30
آذر

آفات جلسات خانگی

  یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در حوزه دین و ترویج آن در جامعه جلسات خانگی و روضه‌های خانگی بوده که با حضور مادران و خواهران در منازل شخصی برگزار می‌شود.از آنجایی که برپایی مجالس روضه‏‌خوانی و عزاداری برای ائمه اطهار(ع) از دیرباز تأثیرات شگرفی بر فرهنگ عم… بیشتر »

free b2evolution skin
29
آذر

زیارت نامه امام حسن مجتبی همراه صوت

بسم الله الرحمن الرحیم اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمينَ سلام بر تو اى فرزند پيامبر (خدا) پروردگار جهانيان اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ سلام بر تو اى فرزند… بیشتر »

free b2evolution skin
28
آذر

انی اموت بالسم..

روزی امام حسن علیه السلام به فرزندان و بستگان خویش فرمود: «انی اموت بالسم; من با سم به شهادت می‏رسم.» اهل بیت ایشان پرسیدند: چه كسی به شما سم خواهد داد؟ فرمودند: «جاریتی او امراتی ; كنیزم یا همسرم.» به او عرض كردند: «اخرجها عن ملكك علیها لعنة الله; او ر… بیشتر »

free b2evolution skin
25
آذر

راه جدید برای رسیدن به طهارت

یک راه طهارت ورود به حصن حصین است. شما باید در جایگاه طهارت وارد شوید تا طاهر شوید. این مثال را عرض کنم گاهی شما از بازار و پاساژ عطّارها و عطرفروش‌ها رد می‌شوید. شما عطری نزدید امّا وقتی از این بازار بیرون می‌روید، چون در آن فضا همه عطرفروش بودند،… بیشتر »

free b2evolution skin
25
آذر

جامعه ناهنجار

1.ترك و فعل خيلي مهم نيست ، نيّت خيلي مهم است 2.عميق ترين حرف بنده اين است ؛خدا هست 3.بي خود اين طرف و آن طرف نرويم هيچ كس غير خدا كاره اي نيست 4.ما آمده ايم هم نشين خدا بشويم رفيق خدا بشويم 5.خداوند گداي سمج را دوست دارد ولي در خانه ي… بیشتر »

free b2evolution skin
21
آذر

خاطره زائر و دلتنگی من...

هیچی مثل یه چای پر رنگ تو اون سرما خستگی رو کم رنگ نمی کرد ،مخصوصا چای که نذر نام ارباب باشه،البته برا کسی که شاید تو کل ایام سال 2یا 3 بار لب به استکان چایی نزذه باشه اخه طعم چای اربعین با همه چی فرق می کرد شاید تا نری و نخوری باور نکنی شاید اگه نگاه… بیشتر »

free b2evolution skin
21
آذر

معرفی امام زمان(عج) به واسطه امام حسین(ع)

بهجت العرفا آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی درباره نقش پیاده روی روز اربعین می‌گوید: روایت دارد که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُ… بیشتر »

free b2evolution skin
21
آذر

اربعین سلام....

هرلحظه ی زندگیم رو به عشق زیارت اربعینت نفس میکشم... ******* انسان تا وقتی که خودش اربعین به کربلا نرود و تا وقتی در میان خیل عظیم عاشقان حسین(علیه السلام) با پای پیاده‌ به سمت کربلا حرکت نکند و آن فضای پرجاذبه و استثنایی را از نزدیک لمس نکند، نمی‌تواند… بیشتر »

free b2evolution skin
19
آذر

مفاتیح الحیاتی برای فضای مجازی....

نرم‌افزارهای مختلف مانند " ویچت، تانگو، وایبر" از اصلی‌ترین ابزار ناتوی فرهنگی و اجتماعی در جنگ نرم است. هریک از ابزارهای فناوری اعم از تلفن همراه و اینترنت یا نرم افزارهای مربوط به این دو اگر بدون فرهنگ‌سازی و مهیا کردن زیرساخت‌‌های فرهنگی وارد جامعه ش… بیشتر »

free b2evolution skin
16
آذر

راهپیمایی مجازی اربعین...

