28
مرداد

توقع کَرَم با دلی بی کَرَم

رحمت خدا به کسی داده می شود که از رحمت حق در وجودش ظهوری باشد. اگر رحمتی در خودت بود، سزاوار رحمت پروردگار می شوی؛ آن وقت بگو «یارب! ارحم؛ خدایا! رحمم کن» اما اگر خدای نکرده رحم نداری، نه به زن و بچه، نه به مشتری، نه به یتیم و زیر دستت، هر طورهستی خدا… بیشتر »

free b2evolution skin
28
مرداد

طعم شیرین عبادت

دو سوره در قران داریم یکی سوره مبارکه العنکبوت و دیگری سوره مبارکه النحل. حال چطور شده است که این نام عنکبوت را بر این سوره گذاشته‌اند؟ در این سوره فقط در یک آیه و دو بار بیشتر از عنکبوت نام برده نشده و باقی آیات ارتباطی با عنکبوت ندارد. یکی از اسرار… بیشتر »

free b2evolution skin
26
مرداد

اشک های بی صدا .....

پدرم مرد. همه چیز در یک لحظه وبه همین کوتاهی اتفاق افتاد.پدرم مرد و وقتی تمام غرور او لای کفن سفید داخل یک قبر کوچک جمع شده بود من مفهوم کوچک بودن دنیا را با تمام وجودم حس کردم. پدرم مرد اما بازهم خورشید طلوع کرد و دوباره ماه درخشید . کودک همسایه متولد… بیشتر »

free b2evolution skin
15
مرداد

ریحانه بودن زن در کلام علامه طهرانی

در استعاره‌اى كه امام عليه السّلام بكار برده، و زن را ريحانه خوانده، سرّ عجيبى نهفته است. ريحان يعنى گياه خوشبو و ريحانه در لغت به دسته گياه خوشبو و گياه معطّر معروف ميگويند. و شادابى و طراوت وى تا وقتى است كه در بوستان و باغ و بر شاخسار يعنى محيط طبيعى… بیشتر »

free b2evolution skin
15
مرداد

لحظه ظهور مهدی عج

«آيه86» سوره هود(بَقِیَّة اللَّهِ خَیرٌ لَّکُمْ إِن کنتُم مُّؤْمِنِینَ وَ مَا أَنَا عَلَیْکُم بحَفِیظٍ ) اولين آيه‌اي است كه حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ هنگام ظهورشان بر زبان مباركش جاري مي‌سازد. حالا حدیثی که موید این نظر است رو خدمتتون… بیشتر »

free b2evolution skin
15
مرداد

غرور زدايى به وسیله سختی ها

چرا در دنيا همواره با مشكلات و سختى‏ ها مواجه هستيم؟ شخصى از كنار مغازه بلور فروشى مى‏ گذشت، چشمش به ليوان‏هايى افتاد كه روى ميز به طور وارونه چيده شده بود. همانجا ايستاد، كمى نگاه كرد و يكى از آنها را به همان حالتى كه بود برداشت و شروع به اعتراض به… بیشتر »

free b2evolution skin
14
مرداد

طلبگی و خود سازی

طلبگی هم مثل مشاوره است، مشاور مسئول تغییر مراجع نیست حوزه هم دستگاه ندارد که دانش آموختگانش را متحول کند حوزه زمینه خود سازی را فراهم می کند و این خود فرد است که باید با روشن شدن مسیر سلوکش، سختی خودسازی را تحمل کند و مثل پیکرتراش به جان نفس اماره اش… بیشتر »

free b2evolution skin
14
مرداد

اهداف طلبگی..

