22
مرداد

زندگی باطعم سوهان و زعفران

قطار قم_مشهد

آیا شما هم از دوران «خردسالی» تاکنون، مزه سوهان «قم» و زعفران «مشهد» در ذائقه نوستالژیک تان باقی مانده است؟ شما هم در حرم قم و مشهد گم شده اید؟ و گویی دستِ مهربانی شما را پیدا کرده و به آغوش گرم مادر و پدر رسانده است.

این روزها که دهه کرامت نام گرفته و چشمی به قم و چشمی به مشهد داریم دوست دارم باز هم در حرم گم شوم تا دستی مهربان، دست مرا بگیرد و مرا به خویشتن بازگرداند.

چندی پیش داشتم در متون دینی جستجویی می کردم تا قدری از ویژگی های امام هشتم پیدا کنم، ابتدا واژه هایی که از او در ذهن داشتم را پی گرفتم: «رئوف»، «غریب»، «سلطان» و…

در ادامه از میان آن همه ویژگی و شاخصه که وجود داشت یک ویژگی را مشترک و بسیار برجسته (بین خواهر و برادر) دیدم و آن «رأفت»، «توجه به محرومین و مستضعفین» و «دستْ گیری از ضعفا» بود و اگر در یک کلام آن را خلاصه کنیم «معین الضعفاء» بود.

و ما چه بی رحمانه مناسبت هایی که بایستی به بازخوانی و تحقق عملی این ویژگی ها در خود و جامعه باشد را تبدیل به یک مناسبت دولتی می کنیم و حداکثر آن را به چای و شربت و مولودی خوانی محدود می کنیم.

سنت زیبای دهه کرامت با تکیه بر ویژگیِ «معین الضعفاء» می تواند از بخشنامه ها و بودجه های دولتی فاصله بگیرد و به جنبشی اجتماعی تبدیل شود و با پهن کردن سفره های کرامت در حاشیه شهرها و مناطق محروم لااقل یک دهه مطمئن باشیم کسی سر گرسنه بر بالین نمی گذارد.

در این میان رهبر خردمند انقلاب، الگوهای بسیاری برای این مهم ارائه کرده اند از «اردوهای جهادی» تا « عاشقان کوچه گرد» و…
دهه کرامت می تواند فصلی برای همدلی و دگرخواهی باشد دهه ای که همه باهم بدون توجه به هرگونه خط کشی با تأسی به امام مهربانی ها با هم مهربان تر باشیم.

ایران ما از این افتخار برخوردار است که بر پای سفره کرامت فرزندان و ذریه امام هفتم(ع) باشد و چه لطیف و زیباست که این سرزمین به «دیار کرامت» و «خدمت» شهرت یابد و این مهم نمی شود جز اینکه بازخوانی در کلام و سیره رضوی(ع) و گفتمان رهبری در توجه به مردم در عرصه اجتماعی داشته باشیم. می شود از خانه خودمان از خانواده خودمان آغاز کنیم قهرها را تبدیل به آشتی کرد و با همدلی به سمت خدمت به مستضعفان و محرومان شتافت.«اردوهای جهادی»، « عاشقان کوچه گرد» و… را به عنوان یک نقشه راه مدنظر قرار دهیم و از قم تا مشهد و از آنجا تا سراسر ایران، هر کدام از ما به نیت یگانه امامی که در خاک وطنمان مضجع دارد کار خیر انجام دهیم.


free b2evolution skin
5
مرداد

اوضاع پوشش در جامعه ی اسلامی

راستش خیلی وقته که دارم فکر می کنم چی شد که اوضاع پوشش در جامعه ی اسلامی ما به این سمت و سو رفت…بنظرم علت اینکه چرا دختران ما به این سمت می رن خیلی پیچیده اس اما چیزایی که به ذهن من می رسه اینه:

*در باب آموزش چرایی و چگونگی حجاب در سنین کودکی کم کاری میشه!وقتی کسی تا 8سال و 11 ماه بچه اش رو بدون هیچ ضابطه ای میاره بیرون،1 ماه بعد نمی تونه بهش بفهمونه که باید با حجاب بیاد بیرون!بعد بچه عادت می کنه به اینکه میشه مکلف بود و حجاب رو رعایت نکرد … هیچ اتفاقی هم(در خیال اون)نمی افته … و بچه با همین تز بزرگ میشه!