  غم دوری کربلا را با دیگر عاشقان کربلای ارباب شریک شوید و بگویید آن چه در قلبتان می گذرد فقط یازده روز مانده تا اربعین سید الشهدا.............. بیشتر »

free b2evolution skin
15
آذر

انعطاف پذیری در مقابل ولایت اصلی ترین نقطه کمال

ولایت شناسی یا معرفت نسبت به ولایت از بدیهیات و مقدمات امر ولایت پذیری است. لیکن ولایت شناسی یا معرفت نسبت به ولایت، که موردنظر ما است و آن را، جزو مراتب و حد و نصاب و درجات ولایت پذیری می دانیم در یک تعریف خشک و بی روح، یا در یک شناخت بدون عمل خلاصه نم… بیشتر »

free b2evolution skin
14
آذر

اسلام منهای بصیرت و سیاست

پیرمردی در شام جلوی کاروان اسرا ایستاد و گفت: خدا را شکر که نَمُردم و شاهد خفت و خواری شما شدم که برخلیفه جهان اسلام خروج کرده اید. امام سجاد(ع) پرسید: آیا مسلمانی. گفت: آری. امام فرمود: آیا قرآن می خوانی. گفت: هرشبانه روز. فرمود: آیا آیه قل لا اسئلکم ع… بیشتر »

free b2evolution skin
13
آذر

ایمان خطر ناک نتیجه عدم بصیرت

برا ی دانلود این کلیپ زیبا اینجا را کلیک کنید. ایمان خطرناک همان ایمان بدون بصیرت است که تیشه به ریشه ی اسلام می زند و به اسلام و مسلمین ضرر می رساند این کلیپ صوتی بسیار زیبا با سخنان امام خامنه ای و صحنه سازی هایی از جنگ صفین یک تابلوی زیبایی برای… بیشتر »

free b2evolution skin
13
آذر

عاشورا محمل ولایت پذیری خواص

عده ای از فرماندهان سپاه عمر سعد از قاریان و مفسرین قرآن بودند و اهل نماز و تهجد و حضرت اباعبدالله علیه السلام را هم می شناختند، ولی در برابر آن حضرت ایستادند و جنگیدند. چرا؟ چون ولایت پذیر نبودند. عده از افراد همراه امام تا کربلا آمدند و لی با بهانه ها… بیشتر »

free b2evolution skin
12
آذر

خواص غافل از قافله عاشورا

  بصیرت یعنی روشن‌بینی، و به معنای قوه قلبی است که به نور قدس روشن باشد و با آن قوه، شخص حقایق و بواطن اشیاء را ببیند، همان‌طور که نفس به وسیله چشم صور و ظاهر اشیا را می‌بیند.(1) از این روی، عدم بصیرت، همان عدم ملکه روشن‌بینی است. عدم بصیرت بدترین و خط… بیشتر »

free b2evolution skin
11
آذر

عاشورا ترازوی ولایت سنجی ولایت

تعبیر مقام معظم رهبری به بهترین شکل بیانگر وفای اصحاب سیدالشهدا(ع) است. ایشان فرمودند: غدیر عاشورای عوام بود و عاشورا غدیر خواص، در غدیر با آنکه بیعت کردند جفا کردند و در عاشورا با آنکه بیعت از آنان برداشته شد وفا کردند اما مصادیق ولایت پذیری در عاشورا… بیشتر »

free b2evolution skin
11
آذر

عاشورا کنکور بصیرت الهی

مهم‌ترین درس قیام عاشورا  در ولایت و رهبری نهفته است.این واقعه را کسانی رقم زدند که به خوبی واقعه غدیر را درک کرده بودند.یاران با وفای امام حسین (ع) تا زمان شهادت گوش به فرمان امام خود بوده و با تمام وجود استقامت کردند و سرباز ولایت باقی ماندند. حضرت اب… بیشتر »

free b2evolution skin
11
آذر

عاشورا فرزند غدیر

از غدیر تا کربلا روشن ترین راه است. عاشورا واضح ترین معنای غدیر است. عاشورا درخشان ترین جلوه غدیر است. عاشورا جاودانه ترین حماسه، رساترین فریاد در لبیک به ندای غدیر است. عاشورا تجلی نوری از انوار غدیر ، حق بینی و حق گویی و ظلم ستیزی در هر عصر و دیار… بیشتر »

