6
آذر

اهمیت کار فرهنگی

باید برای انجام کار فرهنگی و دینی انگیزه خود را تقویت کنیم، انگیزه اهمیت بسیاری  در تاثیرگذاری  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود.یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای تقرب به خدا به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند.ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه تاریخ و امام زمان(عج) مسئول هستیم و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود.

برای فعالیت فرهنگی و انقلابی باید انگیزه قوی داشت. دلسوزی برای مومن فریضه است نه وظیفه. وقتی کاری وظیفه شود نمی‌توان آن را انجام نداد. برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز آن کار باید به غریزه تبدیل شود در آن صورت نمی‌توان از آن گذشت.انسان باید معرفت به اهداف کار خودش و معرفت به راه رسیدن به اهداف داشته باشد اگر نداند چه کاری می‌خواهد انجام دهد با انگیزه مخلصانه هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

تفهیم هدف کار دشواری است، هدف امتحانات الهی برگزاری یک مسابقه است تا ببیند چه کسی بهترین عمل را انجام می‌دهد. برای انجام کار دینی باید فلسفه دین را متوجه شد اگر درست متوجه این موضوع نشویم نتیجه طوری می‌شود که قیام امام حسین (ع) را طوری دیگر نشان می‌دهیم. قرآن کریم ادبیاتی کامل متفاوت با ما که کار فرهنگی می‌کنیم دارد ما باید دین را بشناسیم و راه ترویج آن را پیدا کنیم.

صفحات: 1·


free b2evolution skin
نظر از: فتاحي [عضو] 

سلام خانمی خوبید انشالله به خاطر زحمتتاتون ممنون یه سوال چه کسی آنلاین است نوارکناری وچطوری باید بگداریم اسم کد ابزارش چیه؟راستی اخبارهای مدرسه را با عکس هاش براتون بفرستم یا خودم بگدارم؟

پاسخ:
سلام علیکم
در وبلاگتان پاسخ داده شد
موفق باشید

1393/09/04 @ 21:21


فرم در حال بارگذاری ...