*گروه دیگه خانواده هایی که سخت گیری های زیادی می کنند و همه چیز رو ممنوع می دونن...وقتی بچه بزرگ میشه و به سنی میرسه که احساس استقلال ولو دور از چشم خانواده می کنه،خب سعی می کنه چند برابر حدمعمول خودش رو در معرض نمایش بگذاره!

*مدارس ما و کتاب های آموزشی و معلم های آموزش و پرورش ما که کلا مقوله ی حجاب رو کنار گذاشتند …

*رسانه های فرهنگ ساز.اگر کلا ماهواره رو بذاریم کنار وبنا رو بر این بذاریم که هیچ کس از فیلتر شکن استفاده نمی کنه … !!!!و از دنیای تبلیغات وحشتناک غرب بدور هست همین رسانه ی ملی خودمون نقش عجیبی در تخریب حجاب داره!وقتی در تمام برنامه ها و فیلم ها آدمای فقیر وسطح پایین چادری هستند وآدم های پولدار و تحصیلکرده کم حجاب … تو ذهن بچه ها اینطوری نقش می بنده که چون الگوی من تحصیلات و باکلاسی هست پس باید پوشش من هم مثل اون ها باشه!

*بالا رفتن سن ازدواج!بی تعارف تعریف و تمجیدی که از جانب یک جنس مخالف بر ظاهر انسان ، تاثیرگذار هست از جانب یک هم جنس شاید خیلی مهم نباشه!در بین افرادی هستند که زیادی به این نیاز توجه می کنند که شاید منشا روانی هم داشته باشه …

*انسان ذاتا طرفدار زیبایی و در پی اون خوش پوشی هست...بنابر این باید به یک نحوی به این نیاز درونی پاسخ داده بشه…وقتی شما پوشش درستی ارائه نمی دید نباید انتظار داشته باشید مردم راحت طلب خیلی خودشون رو درگیر پیدا کردن پوشش زیبای محجبه بکنند(چون طبق همون نکته ی ابتدایی که گفتم،قلباً به حجاب معتقد نیستند)فرضاً در لبنان یک کارخانه ی تولید پوشاک هست که صرفا لباس محجبه برای کودکان9 تا 12-13 سال تولید می کنه!!!

*باید قبول کنیم غیر یک قشر محجبه ی شیک پوش که الحمدلله روز به روز داره به تعدادشون افزوده میشه پیشتر ها کم بودن … یعنی :افراد خوش لباس مذهبی!!!وقتی درصد بالایی از جامعه این چنین افرادی باشن کسی که دنبال خوش پوشی هست فکر می کنه حجاب در تقابل با خوش تیپی هست!تو دنیای امروز تا خودت رو همپای دنیای طرف مقابلت نشون ندی ازت حرف نمی پذیره!…یا حتی اصلا پای حرفات نمی شینه…یادمه یک شب در اردوی بچه های ورودی نشستیم به گپ و گفت … معمولا سعی می کنم با بچه هایی که ظاهرا خیلی قرابتی با ما ندارن همنشین باشم…بعد ازشون پرسیدم بچه ها اولین ویژگی من که باعث شد باهام رفیق بشید چی بود؟جوابای جالبی دادن…
از بچه ها پرسیدم مگه حجاب در تعارض با خوش پوشیه؟

یکی از اونطرف گفت:به ما که اینطوری گفتن!

و همین شد که بحث در باب حجاب کلید خورد و حرف زدیم و بحث کردیم و دوستان دیگه هم آمدند به کمک و خداروشکر شب بابرکتی شد و خیلی چیزها با چهارچوب دقیقش مشخص شد!*غرض از گفتن این موضوع فقط تاثیری بود که پوشش ما بچه مذهبی ها می تونه در اثرگذاری حرف هامون داشته باشه و اشتباهات و بدعت هایی که در دین هست رو می تونه برطرف کنه!*

