25
مرداد

پیام آوران انقلاب

تبریک بازگشت آزادگان به وطن

۲۶مرداد سال ۱۳۶۹، ميهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان های مخوف رژيم بعث عراق، قدم به خاک ميهن اسلامی خود گذاشتند؛ در اين ميان ستاد رسيدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکيل شده بود با مساعدت و همراهی ديگر دستگاه ها، تبادل حدود ۴۰ هزار آزاده را با همين تعداد اسير عراقی انجام داد.

آزادگان که با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ايستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند؛ از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند، آن ها راضی ترين کسان به قضاي الهي بودند. آزادگان کشورمان سينه هايی فراخ تر از اقيانوس داشتند؛ از همه جا و همه کس بریدند و به خدا پیوستند؛ آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسانیات رهايی يافته بودند.

آری ۲۶ مرداد ماه؛ سالروز ورود غیور مردانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در عرصه میدان جنگ دلیرانه از کیان کشور دفاع کردند و در هنگامه اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند و لحظه ای در برابر دشمن زبون سر به نشانه تسلیم خم نکردند. آنان نه تنها در اسارت دشمن نبودند، بلکه دشمن در اسارت روح بزرگ واعتقاد راسخ آنها بود.

آزادگان سرافرازپیام آوران انقلاب بودند، غریبانه و مظلومانه در میان کینه توزی دشمنان و تلخ کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال وطن را سر دادند و در راه تثبیت ارزش های متعالی دینی، استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

آنان با ایمانی راسخ، اراده هایی پولادین و صبری مثال زدنی و با رهایی از قید و بندها، تمام هستی خویش را در طبق اخلاص نهاده و با تحمل سخت ترین شرایط نماد سرافرازی، آزادگی، پایمردی، عزت و شرف این ملت شدند. آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سيره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زينب (س) که اسوه صبر و پايداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر گذارند و شکوه مقاومت و سرافرازي را بر صحيفه درخشان ايران اسلامي ثبت کنند. بي شک سال ها محروميت اين سرو قامتان تاريخ باعث شد که آنان امروز بيش از هر فرد ديگری در مسير سبز موفقيت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار ميهن خويش باشند.

گزیده ای از سخنان رییس دانشگاه ایلام و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام


free b2evolution skin
15
تیر

عید فطر، ندبه دلتنگی در فراق امام عصر

عید فطر و اهمیت دعا برای امام زمان

از برجسته‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین ساعات روز عید فطر، لحظاتی است كه منتظران راستین ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه) آرزوی دیدار آن حضرت را كرده و در فراقش با دلی مملو از امید اشك حسرت می‌ریزند. از این رو، در اعمال و آداب عید فطر، مستحب است كه دعای ندبه،خوانده شود.

و امنن علینا برضاه، وهب لنا رأفته و رحمته و دعاءه و خیره ما ننال به سعة من رحمتك و فوزا من عندك، و اجعل صلاتنا به مقبولة و ذنوبنا به مغفورة و دعاءنا به مستجابا، و اجعل أرزاقنا به مبسوطة و همومنا به مكفیة و حوائجنا به مقضیة، و اقبل تقربنا إلیك، و انظر إلینا نظرة رحیمة نستكمل بها الكرامة عندك، ثم لا تصرفها عنا بجودك، و اسقنا من حوض جده صلى الله علیه و آله بكأسه و بیده ریا رویا هنیئا سائغا لا ظمأ بعده یا أرحم الراحمین. [بحارالأنوار: 102/ 104]

(ای خدای بزرگ)، به سبب امام عصر، نمازمان را پذیرفته، گناهانمان را آمرزیده، و دعاهایمان را اجابت‏ شده قرار بده؛ و به سبب امام عصر، روزى‏ هاى ما را گشاده و اندوه‏ هاى ما را كفایت‏ شده و نیازهاى ما را برآورده قرار بده؛ و تقرب‏ جویى ما را به درگاهت بپذیر و با نگاه رحمت ‏بار، بر ما بنگر تا با آن، به كرامت كامل در پیشگاهت نایل آییم، سپس به جود خود، آن نگاه پر مهر را از ما بر نگردان؛ و ما را از حوض جدش صلى الله علیه و آله با جام او و با دست او سیراب كن، سیرابى كامل و گوارا، كه پس از آن، هیچ تشنگى ‏اى نباشد، اى مهربان‏ترین مهربانان!».

