26
اسفند

#کوله_پشتی_من

دعوت به چالش
#توشه_های_من_کوله_پشتی_من

بهار بهانه‌ایست برای تغییر و شکوفا شدن دوباره. زندگی‌ای که پس از ماه‌ها خزان و زمستان، جانی دوباره میگیرد. طبیعت یک صدا و یک دل تن به زندگی‌ای دوباره می دهند و آغاز میکنند. آغازی پر از طراوت، شادابی و زیبایی…

من و تو هم بخشی از این طبیعت و دنیا هستیم. چرا آغاز نکنیم؟ چرا تغییر نکنیم؟ بیایید توشه‌های این سال جدید را در کوله پشتی‌هایمان جا دهیم.

«روزهای پایانی سال زمان خوبی است برای مرور تجربیات گذشته و برنامه‌ریزی آینده. هدف از این چالش این است که بیشتر به موقعیت فعلی خود آگاه شویم و قدم‌های آینده را مستحکم‌تر برداریم. انتشار تجربیات خود کمک می‌کند تا انرژی جمعی شکل بگیرد با این کار میخواهیم دیگران را ترغیب کنیم که به این سوالات پاسخ دهند و به موقعیت خود در زندگی بیشتر فکر کنند.»

اما در این چالش قرار است که به سه پرسش جواب بدهیم:

سوال اول:فرض کنید که یک کوله پشتی دارید که قرار است با خودتان به سال 95 ببرید. داخل این کوله پشتی چه تجربه‌ یا تجربیاتی از سال 94 می‌گذارید؟ این تجربیات می‌توانند بزرگترین و بهترین درس‌هایی باشند که در سال94 و در جریان زندگی بدست آورده‌اید؟

سوال دوم:برای چابکی در زندگی باید سبک حرکت کرد. بنابراین کوله‌پشتی سنگین قدرت حرکت ما را کم می‌کند. اگر قرار باشد چیزهایی را هم از کوله‌پشتی خود خارج کنید آنها چه خواهند بود؟ در واقع چه نکاتی هست که فکر می‌کنید در زندگی باید از آنها بگذرید و عبور کنید تا سبک‌تر حرکت کنید؟

سوال سوم:برای این‌که در سال جدید انسانی توانمندتر باشید فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی باید در شما تقویت شود؟؟

چرا که :
بازگو کردن تجربیات، کم هزینه‌ترین و سخاوتمندانه‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم واینگونه کمک کنیم تا دنیای اطرافمان جای بهتری برای زندگی باشد.


دوستان عزیز عضو شبکه کوثر نت می توانند با مراجعه به این لینک کوله پشتی خود را با هشتگ مورد نظر بارگزاری کنند یا در صورت کوتاه بودن متن ارسالی می توانند ذیل نظرات همین پست متن خود را نوشته و ارسال کنند تا شخصا با ذکر نام وبلاگ به مقصد اصلی آن انتقال دهم .


1457947921index.jpg

 


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
5 stars

سلام وقتی سر کلاس آنلاین استاد کیانی این صفحه ی وبلاگ شمارا باز کردند و تعریف کردند تصویر کوله پشتی ها و تعریف استاد منو ترغیب کرد بیام این مطلبو بخونم اول فکر میکردم درمورد پیاده روی اربعین هستش آخه اونجا همه کوله دارن ولی وقتی اومدم خوندم دیدم چقدر موضوع جالبیه ……… من اگر بخوام کوله را سبک کنم کینه و تنفر را از داخلش برمیدارم. ……………و اگر بخوام بهش اضافه کنم یادگیری را اضافه میکنم……………
باتشکر
—————————
پاسخ:
سلام دوست عزیزم.
استاد لطف دارند.
ممنون از اینکه تو این طرح شرکت کردید.
سپاسگذارم

1395/06/25 @ 00:37
نظر از: ... [عضو] 
...