این ها تحلیل هایی بود که از اوضاع امروز جامعه بنظرم رسید … نظر شما چیه؟!
#دختر_مسلمان


free b2evolution skin
2
مرداد

فرماندهی امام جعفر صادق علیه سلام در جنگ نرم

آن چیزی که سبب شد تا امام جعفر صادق (ع) در طول زندگی خود از حرکت های سیاسی خودداری کند؛ این بود که آن حضرت می دانست شروع هر نهضت سیاسی و نظامی، نهضت علمی امام را تحت تاثیر قرار خواهد داد و امروز نیز ضرورت دارد که همانند زمان امام صادق در مقابله با جنگ نرم بایستیم. امام صادق با توجه به شرایط آن دوره بر لوازم جنگ نرم همچون ضرورت های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرده و آن را بر عرصه های دیگر ترجیح می دادند.

امام جعفر صادق (ع) در چنین شرایطی به تربیت شاگردان اقدام کردند و حتی در مواردی که از آن حضرت سوال می کردند؛ امام صادق (ع) در همان مجلس پاسخ را به شاگردان خود واگذار می کردند که امروزه از این افراد به عنوان ˈافسران جنگ نرمˈ یاد می کنیم و این افسران پاسخگوی شبهاتی بودند که نه تنها از ناحیه فرقه های مختلف اسلامی بلکه از سوی یهودیان، مسیحیان و سایر ادیان مطرح می شد.گر چه در نقل معروفی اشاره شده که امام ششم (ع) چهار هزار شاگرد داشتند اما باید توجه داشت که این شاگردان در یک مقطع تاریخی نبودند بلکه شامل کسانی می شود که در طول دوران تبلیغ امام صادق(ع) از محضر امام استفاده می کردند.از طرف دیگر شاگردان آن حضرت شامل گروه های مختلفی بودند و حتی برخی از آنان مذاهب دیگری داشتند. مثلا گفته می شود که ابوحنیفه یکی از شاگردان آن حضرت بود در حالی که با امام هم مذهب نبوده است.گاهی این پراکندگی شاگردان سبب اذیت امام نیز می شد؛ به گونه ای که امام صادق (ع) در آن شرایط نمی توانستند هر مطلبی را با شاگردان خود در میان بگذارند.
برخی از یاران امام که شاگرد آن حضرت بودند؛ کارهای علمی خوبی نیز انجام می دادند اما تاریخ، شاهد مبارزات سیاسی آنان نبوده و حتی برخی از این شاگردان که امام نیز آنان را تایید می کرد؛ افرادی عارف و پرهیزکار بودند ولی هیچگاه دیده نشد که آن حضرت به آنان ماموریت سیاسی داده باشد. امام صادق (ع) در زمانی زندگی می کرد که حکومت ظالم بنی العباس به تثبیت پایه های ظلم خود پرداخت. چون در این دوران، حکومت توانست بر همه مناطق اسلامی سیطره یابد و بنابر این بنی عباس هر حرکتی را زیر نظر داشت و از تشکیل حرکت های مخالف حکومت جلوگیری می کرد.نکته مهم در دوره زندگی امام صادق (ع) این بود که آن حضرت به دنبال نهضت علمی بودند که پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) آغاز کردند و اگر می خواستند به مبارزه با حکومت عباسی بپردازند؛ نهضت امام پنجم ناتمام می ماند.با تاکید بر اینکه نتیجه تلاش های امام باقر(ع) در زمان امام صادق(ع) شکوفا شد؛ به همین دلیل امام جعفر صادق (ع) اعتقاد داشت هر نوع مبارزه سیاسی و ماجراجویی که سبب دخالت گروه های مختلف شود؛ این نهضت علمی را دستخوش مشکلات می کند.
با توجه به جایگاه امام ششم (ع) در میان شیعیان که تنها مرجع پاسخگویی به شبهات مختلف و مسایل علمی بودند و از طرف دیگر بیشترین هجمه های علمی در دوران حکومت های اموی و عباسی بود؛ لذا امام به تقویت نهضت علمی و جنگ نرم پرداختند.با توجه به نشانه های موجود در فضای جهان اسلام و کشورهای اسلامی، امروز می بینیم که دنیای غرب و جبهه مخالف اسلام هجوم بزرگی را به و جود آورده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک جنگ نرم بر علیه اسلام است و در چنین موقعیتی جنگ سخت پاسخگوی هجمه دشمن نیست.شرایط موجود در دنیا به گونه ای است که پرداختن به هر نوع جنگ سخت باعث می شود تا فرصت کار تبلیغاتی و معرفی اسلام از سوی مسلمانان سلب شود. اگر چه امام صادق (ع) نسبت به سایر ائمه (ع) یاران بیشتری داشتند اما ترجیح می دادند کار علمی و فرهنگی در اولویت باشد. البته در میان شاگردان آن حضرت، افراد انگشت شماری وجود داشتند که در صورت قیام امام علیه حکومت ظلم، به یاری آن حضرت می شتافتند و آن حضرت را تنها نمی گذاشتند.البته این فرضیه در زمان ائمه دیگر نیز مصداق داشت. یعنی اگر امام رضا (ع) نیز قیام می کردند یارانی وجود داشتند که آن حضرت را یاری کنند اما این مساله که تعداد یاران امام برای شروع قیام کافی بود یا نه، مساله بسیار مهمی است.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام و المسلمین ˈحسن عامریˈ با خبرگزاری ایرنا


