28
فروردین

حل مشکل از راه گناه

بر خلاف گفته رایج، انسان جایز الخطا نمی باشد بلکه ممکن الخطاست. یعنی اجازه انجام گناه و خطا را ندارد اما در صورت انجام آن راه توبه و بازگشت به سوی خدای متعال باز بوده و حتی به شرط شناخت عمیق از ضعف خود و ترمیم آن، به درجه ای بالاتر از مقام و مرتبه پیشین… بیشتر »

free b2evolution skin
6
فروردین

ذو وجهین

از جلوه‌هاي بروني نفاق، آن است که کسي گفتار و کردارش، يا ظاهر و باطنش، يا حرف‌هايش در برابر مخاطبان مختلف يا شرايط متغيّر، دگرگون باشد و با هر کس طبق دلخواه و پسند او حرف بزند. در روايات اسلامي از چنين اشخاصي با عنوان «ذووجهين» و «ذولسانين» ياد شده است.… بیشتر »

free b2evolution skin
4
فروردین

شهادت فاطمه زهرا س افسانه است!

افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) علمای وهابی جدیداً سخن مضحکی بر زبان می‏ آورند که :شهادت حضرت زهرا(س) از سال 1374 شمسی به تقويم ها اضافه شده است و تا قبل از آن این مسأله وجود نداشته است. اما پاسخ این شبهه: اولاً) «ابن تیمیه» رهبر وهابي‎ها ـ یا بهتر… بیشتر »

free b2evolution skin
4
فروردین

نون لنا

در متون تاريخى آمده است كه ابوبكر و عمر قامت بلند داشتند. اما على(ع) مستوى الخلقه بود. روزى هرسه نفر از راهى مى گذشتند. در هنگام راه رفتن, حضرت على(ع) در وسط و آن دو, در دو طرف حضرت قرار داشتند. عمر كه متوجه كوتاه بودن قامت حضرت شده بود, گفت: ـ يااباال… بیشتر »

free b2evolution skin
2
فروردین

شمیم فاطمی، نسیم بهاری

نوروز بهانه‌ای برای تازه شدن روح و روان بشری فرهنگ نوروز، فرهنگ تازه شدن است. بهانه قرار دادن تازگی در طبیعت برای تازه شدن روح و روان بشری است. فرهنگ نوروز، فرهنگ کنار گذاشتن فرسودگی‌ها و کهنگی‌هاست. نه فقط لحاف و تشک کهنه، بلکه کینه‌های کهنه شده،… بیشتر »

free b2evolution skin