعی داریم دومین بعد شخصیتی امام حسین  علیه السلام را از نگاه بگذرانیم.

جنبه دیگری از ویژگی شخصیتی امام حسین (ع)، قاطعیت در عمل می باشد که این جنبه از عظمت وی ، عملی تر از صداقت در گفتار است . چه این یک آهنگ است وعزم قاطع و تعهد درونی برای رسیدن به هدف نهایی با وجود هر نوع اشکالی . درکی است که افراد حساس چنان آن را احساس می کنند که گویی در مغزشان جوششی چون انفجارآتشفشان به وجود آمده و در آنها جریان می یابد.
نمونه این مطلب سخنان آتشین و منطق حسین (ع) در برابر کسانی بود که می خواستند نظر او را برگردانند. البته این کسان معذورند، زیرا نه جانی چون جان او در بر ونه درکی چون درک او در سر و نه در قلب خود همچون او چنین گدازه هایی پر شرر داشتند.
یکی از این افراد عبدالله بن عمر می باشد که اگر چه یزیدی نبود اما آن جا که بامردانگی حقیقی روبه رو می شوند، قدرت ابراز مردانگی ندارد و چون دانه های ریز شن که در دامنه کوهی بلند قرار دارد، با وزش باد به پایین سرازیر می شود. امام حسین (ع) درپاسخ به وی که از او خواسته بود با گمراهان از در آشتی درآید و او را از کشتار و کشته شدن بر حذر داشت ، گفت :
«ای اباعبدالرحمان ، از جمله پستی های این جهان در برابر خدا را ندیده وندانسته ای ، که سر یحیی بن زکریا، به یکی از زنان هرزه و بدکاره بنی اسرائیل هدیه داده شد؟» از کلمات امام پی ببریم ، که حاضر نیست از راه حق رو برگرداند.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...