free b2evolution skin
30
تیر

از مقامات بانوی کرامت


آنچه در اين پست مى ‏آيد برگزيده ‏اى از سخنرانى‏هاى حريم‌ حضرت‌ معصومه‌ اسـت. در اين بخش نـكاتى از منبر حضرت حجة‏الاسلام و المسلمين فاطمى ‏نيا كه در تاريخ‏72/2/3‌ در مورد حضرت فاطمه معصومه ايراد شده تقديم مى‏شود.

حشر بـا اهل‏بيت(عليهم‏السلام‌)

نكته‏ اى را از زيارت دعاى‌ ابوحمزه‌ ثمالى استفاده مى‏ كنم. حضرت به ما ياد مى‏ دهد كه بـگوييم «سيدى اخرج حب الدنـيا مـن قلبى‏» خداى من، محبت دنيا را از قلبم بيرون بينداز. سپس بگوييم «واجمع بينى وبين المصطفى‌ وخيرة من عترته‏» بين ما و برگزيده و انتخاب‏ شده از عترت او جمع‏ كن.درحقيقت اين دو لازم و ملزوم هم هستند. تنها اگر حب دنـيا از دل بيرون ‏رود اهل ‏بيت نزول اجلال مى‏ كنند. جمع بين‌ دنيا‌ و آخرت ممكن نيست. صارت مشرقة وسرت مغربا شتان بين المشرق والمغرب

بنابراين تنها راه درك اهل‏ بيت(ع)، ترك امورى است كه تعلق به دنيا و امور آن را درپى دارند حـشر بـا‌ اهل‏بيت‌(ع) نيز به دو معنى است. معناى اخروى كه با اهل ‏بيت محشور خواهيم ‏شد و دنيوى كه خود مراتبى دارد. ممكن است ما ظاهر اهل‏بيت(ع) را درك ‏نكنيم ولى آنها درحقيقت ‏به ما اشراف‌ دارند‌. توجه اهل‏بيت(ع) به ما هـمانند تـابش خورشيد است كه به همه‏ جا و همه‏ كس مى‏ تابد اما اگر اشعه ‏هاى آن را با ذره ‏بين در يك‏ جا متمركز كنيم آن قسمت را مى‏ سوزاند. اهل‏بيت‌(ع) برخى‌ را‌ مى‏ سوزانند و فانى در خويش مى‏ كنند‌ اما‌ در‌ عين ‏حال عنايت كلى به همه ما دارنـد. تـنها با پاكيزگى روح مى ‏توان حضورشان را درك ‏كرد.

گفتم به كام وصلت‏ خواهم‏ رسيد روزى       گفتا‌ كه‌ نيك‌ بنگر شايد رسيده‏ باشى

مقام حضرت معصومه(س)

1- محدثه:

حضرت‌ فاطمه‌ معصومه(س) غير از امام‏زاده ‏بودن از بزرگان محدثين به شمار مى‏ آيد. يكى از علماى بـزرگ اهـل‏ سنت (مـحمدبن محمد جزرى) كه‌ شافعى ‏مذهب‌ و مـتوفاى‌ 832-830 بـوده كتـابى به نام «اسمل‏ال مناقب‏» در تلخيص «اسئل‏ال مطالب‏‌» دارد. حديثى را نقل ‏كرده كه در سند به حضرت معصومه(س) ختم مى‏ شود. اسناد زيادى وجوددارد كه در سلسله‌ روايات‌ به‌ وى ختم مى‏ شوند كه مـن تـعدادى از آنـها را به دست‌ آورده ‏ام‌.