آری چنین است، در هنگام اجتماع عظیم مسلیمن، در فراق امام غائب از نظر، باید گریست و ندبه ها فریاد کرد. چگونه است اقامه نماز عید در غیاب امام؟ چگونه است نماز بدون امام؟ چرا که در هر عید، غم و اندوه اهل بیت، تجدید میشود. از امام صادق نقل شده است:
مَا مِنْ عِیدٍ لِلْمُسْلِمِینَ -أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ یجَدِّدُ لآِلِ مُحَمَّدٍ فِیهِ حُزْناً قُلْتُ وَ لِمَ ذَاكَ قَالَ لِأَنَّهُمْ یرَوْنَ حَقَّهُمْ فِی یدِ غَیرِهِمْ. [کافی، ج 4، ص 169]
هیچ عید قربان و عید فطری برای مسلمانان نیست جز آنکه در آن روز غم و اندوده آل محمد علیهم السلام تازه می شود. عرض کردم: چرا؟ فرمودند: زيرا حق اهل بيت غصب شده است و دولت کريمه عدل الهی مستقر نشده است.

عارف وارسته حاج ميرزا جواد آقا ملكی تبريزی٬ استاد امام خمينی٬ در اين مورد در كتاب ارزشمند المراقبات٬ می نويسد: بر مؤمن راستين شايسته است امروزه غيبت آن حضرت و غصب حكومت آن حضرت توسط دشمنان٬ سختی حال شيعيان و رعايای او را در دست كافران و فاجران بنگرد و ببيند كه به آنان از قتل نفوس و هتك آبرو و غصب اموال و بدی حال و مقام خواری و ابتذال چه می رسد بايستی خوشحالی او به اندوه زياد و خنده او به گريه و عيد او به مامتم مبدل گردد و به خواندن دعای ندبه بسان زن بچه مرده ای بگريد و فرج او را از خدا بخواهد… باری چون خواستی برای نماز عيد بيرون روی كه با امامی نمازگزاری يا خودت امام جماعت شوی برتو است كه از مصيبتی كه برای غيبت امام خودت بر تو وارد شده است غافل نباشی٬ زيرا نماز عيد حق خاص اوست و آن از مقامات معروفه اوست.

آری چنين است که بايد٬ طبق روايات٬ در اعمال عيد فطر٬ برای ظهور امام عصر٬ دعا کرد و در فراق دولت کريمه امام عصر٬ چنين سرود:اللهم إنا نرغب إليك فی دولة كريمة تعز بها الإسلام و أهله ٬ و تذل بها النفاق و أهله ٬ وتجعلنا فيها من الدعاة إلى طاعتك والقادة إلى سبيلك ٬ و ترزقنا بها كرامة الدنيا و الآخرة ٬ اللهم ما أنكرنا من حق فعرفناه و ما قصرنا عنه فبلغناه. [بحارالأنوار: ج 91 ص 6]

منبع: http://www.snn.ir


free b2evolution skin
30
خرداد

حقیقت تمام نمای عقل ..

خداوند در عالم چیزی با ارزش تر از عقل خلق نکرده است.طبق روایات خواب عاقل از شب زنده داری فرد جاهل بالاتر است و قیمت عبادات آدم عاقل بلاتر از آدم جاهل است.

