29
آبان

ولایت پذیری و تبعیت محض از امام زمان

اتکای به ولایت برای این است که مسیر فراموش نشود که در این راستا جمله «حسین(ع) کشتی نجات است» یعنی باید به هر شکلی به ولایت وصل بود تا مسیر به اشتباه تغییر نکند. حضرت زینب(س)، حضرت اباالفضل العباس (ع) و سایر همراهان امام حسین (ع) در روز عاشورا نه از عشق برادری و وعده جنت که از روی پایبندی به اصل مهم ولایت پذیری همراه فرزند رسول خدا (ص) شدند.

حضرت ابا الفضل هرگز قدمی جلوتر از برادرش بر نمی داشت برای نمونه:

وقتی در تشییع پیکر امام حسن (ع)، عایشه جلوی دفن آن امام همام در کنار مدفن پیامبر (ص) را می گیرد، حضرت عباس(ع) آماده مقابله با عایشه می شود ولی زمانی که امام حسین (ع) او را از این کار منع می کند بی هیچ حرفی، سخن امام زمانش را می پذیرد.

حضرت عباس (ع) در تمام طول عمر خویش یک بار هم امام حسین(ع) را برادر صدا نکرد و همیشه اورا مولای من خطاب می کرد.

وقتی حضرت عباس کنار علقمه رسید بعد از آب کردن مشک، آماده نوشیدن آب شد ولی شرم کرد از این که مولا و سرورش تشنه باشد و او آب بنوشد و آب را به علقمه برگرداند.

زمانی که شمر صدا زد فرزندان ام البنین برای شما امان نامه آورده ام، حضرت عباس (ع) فریاد زد اگر هه دنیا را به من بدهی از امام حسین (ع) دست بر نمی دارم.

تبلیغات و توطئه های معاویه و یزیدعامل گمراهی مردم کوفه بود چرا که معاویه علیه شیعه بخشنامه کرده بود که در منبر رسول خدا(ص)، جانشین بر حقش را لعن کنند و این کار 60 سال ادامه داشت. تهدید و تطمیع یزید عامل تنها ماندن مسلم و شهادت او شد ودر نهایت ضربه آخر را شریح قاضی لعنت الله علیه وارد کرد و با حکم وجوب قتال با ابا عبدالله الحسین (ع) جاهلان را با وعده بهشت راهی میدان جهاد با امام حسین (ع) کرد.اگر یک انسان نتواند حرمت نائب امام زمانش را نگاه دارد به روی امان زمانش هم شمیشر خواهد کشید

همانند 18 هزار نفر از مردم کوفه که با مسلم بن عقیل نائب امام زمانشان بیعت کردند اما با توطئه عبیدالله مسلم را از بالای دار العماره به پایین انداختند و با شمشیرهای آخته، روانه جهاد با امام زمانش، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شدند. کسانی که امام زمان (عج) را صدا می زنند و از نیامدنش ابراز ناراحتی می کنند ببیند با نائب امام زمانشان چگونه برخورد می کننداگر با نائب امام زمانتان مانند حضرت عباس رفتار کردید، امام زمان هم که بیاید در رکابش خواهید بود، اما وای به حال کسانی که مانند کوفیان باشند.

یکی از اهداف امام حسین(ع) احیای دین جد و پدر بزرگوارشان بود؛ چراکه می دیدند که مردم به اسم دین برخی از امورات را انجام می دادند اما از ولایت فاصله گرفته و به بیراهه رفتند. متأسفانه قاتلان امام حسین(ع) به ظاهر مسلمان بودند و برای جنگ با امام غسل شهادت کردند. آن ها فقط پوسته ای از دین را اجرا و از فلسفه نماز ، شهادت و … بی خبر بودند. لذااگر معرفت نداشته باشیم، اگر راه شهدای کربلا، راه حضرت عباس(ع)، راه حضرت زینب (س) را نرویم، این عزاداریها، این به سر و سینه زدن ها ما را نجات نمی دهد.امروزه نیز مادران باید فلسفه نماز و ولایت پذیری را با عبرت گیری و نگاه عمیق به حماسه عاشورا به جوانان و نوجوانانشان بیاموزند.


free b2evolution skin
نظر از: زهرا [عضو] 
زهرا

سلام علیکم
فقط می تونم بگم تمام مطالبتون عالیه

پاسخ:
سلام عزیزم

ممنون از حضور پر مهرت
ممنون از دیدگاهت
در پناه حق شاد و سلامت باشید

1393/09/06 @ 20:06
نظر از: ناظرحضرتي آراني [عضو] 

سلام قشنگ بود دوست عزیز
بروزم ومنتظرتون
یاعلی

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون حتما
موفق و موید باشید

1393/09/01 @ 18:02
نظر از: ميرجليلي [عضو] 

سلام دوست عزیز.خسته نباشید.
مطالب وبلاگتون بسیار زیباست.
ممنون و سپاس از حضور شما در وبلاگ دارالعلم.
التماس دعا.
پاسخک

سلام علیکم
ممنون از لطف شماست
خواهش میکنم
در پناه حق

1393/08/30 @ 14:10
نظر از: ذره و آفتاب [عضو] 

سلام.
احسنت بسیار عالی پرداخته بودید. مسئله و دغدغه روز ما همین مسئله بود که فرمودید امیدوارم که بتوانیم اینگونه باشیم و همیشه تحت امر ولی فقیه و امام زمان خود
یا علی

پاسخ:
سلام علیکم
ان شا الله همین طور که می فرمایید محقق شود.
موفق و موید باشید.
در پناه حق

1393/08/30 @ 10:41
نظر از: یارانجمنی [بازدید کننده] 
یارانجمنی

دلت که گرفته باشد…..
فرقی نمی کند……
کودک باشی یا بزرگ! 
پیر باشی یا جوان!
ثروتمند باشی یا فقیر!
در همه اینها یک چیز مشترک است:
دلی که گرفته است و هیچکس درک نمی کند….
*السلام علیک یا سید الشهدا(علیه السلام)*
التماس دعا….

پاسخ:

واقعا زیبا و تاثیر گذار
صلی الله علیک یا ابا عبد الله

1393/08/29 @ 19:49


فرم در حال بارگذاری ...