25
دی

راهکار صحیح مبارزه با امواج ماهواره

درادمه مبحث پیشین باید اینگونه بحث را ادمه داد.مولا علی (ع) فرمودند: ” فرزند زمان خویشتن باش”. این جمله گهربارشاید در مورد شیوه مبارزه با امواج ماهواره نیز مفید باشد. امروزه دشمن با آخرین تکنولوژی(امواج ماهواره ای) در حال حمله می باشد و ما با قدیمیترین روش (جمع اوری دیشها)در حال مبارزه هستیم و مسلم است که شکست می خوریم.

در حال حاضر شصت و پنج درصد مردم کشور بر طبق آمارهای رسمی دارای دیش های ماهواره هستند و بر طبق همین آمار اکثر بینندگان ماهواره نیز خانواده ها می باشند، حال سوال این است که آیا خدای نکرده اکثر خانواده های ما افرادی دین گریز و مشتاق دیدن برنامه های مبتذل هستند؟ پاسخ منفی است اما به راستی چرا این آمار بزرگ در مورد بینندگان ماهواره وجود دارد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است ولی متاسفانه ما خود را به نشنیدن زده ایم. واقعیت این است که صدا و سیمای ما تنها تهران و چند شهر بزرگ کشور را می بیند و برنامه ریزی برای پخش برنامه های سرگرم کننده را براساس این شهرها انجام می دهد، در حالیکه بسیاری از مردم کشور ما در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می کنند که واقعا به جرئت می توان گفت تنها تفریحشان دیدن تلویزیون می باشد.

اما تلویزیون ما از صبح تا دقیقا هشت شب هیچ برنامه سرگرم کننده ای ندارند و تازه از هشت شب است که سریال های تلویزیونی آغاز می شوند و همین سریالها نیز بنا بر سیاست مسوولان صدا و سیما نباید با هم هم پوشانی داشته باشند و لذا اگر یکی از سریالها ضعیف باشد (که اکثرا نیز اینگونه است)، این خانواده ها حق هیچ انتخاب دیگری ندارند و دقیقا شبکه های ماهواره ای از این خلا بزرگ نهایت استفاده را کرده اند که نمونه آن شبکه فارسی وان می باشد که از صبح تا شب در حال پخش سریال های سرگرم کننده می باشد و خانواده ها به ناچار به سمت این شبکه ها جذب می شوند، اما راهکار چیست؟ راهکار این است که حداقل ۱۰ شبکه سریال و سرگرمی راه اندازی شود که از صبح تا شب به پخش برنامه های سرگرم کننده بپردازند و مجال خودنمایی را به شبکه های مبتذل ماهواره ای ندهند.

چگونه است که صدا و سیما برای عرب زبانان جهان شبکه ۲۴ ساعته(ifilm) پخش فیلم و سریال فارسی با هزینه های بسیار کلان دوبله و… راه اندازی نموده است ولی از مردم خود این موارد را دریغ میکند؟ در پایان بار دیگر این جمله مولا علی (ع) را تکرار می کنم: “فرزند زمان خویشتن باش”

ادامه مطلب حتما مطالعه شود….

صفحات: 1·


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...