هیئت ها آنقدر که به محبت اهل بیت (ع) توجه داشته اند به عقل توجه نکرده اند، ولی باید بدانیم محبتی که در آن عقل نباشد بعد از مدتی فروکش می کند. طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص)، اگر حقیقت عقل را به صورت یک انسان مجسم کنند امام حسن مجتبی (ع) می شود و کسی که می خواهد به امام حسن (ع) نزدیک شود باید عقلش کامل شود.

قال موسی بن جعفر (علیه السلام):« یا هشام من سلط ثلاثاً علی ثلاث فکأنما أعان علی حدم عقله من أظلم نور تفکره بطول أمله و محا طرائف حکمته بفضول کلامه و أطفا نور عبرته بشهوات نفسه فکأنما أعان هواه علی هدم عقله و من هدم عقله أفسد علیه دینه و دنیاه. »؛

حضرت موسی بن جعفر - صلوات الله و سلامه علیه- به هشام می فرمایند: « هر که سه چیز را بر سه چیز مسلط سازد به ویرانی عقلش کمک کرده است: آن که پرتو فکرش را با آرزوی درازش تاریک کند و آن که شگفتیهای حکمتش را به گفتاربیهوده اش نابود کند و آن که پرتو اندرز گرفتن خود را به خواهشهای نفسش خاموش نماید (هر که چنین کند) گویا هوس خویش را بر ویرانی عقلش کمک داده و کسی که عقلش را ویران کند دین و دنیای خویش را تباه ساخته است.»
نکته ای که از این روایت استفاده می شود این است که اگر کسی اموری را که غلبه آنها به نابودی عقل می انجامد، مغلوب آن سه امر دیگر نماید به عقل و علم دست خواهد یافت و این راه دقیق و اساسی دستیابی به علم و عقل است.
منبع حدیث: تحف العقول / ترجمه حسن زاده، ص: ۷۳۷

طبق این روایت سه چیز عقل را نابود می کند٬ کسی که نور فکر کردن را در درونش خاموش می کند مثل کسی است که آرزوهای طولانی دارد، چنین کسی عقل را در درونش نابود می کند. دسته دوم کسانی هستند که با زیاد حرف زدن حکمت را در درونشان خاموش می کنند و دسته سوم نیز کسانی هستند که به شهوت می پردازند و نور عبرت در درونشان خاموش می شود.


free b2evolution skin
12
اردیبهشت

گلچین بهترین مداحی های شاد ویژه مبعث

گلچین مداحی ویژه مبعث
ردیف موضوع اجرا حجم مداح زمان
1 همه ی بعثت احمد مختار ۲,۶۶۵ حاج محمود کریمی ۰:۰۹:۰۵
2 ذکر همه عالم و آدم شده … ۲,۷۴۵ حاج محمود کریمی ۰:۰۹:۲۱
3 هر چه خوبی است حق تعالی داده برما (همراه حاج محمود) ۴۴۶ حاج محمد رضا طاهری ۰:۰۵:۰۳

4

گشته هر سو نور باران ۲,۲۷۸ حاج محمد رضا طاهری ۰:۰۷:۴۵
5 حبیبی یا محمد طبیبی یا محمد ۱,۷۷۳ حاج حسن خلج ۰:۰۷:۳۳
6 امشب جشن مبعث تو صحن جامع رضویه ۲,۱۹۷ متفرقه ۰:۱۲:۲۸
7 یا رسول الله مولا مولا ۱,۳۰۶ متفرقه ۰:۰۵:۳۴
8 گنبد خضرا برده از ما دل ۵۷۳ حاج سعید حدادیان ۰:۰۴:۵۱
9 مدیحه خوانی ۲,۹۹۲ حاج مهدی سلحشور ۰:۱۲:۴۵
10 یا رسول الله یا محمد یا محمد یا محمد ۱,۵۳۰ حاج محمد رضا طاهری ۰:۰۶:۳۱


برای دانلود کردن مدیحه ها، روی آیکون کلیک راست نموده و گزینه …Save Audio As را انتخاب نمایید.