2- شفاعت:

ما شفيع زياد داريم، رسول اكرم (اكرم الشفعاء) اسـت، امام حسين (سفينة‏النجاة) است در مورد حضرت‌ معصومه‌ شيخ‏ صدوق‌ به سند خود در عيون اخبارالرضا از معصوم چنين نقل‏ مى‏ كند: فاطمه معصومه ‏اى‌ كه در‌ قـم مـدفون است‏ خدا به او شفاعتى داده كه همه شيعيان را مى ‏تواند شفاعت‏ كند.

شفاعت ‏حضرت‌ معصومه‌(س) نـسبت‏ به‌ ما همچون مجاورت نور با ماست تنها زنگار دل است كه موجب مى ‏شود مجاورت‌ آن‌ را درك‏ نكنيم و از آن محروم بمانيم.

3- كرامت‏ حضرت مـعصومه(س):

يكى از بـزرگان نـقل مى‏ كرد‌ در‌ بغداد‌ مردى مسيحى به مرضى سخت دچارشد كه هرروز نحيف‏تر مـى‏ شد هـمه انتظار مرگش را‌ مى‏ كشيدند‌ خود گفته ‏بود: از زندگى مايوس شدم. سر بر بالين نهاده خوابيدم بانويى را‌ ديدم‌ كه از مـن خواسـت ‏به حرم حضرت موسى ‏بن جعفر (امام رضا) بروم گفتم تو كيستى؟ پاسخ ‏داد: من مـعصومه‌ خـواهر‌ رضـا(ع) هستم. چون از خواب بيدارشدم خدمت يكى از علماى بزرگ رفتم او‌ از‌ من‌ خواست‏ شهادتين گفته به زيارت مشرف ‏شوم مـن نـيز چـنان كردم. با دلى شكسته رازدل گفتم حالتى‌ به‌ من‌ دست‏ داد كه گويا احساس كردم سنگينى كوهى از دوشم برداشته‏ شد و بـه اين ترتيب‌ مرضم ازبين رفت.

منبع:  ماهنامه كوثر; شماره 1

 


free b2evolution skin
10
خرداد

جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی است

جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه ‏داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی های مرفهین و حاکمان بی‏ درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‏شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‏داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی ـ انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی هاست.
بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب 13/4/1367- جلد 21 صحیفه امام
 عکس: اردوی جهادی در روستاهای شهرستان بازفت ، پاییز 94
 لینک در اینستاگرام: https://www.instagram.com/p/_HN33vOCxN


free b2evolution skin
4
خرداد

ژرفنگری و روشنگری محتوای اصلی سخنان رهبری

امام خامنه ای، صبح دیروز در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع):

✅ جوانان عزیز! آینده برای شماست؛ شمایید که باید این تاریخ را با عزتش نگه دارید/خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ البته ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی‌اش بیشتر است.

✅ امروز برای نظام اسلامی، جنگ نظامی، احتمال ضعیفی است. لکن جهاد باقی است. در بین جهادها جهادی وجود دارد که خداوند آن را «جهاد_کبیر» نام نهاده: «و جاهدهم به جهاداً کبیراً». جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمنی که با او در میدان مبارزه قرار گرفته‌ایم؛ تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ وهنر، جهاد کبیر است. این عدم تبعیت آن‌قدر مهم است که خدا مرتباً پیغمبر را نسبت به آن توجه می‌دهد.