وقتی آمار فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران را مرور می‌کنیم و شرایط فعلی را با شرایط رژیم سابق مقایسه می‌کنیم. مشاهده می کنیم که در رژیم سابق چنین مسایلی در کشور نبود و معدود افرادی هم در این زمینه فعالیت می‌کردند به شکل کاملا فردی و محدود بود؛ مثلا در… بیشتر »

free b2evolution skin
12
مرداد

زندگی به سبک طلبگی

کمپین شاگردان_مکتب_امام_جعفر_صادق_علیه_السلام سبک زندگی طلبگی، گونه ای از گونه های سبک زندگی اسلامی است که متناسب با رسالتی که یک طلبه بر دوش خودش احساس می کند و بنابر فضای زندگی آموزشی و تربیتی و علمی که در آن قرار دارد، شکل می گیرد. شاید بشود سه ویژگی… بیشتر »

free b2evolution skin
12
مرداد

نگاه کردن از دریچه چشم دیگران

امروز یک صحنه ناراحت کننده ای را شاهد بودم نگاهم به طور اتفاقی به خانمی افتاد که اندوهی تو چشماش بود همین جور که زیر چشمی مادران بارداری که تو صندلی مطب نشسته بودند را بر انداز میکرد که در آینده نه چندان دور طعم زیبای مادر شدن را می چشند قطره های اشک… بیشتر »

free b2evolution skin
6
مرداد

مهارت زندگی 1

مهارت‌هاي زندگي، مجموعه‌اي از تكنيك‌ها، اصول و قواعدي است كه زمينه تعامل و سازگاري انسان‌ها را با محيط و اطرافيان فراهم مي‌سازد. با مجهز شدن به اين مهارت‌ها مي‌توان در برابر مشكلات پيراموني برخوردي منطقي و كارساز داشت. فرد با كمك اين مهارت‌ها، دانش و… بیشتر »

free b2evolution skin
1
مرداد

از کجا شروع کنیم

کتاب هزار و یک نکته درباره نماز , نوشته اقای دیلمی،کتاب خیلی روان و مستندی هست برای کسانی که میخواهند شروع کنند خیلی ارزنده است.کسانی که مفاهیم عمیق تر نماز را بخواهند ، کتاب اسرار صلاه مرحوم جواد تبریزی را بخوانند... این فقط اسرار نماز نیست. نکاتی دارد… بیشتر »

free b2evolution skin
1
مرداد

ساده مهربانی کن

مهربانی ساده است، ساده تر از آنچه فکرش را بکنی ؛کافی است به خودت ایمان داشته باشی و به معجزه مهر ... کافی است به دستهایت فرمان دهی تا به جای تنبیه ،آرام بر سر کودک سرکش کشیده شوند و موهایش را قلقلک دهند ... کافی است به چشم هایت بیاموزی که چشم آیینه روح… بیشتر »

free b2evolution skin
1
مرداد

راه تشخیص بودن در صراط مستقیم..

فکر نکنيد که با يه چيز ساده رو در رو هستيد خيلي زرنگه و هميشه از نقطه روبه رو ميزنه... بذاريد يه مثال بزنم. يه عارف يا يه شخص روحاني که هيچوقت شيطان بهش نميگه برو زنا کن يا... خنده داره اصلا...شما شيطانو چي فرض کرديد؟ یکی از راه های شيطان برای عارفان… بیشتر »

free b2evolution skin
1
مرداد

اخلاص و معرفت در کارها

1-شیوه سلوكی آقای مجتهدی در توسل مستمر به حضرات معصومین (علیهم السلام) خصوصاً حضرت ابی عبد الله الحسین (علیه السلام) كاملاً نمودِ عینی پیدا می‌كرد و اگر روزی صد بار نام سالار شهیدان را در محضر ایشان بر زبان می‌راندند در هر بار به حدی منقلب می‌شدند كه… بیشتر »

free b2evolution skin
1
مرداد

چه کنیم تا در دنیا راحت زندگی کنیم؟

قرآن مى ‏فرمايد: «لِكَيلا تَأسوا على‏ ما فاتكم و لا تفرحوا بما آتاكم»(سوره حديد، آيه 23) آن گونه باشيد كه اگر چيزى را از دست داديد، تأسّف نخوريد و اگر چيزى به شما دادند، شاد نشويد. راستى آيا مى ‏شود انسان اينگونه متعادل باشد كه دادن‏ ها و گرفتن‏ ها در… بیشتر »

free b2evolution skin