free b2evolution skin
12
اردیبهشت

احیای اخلاق محمدی،احیای مبعث

اخلاق محمدی

بعثت پیامبر در 27 رجب را می توان آغاز رسمی نبوت و رسالت حضرت ختمی مرتبت دانست که پس از آن اسلام برای نشر و گسترش خود باید مسیری سخت و طاقت فرسا را طی می‌کرد. مسیری که پس از سه سال تبلیغ پنهانی شروعی تازه برای مخالفت بنی امیه با پیامبر و شهادت یاران ایشان در زیر شکنجه‌های طاقت فرسا و مهاجرت مسلمانان به حبشه و سه سال محاصره در شعب ابی طالب و هجرت به مدینه و آغاز غزوه ها و سریه های پیامبر (ص) بود.

عوامل بسیار متعدد و تاثیر گذاری را می‌توان در پیروزی و گسترش اسلام با توجه به همه مشکلات و کارشکنی هایی که یهود و منافقین برای پیامبر ایجاد می کردند نام برد؛ اعم از قدرت تدبیر و سیاست گذاری‌های درست رسول الله تا داشتن یاوران با ایمان و شجاعی چون علی (ع) و امدادهای غیبی که به حضرت می رسید، اما یکی از مهم ترین نکاتی که باعث گسترش اسلام نه تنها در جزیره العرب، بلکه نفوذ آن در دل‌های مردم شد، مسئله رفتار و اخلاق رسول الله و نحوه برخورد ایشان با مؤمنین و کافرین بود.

عید مبعث را می توان آغاز رسمی نبوت پیامبر اکرم(ص) و نازل شدن وحی دانست، اما متاسفانه در جامعه امروزی شاهد هستیم که به علت برخی تهاجمات فرهنگی بیگانگان از اسلام و مسلمین تصویر خوشایندی در اذهان برخی جوانان شکل نگرفته و البته علت این امر را تنها نمی‌توان در تبلیغات سوء محیطی دانست و گاه برخی از رفتارهای تند و نادرست والدین و مبلغان مذهبی و مسئولیت تربیتی جامعه سبب شده تا علاقه جوانان به دین اسلام کمرنگ شود. عید مبعث بهانه مناسب و فرصتی مغتنم است تا با مرور کردن عوامل موثر موفقیت رسول الله در گسترش اسلام بتوانیم دوباره احیای مبعث را در دل‌های جوانان وطن داشته باشیم و علاقه آنان را به اسلام روز به روز گسترش دهیم.

ادامه »


free b2evolution skin
24
آبان

غزل رزمندگان اصفهانی در رودخانه دوبرج


درخشندگی تاریخ حماسۀ اصفهان بس شکوهمند است و جلوه گاه بی نظیر آن در عصر معاصر و در طول 8 سال دفاع مقدس چشم نوازتر می باشد.
استانی که بیش از 23 هزار قامت به خون نشسته را به ایران اسلامی هدیه کرده است. پس جای آن دارد که به پاس تمام رادمردیها و ایثارگریهای این خطه یک روز را برای همیشه روز حماسۀ اصفهان نامید.
روزی که باران ، ترنم عاشقانه خود را با غزل رزمندگان در هم آمیخت و دف زد. و عاشقان چرخ زنان سرگشته میدان شدند و رودخانۀ «دویرج» دل خیلی ها را با خود برد.و چه زیبا انتخاب شد روز 25 آبان ماه روزی که بیش از یک هزار کبوتر سینه سرخ در سطح استان و در حدود 3۷۰ پرستو مهاجر در میدان امام بر دوش مردم غزل عشق سرودند.
از جمع حدود 1000 شهید این استان، در این عملیات 700 نفر از شهر اصفهان بودند که بیشتر از 300 نفر آنها در دل امواج غیر طبیعی رودخانه به شهادت رسیدند.در جریان عملیات محرم در آبان ماه 61 تعداد 330 شهید در یک روز به اصفهان آورده شدند، چون در گلستان شهدا برای دفن این تعداد شهید جایی وجود نداشت، جلسه ای با حضور هیأت اجرایی، ریاست دادگاه انقلاب و هیأت امنای گلستان شهدا برگزار شد و طی مذاکره با صاحبان منازلی که درجنوب مقبره «یوشع نبی» قرارداشت، مقرر شد آنان به یک مجتمع مسکونی متعلق به بنیاد مسکن و هتل کوثر که در اختیار بنیاد شهید بود انتقال داده شوند. کار انتقال و تخریب منازل با کمک جهاد سازندگی و شهرداری و مردم صورت گرفت و 330 قبر برای شهدای عملیات محرم آماده گردید. فردای آن روز با تشییع با شکوه شهدا در قطعه های مربوط دفن شدند. البته به صاحبان منازل مسکونی نیز زمین معوض داده شد و منازل آنان را ساختند.
واندکی از عملیات محرم :