✅ امروز روشنگری لازم است، سعی کنید ذهن‌ها را به اعماق حقایق و مسائل برسانید/ تبیین را اساس کار بدانید؛ بنده می‌بینم گاهی افرادی، جوانهای احتمالاً صالح و مؤمنی، با یک کسی یا جلسه‌ای مخالفند؛ بنا می‌کنند هیاهو کردن، جنجال کردن و شعار دادن؛ من با این کارها موافق نیستم؛ هیچ فایده‌ای ندارد؛ فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است. گاهی برخی از روی اغراض این کارها را می‌کنند، به پای بچه‌های مؤمن و حزب‌اللهی می‌اندازند. حواستان به این باشد.

شعارهای_انقلاب را باید حفظ کرد؛ این یکی از بخش‌های بزرگ این جهاد_عظیم است؛ شعارها، جهت‌ها و راه را نشان می‌دهد؛ درباره‌ی شعارها فقط به احساسات اکتفا نشود، بایستی ژرف‌نگری در همه‌ی کارها وجود داشته باشد/ وقتی عمق‌یابی کردید، این ایمانِ مستقر در شما تغییری نخواهد کرد. اوایل انقلاب، بعضی‌ها آن‌چنان تند و آتشین بودند که انقلابی‌های اصیل را هم قبول نداشتند اما سطحی بودند و این سطحی بودن بلای جانشان شد و 180 درجه چرخیدند.

۹۵/۳/۳

 


free b2evolution skin
26
اردیبهشت

اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف

اقتصاد مقاومتی و راهکارهااین مستند خیلی روشن از قرآن داره، جاهای مختلف روایات بسیار زیاد داره و میشه به اینها استناد کرد و جمع کرد و مطرح کرد وضرورت آن را بیان کرد.
هم بحث های منطقی و استدلالی داره و هم بحث های روایی و حدیثی و هم ریشه اصلی و مستقیم از قرآن داره. اصلاح الگوی مصرف یکی دیگر از مطالب مهم است. خیلی از مصائبی که امروز بشر گرفتار آن است در محیط زیست به خاطر افراط درمصرف می باشد . اگر ما متعادل از ذخایر و خزائن الهی که در اختیار ما قرار داده شده استفاده کنیم طبیعت هم توازن خودش را حفظ می کند و به اصطلاح عنصری که ما بهره برداری می کنیم ،جایگزین و مرتب می شود و ما باز هم میتوانیم بهره برداری کنیم. اما آن چیزی که امروز محیط زیست را بهم زده، بشر را اساسا در معرض نابودی کامل قرار داده و همه حیات با خطر آن تهدید می شود در روی زمین این اسراف میباشند، بیش از اندازه مصرف کردن و یا تبذیر و ریخت و پاش این هم دیگر توضیح نمی خواهد.

ادامه »


free b2evolution skin
26
اردیبهشت

غیرت ایرانی،کالای ایرانی

اقتصادمقاومتی_ کالای ایرانی

آیا فقط آنهایی که به جنگ رفتند، با غیرت بودند؟ آیا فقط غیرت داشتن فقط برای ناموس یا برای ستیز با دشمن است؟آیا دفاع از اقتدار، شرف، پیشرفت و عزت ایران اسلامی نیازمند باور و غیرت نیست؟ آیا شرف ایرانی اجازه می دهد چرخ کارخانه ای نچرخد، کارگری از کار بیکار شود و خانواده ای به بحران بیفتد؟ آیا با هر خرید کالای خارجی، به قدرتمند کردن استکبار و استبداد کمک نکرده ایم؟ آیا عبادت کردن فقط در نماز و روزه و حج است؟ آیا اطاعت از رهبر جامعه، وظیفه هر انسان ولایت مدار یا حتی میهن دوستی نیست؟ آیا توصیه جدی و مستمر رهبر با حکم صریحشان خیلی تفاوت میکند؟ آیا رهبری درباره خرید کالای داخلی سفارش نکردند؟آیا عقل و منطق و انصاف، به خرید کالاهای داخلی حکم نمی کند؟ حالا پاسخ هایی را که دادیم با واقعیت های موجود زندگی مان مقایسه کنیم. به نظر شما ما آدم های باغیرت، عاقل و ولایت مداری هستیم؟


free b2evolution skin
18
اردیبهشت

رنگ و احساس : هر رنگ در طراحی وب چه معنایی دارد؟

احساس و رنگ در طراحی وب

به عقیده بسیاری از روانشناسان رنگ‌ها بر روح و روان ما تاثیرگذارند به این معنا که رنگ‌ها بر روحیه انسان‌ها اثرات مهم و بسزایی را ایجاد می‌کند به این دلیل که رنگ‌ها بر تمام حواس اشخاص تاثیرگذارند .