سلام. قشنگ بود. (کوله پشتی من). راستش عنوان کوله پشتی برای من تداعی خاطرات قشنگی هست.خاطراتی که در تمام سالهای عمرم تجربه نکرده بودم . اما امسال و به لطف شهدا تونستم. کوله پشتیم رو بردارم و راهی کربلای ایران بشم. رفتم اما چه رفتنی. هنوز هم که هنوزه حال و هوای شلمچه در سرم هست.گاهی سعی میکنم روزهایی که گذشت را فراموش کنم تا بتوان به زندگی عادی برگردم.اما مگر میشود. شاید همه ما به دنبال بهانه ایم. بهانه ای برای قسمت کردن این زندگی و به جا گذاشتن یادگاری از روزهایی که شاید دیگر هیچ گاه تکرار نشود. روزهایی که هریک از ما یعنی من و دوستانم کم رنگ یا پررنگ ولی به یک اندازه در ساختن آن نقش داشتیم. ومن یقین دارم دلم برای روزهایی که گذشت تنگ خواهد شد و شاید سعی من برای فراموش کردنشان بی فایده هست،چون از سر دلتنگی هست.دلتنگی برای کسانی که سالهل پیش وقتی هم سن وسال من بودند و البته کمتر از سن من،از همه هستی شان برای اعتقادشان گذشتند،واقعا بیرحمانه و بی انصافی هست که بخواهم فراموش کنم. من با عطر آنها زندگی می کنم و این تنها دلخوشی من هست. کوله پشتیم امسال خیلی پربار بود. احساس می کنم به اندازه ده سال تجربه کسب کردم.نشستن پای در دل و مادران منتظر تا دختران منتظر. پای دردودل جانباز شیمیایی که نی گفت روی رفتن به کربلا را ندارد و دختر نازنینش که از من می خواست برای پدرش دعا کنم. دنیای عجیبی هست من رو سیاه از او طلب دعای خیر می کردم و او از من که درکربلا از امام حسین برایش شهادت بخواهم.و دخترش که شفای پدرش را می خواست. این یعنی کیش و مات. هنور هم گیج و منگ هستم.شن آی هنوز هم منتظر هست که پدرش را برای یکبار هم که شده تمام قد و ایستاده ببیند.

1395/01/27 @ 21:54
پاسخ از: momeni [عضو] 

سلام دوست عزیز.
ممنون از حضور و شرکتتان در این چالش.
نظر ارسالی شما با هشتگ #توشه_های_من_کوله_پشتی_من با نام وبلاگتان در کوثر نت منتشر شد.
ان شا الله موفق باشید.

1395/01/29 @ 10:29
نظر از:  

سلام علیکم
عالی بود با اجازه برای دوستان کپی کردم

1394/12/27 @ 11:52
نظر از: نرجس خاتون(س) شاهین شهر [عضو] 

سلام
من در سال جدید
کوله پشتی ام رو از توکل به خداوند پر میکنم!
نا امیدی را رها میکنم!
با عزم و اراده قوی شروع تازه ای را تجربه می کنم !

1394/12/27 @ 09:13
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
کاربر گرامی ضمن تشکر مطلب شما در منتخب ها درج گردید
موفق باشید.

1394/12/27 @ 00:14
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

من کوله پشتیم رو از مهربانی پر میکنم!
کینه رو خارج میکنم!
و برای قدرتمندی باید توکل به خدا داشته باشم!

1394/12/26 @ 20:39
پاسخ از: momeni [عضو] 

سلام ممنون از حضور گرم شما در این چالش
کوله پشتی شما در شبکه کوثر نت با نام وبلاگتان منتشر شد.
موفق باشید

1394/12/26 @ 21:09
نظر از:  

ببخشید دقیقاً باید چی کار کنیم

1394/12/26 @ 19:29
پاسخ از: momeni [عضو] 

سلام دوست خوبم ممنون از حضور شما
شما دوست عزیز می توانید برای شرکت در این چالش به سه سوال بالا پاسخ دهید که به صورت صریح تر سه سوال به این شکل مطرح می شود:
کوله‌پشتی خوب شامل پاسخ به این سه سوال اساسی است: ۱٫ چه تجربیاتی را باید در کوله پشتی گذاشته، به سال بعد برد و ۲- کدام را برای چابکی بیشتر باید رها کرد و 3- در سال نو چه توانمندی‌هایی را باید در وجود خود تقویت کنیم.
منتظر کوله پشتی شما هستم.
موفق باشید

1394/12/26 @ 21:02
نظر از: مریم [عضو] 
5 stars

سلام

خیلی جالب بود

1394/12/26 @ 14:31


فرم در حال بارگذاری ...