رمز عملیات محرم یا زینب (س) وهدف عملیات آزادسازی جنوب دهلران بود.تاریخ شروع عملیات ۱۰/۸/۶۱که این عملیات در سه مرحله صورت گرفت .قسمت عمده ای از یگانهای شرکت کننده در این عملیات از اصفهان بودند. این عملیات بوصرت مشترک بین سپاه وارتش و جهاد سازندگی انجام شد .

سخنان تاریخی امام خمینی (ره) به مناسبت تشییع ۳۷۰ شهید دراصفهان :

در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می کنید که چند روز پیش 370 شهیدش را تشییع کردند. همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می دهند

بخشی از سخنان امام خامنه ای در سالروز ۲۵ آبان در جمع مردم اصفهان:

من لازم میدانم در همین زمینه – مناقب اصفهان ،مردم اصفهان – چند جمله ای عرض کنم،اینها شناسنامه ی این مردم مومن وغیرتمند وایستاده پای کار به حساب می آید. مردم اصفهان در یک روز سی صدوهفتاد شهید را تشیع کردند، خم به ابرو نیاوردند،بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند پشتیبانی داشتند و حرکت کردنداین خیلی مهم است همانطور که امام از این حرکت تجلیل کردند وفرمودند(در آبان سال 61که در یک روز سیصد وهفتاد شهید تشیع شد در همان ماه تعداد شهدای اصفهان بیش از هزار نفراست خوب چه کسی شهید می شودآن کسی که در میدان جنگ است،در میدان خطر است، پیشرو است )