  • رنگ‌ها به ذهنیت اشخاص بستگی دارد.
  • جذابیت یک رنگ خاص با توجه به محتوای مرتبط و نزدیک به آن مشخص شده است.
  • استفاده از یک رنگ بخصوص باید از تجربیات گذشته ما بهره بگیرد و بر همبستگی موجود بین آنها وابسته باشد و با فعالیت مورد نظر ما  تجانس معنایی قابل قبولی داشته باشد.

با این صحبت ها استفاده از تم رنگی مناسب با محتوا و موضوع یک وب سایت موضوعی بسیار مهم است، با مطالعه مطالب زیر انتخاب بهتری پیش روی شما خواهد بود.

- روانشناسی رنگ سیاه:

• سیاه تمام نورها در طیف رنگ ها را جذب می کند.
• سیاه معمولا به عنوان نماد ترس مورد استفاده قرار می گیرد امّا نشانگر قدرت نیز شناخته می شود.
• رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت و رسمی بودن است.
• در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولّد دوباره بوده.
در تم یک وب سایت، سیاه رنگی است که در اکثر موارد کاربرد دارد و ممکن است رنگی غالب نباشد ولی رنگی تاثیر گذار خواهد بود. انتخاب سیاه به عنوان پس زمینه متن به هیچ عنوان نتیجه جالبی نخواهد داشت و هر چقدر مطلب جذاب باشد خواننده میل دارد به سرعت صفحه را ترک کند. در تم وب سایتهایی که از رنگ سیاه به عنوان رنگ اصلی استفاد شده معمولا از رنگهای هم خانواده مثل خاکستری یا طیف های رو به سفید برای ایجاد کنتراست رنگی استفاده می شود و بیشترین موارد مشاهده شده در وب سایت هنرمندان یا وب سایتهایی با موضوع خاص از رنگ سیاه به عنوان رنگ اصلی و غالب استفاده می شود.

ادامه »


free b2evolution skin
12
اردیبهشت

پاسخ کوبنده به شبهه اسراف1!!!

دیده شده که برخی از دوستان عزیز، در شیوه و مقدار مصرف ما ایرانی ها شبهه کرده اند، طوری که آدم گمان می بردالان است که به خاک سیاه بنشینیم، اما ما در همین جا و با صراحت می گوییم که اصلا از این حرف ها نیست و این ها همه حرف دیگران است و لا غیر. آن چه دراین پست و پست های آینده می آید پاسخ مستند و مستدل به این شبهات است تا آنها باشند دیگر ایجاد شبهه نکنند!

ساعات کاری                         

کم کاری و اقتصاد ایران



 اگرهمان آدم منصف برود و تحقیق کند می فهمد که همین اصطلاح ساعت کم کاری را هم خود اجانب انداختند در دهان ما، ما کم کار می کنیم اما خوب کار می کنیم. آن قدر که نیم ساعت ما برابر با هشت ساعت آن هاست. والا این کشور نابود میشد میرفت. غیر از این که ما مثل ان ها آدم آهنی که نیستیم. ما خون داریم و اتفاقا خونمان هم گرم هست! این خونگرمی باعث می شود که برای از تن در کردن رخوتی که در کار است کمی با دوستان بنشینیم و از هر دری سخنی بگوییم. این طور، بار ارتباطیمان هم بیشتر می شود. نکته ها هم در این بحث ها یاد میگیریم. اصلا غربی ها که مثلا ساعات کاری مفیدشان زیاد است کجای دنیا را گرفتند؟ همش کار…کار… کار… ولی ما، هم کارمان را داریم هم تفریحمان، هم گعده مان. پول مشاور و راهنما و …را هم جلو می افتیم.



منبع: دیده شده در مجله خوبان، شماره 77، ص36

 


free b2evolution skin
2
اردیبهشت

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی

اقتصاد مقاومتی


free b2evolution skin