free b2evolution skin
10
آذر

تناقض حکم مرتد و عدم اجبار در دین

با توجه به مباحث آزادی که در پست قبلی مطرح شد این سوال پیش می اید که چرا حکم خروج از دین اسلام اعدام می باشد در حالی که در دین اجباری نیست و در پذیرش دین خدای متعال در آیه كریمه «لا اكراه فی الدین»به انسانها اختیار داده است، چرا این اختیارو آزادی  در خا… بیشتر »

free b2evolution skin
10
آذر

انواع آزادی

در پست قبلی به بررسی مفهوم آزادی  پرداختیم  در ادمه به مباحث انواع آزادی ازنگاه استاد ارجمند استاد مرتضی مطهری می پردازیم. مي‌توان در انديشه استاد مطهري پنج نوع آزادي را متمايز كرد كه عبارتند از: 1- آزادي اجتماعي 2- آزادي معنوي 3- آزادي… بیشتر »

free b2evolution skin
8
آذر

ذکر مصیبتی برای سبط اکبر

عرض ادبی به محضر مولی امام مجتبی سلام الله علیه داشته باشیم. درمیان پنج تن از همه غریب تر و مظلوم تر امام مجتبی سلام الله علیه است. آقا امام حسین سلام الله علیه همسرانی داشت که یکی از یکی بهتر بودند. حضرت رباب یک سال زیر آفتاب نشست و برای همسرش گریه کرد… بیشتر »

free b2evolution skin
8
آذر

مظلومیت کریم آل طه

امام حسن مجتبی کریم اهل بیت علیهم السلام است. تجربه نشان داده است کسانی که به این امام توسل پیدامی کنند حاجتشان سریع برآورده می شود. یکی از… بیشتر »

free b2evolution skin
8
آذر

پرنده اما کرکس...

آزادی در رفتار انسان بروز می‌كند و رفتار انسان در روابط اجتماعی او بروز می‌كند. پس آزادی یك مساله اجتماعی است. رفتار اجتماعی انسان مستلزم محدودیت است، یعنی انسان به همین دلیل كه در جامعه زندگی می‌كند باید آزادی دیگران را مراعات كند و مراعات آزادی دیگران… بیشتر »

free b2evolution skin
6
آذر

معنا کردن لحظه ها با غربتت

آنقدر غربتت فضای دلمان را پر کرده است  که می خواهيم گوشه ای تنها بنشینيم و های های گریه کنيم. آخر نامت که می آید، بوی کوچه هم می آید... بوی مادر ... و حتی می توان حس کرد ضربت سیلی مظلومه دو عالم را. ای غریب آشنا... هوای غربتت آنچنان فضای دلمان را ان… بیشتر »

free b2evolution skin
6
آذر

اهمیت کار فرهنگی

باید برای انجام کار فرهنگی و دینی انگیزه خود را تقویت کنیم، انگیزه اهمیت بسیاری  در تاثیرگذاری  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود.یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای تقرب به خدا به این مرحله وارد شود و خودش را بدهک… بیشتر »

free b2evolution skin
4
آذر

فرزند پروری جایگزین فرزند آوری

متأسفانه امروز برخی در داخل کشور از مواضع دشمن در مباحث فرهنگی مراقبت می‌کنند که می‌توان بحث اشتغال، تحصیلات عالیه و همگام سازی حق زنان و مردان از جمله مواضع این افراد دانست. مسئله اشتغال و تحصیلات عالیه زنان از جمله مواضعی است که دشمن به خوبی روی آن در… بیشتر »

free b2evolution skin
2
آذر

عدم تن دادن به ذلت

در پست های قبلی برخی از ابعاد شخصیتی امام حسین علیه السلام را را بیان کردیم در این پست جنبه دیگری از بعد شخصیتی امام حسین علیه السلام را مورد بررسی قرار میدهیم جنبه دیگری ازویژگی شخصیتی امام حسین (ع) زیربار ستم نرفتن است . این جنبه از جنبه های دیگر برت… بیشتر »

free b2evolution skin