free b2evolution skin
15
مهر

بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین علیه السلام در قرآن


روزی مأمون به حضرت رضا علیه السلام عرض کرد: بزرگترین فضیلت علی بن ابیطالب که در قرآن آمده چیست؟
امام فرمود: آیه مباهله. خداوند در سوره آل عمران، آیه‌ 61 می‌فرماید: هر کس با تو در مقام احتجاج و گفتگو برآمد، بعد از آنکه تو بر رسالت خود یقین داری، بگو بیایید فرزندان را بخوانیم و شما هم فرزندانتان را بخوانید، ما زن‌هایمان و شما زن‌هایتان و ما افرادی را که چون نفس و جان‌مان هستند و شما هم نفس‌های خود را بخوانید. سپس مباهله کنیم و برای دروغگو لعنت خدا را بخواهیم.
وقتی این آیه نازل شد، رسول خدا صلی الله و آله و سلم، حسن و حسین را به عنوان فرزندان و فاطمه علیهاسلام را به عنوان زنان و نیز امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به عنوان نفس خودش برای مباهله با نصاری به میعاد برد.
پس به حکم خدا امیرالمؤمنین علیه السلام نفس رسول خداست و چون هیچ‌یک از مردم، برتر از رسول خدا نیستند، ضروری است که هیچ‌یک از مردم از امیرالمؤمنین برتر نباشند؛ جز خود رسول الله. فضیلت امیرالمؤمنین بر تمام خلایق بعد از رسول خدا این است.
مأمون گفت: مگر در این آیه، فرزندان به لفظ جمع نیامده؟ ولی رسول خدا فقط دو فرزندش را برد؛ و مگر زنان به لفظ جمع نیامده؟ ولی رسول خدا فقط فاطمه علیهاسلام را برد. پس چرا نگوییم در این آیه مقصود از نفسِ رسول خدا، خود رسول الله باشد؛ که اگر این را بگوییم، دیگر فضلی برای علی بن ابیطالب نخواهد بود؟
امام رضا علیه السلام فرمود: نه؛ آنچه گفتی صحیح نیست. زیرا دعوت کننده، یعنی دعوت کننده‌ کسی دیگر، نه خودش. همان‌طور که فرمان دهنده یعنی فرمان دهنده به دیگری.
در آیه مذکور خداوند می‌فرماید: بگو بیایید بخوانیم؛ معلوم می‌شود رسول خدا که خواننده است شخص دیگری را می خواند. لذا باید نفس رسول خدا غیر از رسول خدا باشد تا خواندن صدق کند. و چون رسول خدا در هنگام مباهله هیچ مردی را جز علی بن ابیطالب نبردند، معلوم می شود منظور خداوند از نفس رسول خدا، کسی جز امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب نیست.
مأمون که با این جوابِ دندان شکن حضرت رضا علیه السلام روبرو شد، از جواب بازماند و گفت: وقتی جواب آمد، سؤال از میان می‌رود.
منابع:
بحارالانوار، ج 49، ص 188، ح 20


free b2evolution skin
31
شهریور

غفران در عرفه

«مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ»

حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند.
از این روایت دو مطلب به دست می‏آید:

یکی، عظمت ماه مبارک رمضان از نظر گسترش مغفرت الهی است که همه را در بر می‌گیرد. دوم، عظمت عرفه است. در ماه مبارک رمضان، زمان مطرح است. ممکن است برای عرفه هم زمان مطرح باشد؛ یعنی روز خاص و هم مکان مورد نظر باشد که آن زمین عرفات است. ولی مسلّماً زمان در اهمیت موضوع دخالت دارد که روز عرفه است. از لحاظ قید زمان، اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگرفت، مسلّماً اگر در روز عرفه از خداوند طلب مغفرت کند مورد مغفرت الهی قرار خواهد گرفت.

هر لحظه‌ای از لحظات روز عرفه برای ما گرانبها است؛ بخصوص برای دعا و درخواست از خداوند. این فرصت بهترین فرصت است. پس این فرصت را از دست ندهید! به خصوص از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است. به دوستان می‏خواستم سفارش کنم که این چند ساعت را غنیمت بشمارید. بدانید اگر می‏خواهید مشکلاتتان را حل کنید ـ‏که همه ما ‏مشکلات داریم‏ـ بیایید ‌این چند ساعت را درِ خانه خدا بروید و از او بخواهید؛ چه حاجت‏های مادّی را و چه معنوی را، همه را از او بخواهید. چون امروز بُردِ دعا خیلی زیاد است. بخصوص درباره دیگران اگر دعا کنید، ما در روایت داریم که خدا چند هزار برابر به شما اعطا می‏کند.
از همه شما التماس دعا دارم؛ من را هم فراموش نکنید و دعا کنید.


free b2evolution skin
3
شهریور

تلفنی به حرم وصل شوید

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و ححُجَّتِکَ

عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً

مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِ فَ ه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ

سلام آقای خورشیدها

سلام آقای مهربانی ها …

سلام برشما و بر زائران مهربانت …

دلـم میسـوزد ؛ بـرای خـودم
بـرای تـمام لحظــه هایی کــه بی تـو گـذشت
بی تـو و حـتی بی یـاد تـو
بـرای لحظـاتی کــه غـرق بـودم در مهـربـانی تـو ؛ بی هیـچ منـتی
دلـتنـگم حضــــرت مهـربـانی
بـرای تـار دیـدنِ گـنبــــدت
بـرای خجـالـت حیـن خـوانـدن اذن دخـولت
بـرای دل سپـردن بــه نـوای نـقارخـانــه ات
بـرای آرامـشِ گـوهـرشـادت
و بـرای سبـک شدن بـعد از زیـارتـت

دلنوشته های خودتان را در بخش نظرات ذیل مطلب بیان کنید.

