30
تیر

از مقامات بانوی کرامت

شفاعت ‏حضرت‌ معصومه‌(س) نـسبت‏ به‌ ما همچون مجاورت نور با ماست تنها زنگار دل است كه موجب مى ‏شود مجاورت‌ آن‌ را درك‏ نكنيم و از آن محروم بمانيم. بیشتر »

free b2evolution skin
24
تیر

حجاب هویت مذهبی

Nakata Khaula بانوي مسلمان ژاپني نمونه‏ اي از زنانی است که حجاب نه بخشي از هويت سنتي يا نژادي او است و نه معنايي سياسي يا اجتماعي دارد؛ بلکه حجاب او، تنها و تنها، هويت مذهبي او است. رعايت حجاب نشانه فرمان‏برداري من از خداوند و تجلي ايمانم بود.حجاب به… بیشتر »

free b2evolution skin
15
تیر

عید فطر، ندبه دلتنگی در فراق امام عصر

از برجسته‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین ساعات روز عید فطر، لحظاتی است كه منتظران راستین ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه) آرزوی دیدار آن حضرت را كرده و در فراقش با دلی مملو از امید اشك حسرت می‌ریزند. از این رو، در اعمال و آداب عید فطر، مستحب است كه… بیشتر »

free b2evolution skin
15
تیر

شبیه ترین روز به قیامت

مهم ترين آداب بيرون آمدن از ميهمان سراى الهى در ماه رمضان٬ در عيد فطر آشكار می شود كه روزه دار به خويش بنگرد و در واپسين لحظه هاى اين ماه٬ خود را ارزيابى كند كه تا چه اندازه به هدف اين ميهمانى الهى نزديك شده است؟ آيا احساس می كند كه به يك دگرگونى معنوى دست يافته است٬ يا در همان نقطه اى مانده كه در آغاز ماه رمضان٬ بوده است؟ بیشتر »

free b2evolution skin
12
تیر

انقلاب علیه فقر در منهای فقر حکیمی

«انقلابی ترین فریادگران تاریخ انسان، و قاطع ترین مدافعان حقوق خلق های محروم و مظلوم، پیامبران بوده اند... قرآن کریم می فرماید ما پیامبران را فرستادیم، به همراه شواهدی روشن، و با کتاب و معیار، تا مردم همه در «منهای فقر» زندگی کنند: «لیقوم الناس بالقسط»؛ یعنی: زندگی کردن مردم -همه مردم- به شکلی عادلانه باشد، و محروم نیازمندی باقی نماند... اگر چنین نشود، یعنی هدف قرآن کریم تحقق نیابد، از حقوق خلق دفاع نشده است، و انقلابی دینی و قرآنی و اسلامی اتفاق نیفتاده است. هیچ کس و هیچ مقام نمی تواند با گفتن جملاتی انشایی ایجاد واقعیت کند...» بیشتر »

free b2evolution skin
5
تیر

مناجات دل

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و در دلم انداز که هر وظیفه را که در برابر ایشان به عهده ی من است بشناسم و آگاهی از آن وظیفه را، به کمال، در من فراهم آر و چنان کن که آنچه را به من الهام کرده ای،به کار بندم و توفیق ده تا آنچه بینش آن را به من داده ای… بیشتر »

free b2evolution skin
5
تیر

بزرگترین هراس شب های قدر

ندیده ای فرزندی با خطای بسیار چگونه حرمت پدر را پاس نمی دارد، چگونه در را به هم می کوبد و از منزل خارج می شود؟ صبح تا شام با غرور کودکانه خود بی عذر و بهانه در کوی و برزن می گردد و رو سوی عذرخواهی نمی آورد. اما شب هنگام، هنگامه تاریکی و تنهایی چاره ای… بیشتر »

free b2evolution skin
5
تیر

بیقراران شبهای قدر

شبهاي بيقراريم رسيد شبهاي تنگ شدن دل در سينه شب سجود شبهاي ناله و زاري در مقابل معبود براي دست کشيدن از غير ودود! شبهاي ناله ي زينب در فراق پدر شبهاي اشک هاي چشم هر چه يتيم! شبهاي استغاثه به حضرت يزدان شبهاي مناجات و دعا شب جوشن کبير! شبهاي حلاليت طلبي… بیشتر »

free b2evolution skin
4
تیر

بخشوده نشدگان شبهای بیقراری

با تمام مهربانی و باران لطف خداوند در ماه رمضان و شب قدر، معلوم نیست که هر کس به درگاه الهی دعا کند، دعایش مستجاب و گناهش بخشیده شود! فَإِذَا كَانَتْ لَيْلَةُ الْقَدْرِ أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ جَبْرَئِيلَ فَهَبَطَ فِي كَتِيبَةٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ… بیشتر »

free b2evolution skin