التماس دعا


free b2evolution skin
26
تیر

تحفه خداوند....

 

مهم ترين آداب بيرون آمدن از ميهمان سراى الهى در ماه رمضان ٬ در عيد فطر ٬ آشكار می شود كه روزه دار به خويش بنگرد و در واپسين لحظه هاى اين ماه ٬ خود را ارزيابى كند كه تا چه اندازه به هدف اين ميهمانى الهى نزديك شده است؟ آيا احساس می كند كه به يك دگرگونى معنوى دست يافته است ٬ يا در همان نقطه اى مانده كه در آغاز ماه رمضان ٬ بوده است؟

ماه رمضان، ماه عبادت، ماه نزول قرآن، ماه ذکرخدا به پایان رسید. خوشا بر آنان که در این ماه مبارک توشه‌ای از تقوی برگرفتند و خانه آخرت خویش را آباد کردند. همان بندگان مؤمنی که با روزه‌داری، تلاوت قرآن و اقامه‌ی نماز همراه و هم‌نفسشان در این ایام مبارک بود.
عید سعید فطر، تحفه خداوند متعال به مؤمنانی است که با روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته، پلیدی را از جان خود بیرون رانده و به جای آن اخلاص و ایمان را جایگزین کرده اند. حقیقتاً این عید خجسته روز تولد و شکفتن دوباره انسان است.
فرا رسیدن عید سعید و فرخنده فطر ، عید عاشقان عبودیت و پرستش را به پیشگاه حضرت ولی عصر(ارواحنا لتراب مقدمه فدا)،تهنیت و شاد باش عرض کرده و سال پیش رو را مملو از موفقیت آرزو می نمایم.


free b2evolution skin
19
تیر

طوفان مقاومت...

قدس از آن ماست . . . !

 امام خمینی (ره) :

 اگر در روز قدس تمام کشورهاى اسلامى،ملت‌ها همه برخیزند و فریاد بزنند،نه براى قدس تنها،براى همه ممالک اسلامى، پیروز خواهند شد.ما با فریاد محمدرضاخان را بیرونش کردیم،شما خیال مى‌کنید با تفنگ بیرون کردیم ؟با فریاد، با الله اکبر،اینقدر الله اکبر بر مغز اینها کوبیده شدکه خودشان را باختند و فرار کردند از این مملکت رفتند.مسلمین باید فریاد بزنند،گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند،نخیر شعار فایده دارد اما اگر همه فریاد بزنند. .

 صحیفه نور ، جلد 12 ، صفحه 282

 امام خامنه ای

 روز قدس را گرامی بدارید و آن را بزرگ بشمارید.البته تبلیغات جهانی منعکس نمی‌کنند ؛ نکنند.آن کسانی که در زندانهای فلسطینی هستند،به ما گفته‌اند که از شعار شما و حضور شماو مشت گره‌کرده‌ی شما که حاکی از نیت و عزم صادقانه‌ی شماست احساس قوت و قدرت می‌کنند و ایستادگی می‌نمایند.آن کسی که در پشت دیوارهای زندان فلسطینی است ،باید احساس تنهایی نکند، تا بایستد.
آن زن و مردی که در کوچه‌ها و خیابانهای بیت‌المقدس و نوار غزه و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است ،باید احساس کند که شما پشت سرش هستید،تا بتواند مقاومت کند .

 بخشی از بیانات رهبری در تاریخ 1370/1/1


free b2evolution skin