21
بهمن

انقلاب ناب ایران

انقلاب ما عظیم است و متکی به هیچ قدرتی نیست،نه قدرت شرق ونه قدرت غرب .انقلاب هایی که در دنیا می شود،به یکی از این دو ابر قدرت متکی است.ولی انقلاب مردم ما انقلابی است متکی به خود مردم پس مردم باید از پیامدهای انقلابشان گله نداشته باشند.
(صحیفه نور،ج19،ص58،ش3)


free b2evolution skin
21
بهمن

عوامل موثر در وقوع انقلاب اسلامی

دهه فجر و 22 بهمن

دربـاره عـوامـل مـوثـر در وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون کتابها و مقالات فراوان و ارزشمندی نوشته شده است .این کتابها یا مقالات هر یک به تناسب زمان نگارش و نـیـز پـدیـد آورنـده آن ، یـک ، یـا چـنـد، یا همه عوامل ایجاد انقلاب اسلامی را بر رسی کرده اند.

در مجموع می توان گفت شرایطی که برای ایجاد یک انقلاب در یک سرزمین لازم است ، در ایـران قـبـل از انـقـلاب فـراهـم شـده بـود: بـیـشـتـر مـردم بـه دلیـل عملکرد رژیم شاه در مقابله با سنن دینی ، عدم احترام به رای مردم و حقوق بشر، از دسـت رفـتـن اسـتـقـلال سـیـاسـی و نـظـامـی کـشـور و عـدم اقـدام جـدی بـرای اسـتـقلال اقتصادی ، سرکوبی آزادیخواهان و روشنفکران ، حکومت بلامنازع ساواک حتی در مـنـازل مـردم ، فـروش بـی حـسـاب نـفـت و ریـخـتـه شـدن بـخـشـی از پـول آن به حساب درباریان ، رواج فساد و فحشاء در دربار، دولت و توجه دولت به رواج بـی بـنـدوبـاری در رسـانـه هـا و به تبع آن در جامعه ، از حکومت پهلوی ناراضی بودند، گر چه به دلیل خفقان شدید جرئت ابراز آن را نداشتند.

همچنین مردم ایران مسلمان بودند و می کوشیدند به احکام عملی آن پای بند باشند. رابطه بـیـن مـسـلمـانـان شـیعه و مرجعیت ، یعنی بالاترین مقام رسمی مذهبی در بین شیعیان بسیار قـوی بـود. تـلاش روحـانـیان و روشنفکران متعهد به نشر کتابهایی که بتواند حقیقت این اسلام را بیان دارد و آن را تنها راه حل جهان امروز معرفی نماید، به گونه ای که مردم از حـیـران و سـرگـردانی نجات یابند و به سعادت دنیایی و آخرتی برسند، اسلام را در جـایـگـاه انـدیشه و آرمان جدیدی قرار داد که توانست ضمن تاثیرگذاری بر افکار مردم ایـران ، بـه ویـژه جـوانـان تـحـصیل کرده ، ایدئولوژی های رقیب را از صحنه خارج کند. شـعـارهـای انـقـلابـیـون در راهـپـیـمـایـی هـای مـیـلیـونـی قـبـل از انقلاب ، مبنی بر سرنگونی حکومت پهلوی و برپایی حکومت علی علیه السلام و اسـتـقـلال ، آزادی و جـمـهـوری اسـلامی ، حضور یک ایدئولوژی قوی را در جامعه انقلابی نشان می داد که مورد پذیرش بیش از 98 درصد، مردم انقلابی قرار گرفته بود.

سـومـیـن عـامـل وقـوع انـقـلاب هـا، یـعـنـی روحـیـه انـقـلابـی نـیـز بـویـژه در سـال مـنـتـهـی بـه تـغـیـیـر رژیـم ، در مـردم ایـجـاد شـده بـود. مـردم ایـران در سـال هـای مـنـتـهی به وقوع انقلاب ، چنان تحول روحی پیدا کرده بودند که به اقدامات رفـرمـیستی اعتنایی نمی کردند و اقدامات سرکوبگرانه شاه آنان را در رسیدن به هدف خود مصمم تر می کرد و مرگ در راه پیروزی انقلاب را سعادت ابدی می دانستند.

و سـرانـجـام وجـود رهبری توانا، هوشیار، آگاه که توانست اعتماد خاص مردم را به خود و بـرنـامه های خود جلب نماید و با ایجاد هماهنگی بین همه اقشار، انقلاب را به اهداف خود بـرسـانـد، چـهـارمـیـن ویـژگی مهم انقلابهاست که در انقلاب اسلامی ایران ، به وضوح مشاهده می شد.

بيشتر بخوانيد: http://imam.ir/posts/view/5130


free b2evolution skin
21
بهمن

منشا انقلاب ایران


چه کسی گفته انقلاب اسلامی مبارزه با شاه بود؟!!! جفری هارلسون آمریکایی گفت «منشأ انقلاب ایران، ظلم ستیزی شیعه است.» او انقلاب را، نشناخته و خیلی خوب است که اینها نمی فهمند. دشمن از ما چه می داند؟!!! دشمن هنوز نفهمیده است اصل ماجرا کجاست، چون ما اگر قرار بود فقط ظلم ستیزی کنیم، طاغوت را که زائل کردیم دیگر چرا الآن داریم با استکبار مبارزه می کنیم؟ نفهمیده ما در کجا ریشه داریم.

ریشه انقلاب اسلامی در این کلام حضرت امام است که فرمودند:«انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب جهانی اسلام به پرچم داری حضرت حجت ارواح نافداه است» انقلاب اسلامی در بیست و دو بهمن ، انقلاب امام عصر را کلید زده است« وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقا»(اسراء، 81). از اول، امام وقتی انقلاب کرد فرمود:«این انقلاب، انقلابِ حق است نه فقط انقلاب مبارزه با طاغوت.» مگر او کیست؟!! شاه پیغام داد امام می خواهی چه کار کنی؟ گفت می خواهم تو نباشی. شاه گفت حوزه می خواهی، برای تو، واتیکان درست کنیم هر چیزی می خواهی بگو در اختیارت می گذارم . امام گفت نه می خواهم تو نباشی برو کنار مزاحم نشو ما کار جهانی داریم. چه کسی گفته انقلاب اسلامی مبارزه با شاه بود؟انقلاب اسلامی به قول موسی بن جعفر فرمود «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَق‏»(بحار، ج57، ص216)[مردی از اهل قدم مردم را دعوت به حق می کند]، انقلابی است برای اقامه حق در عالم. نیست.

منبع: گزیده ای از سخنان حجت الاسلام والمسلمین حاج احمدپناهیان از پیج استاد در اینستاگرام ostad.panahian

 


free b2evolution skin
21
بهمن

انقلاب و ضد انقلاب

 «انقلاب» و «ضد انقلاب» یک حوزه «گفتمانی» است که در عین حال دارای عینیت اجتماعی است و در هر جایی که از این دو سخن به میان آورده شود، خواه ناخواه وضعیتی مستمر و جاری به تصویر درمی‌آید و در بستر زمان ممکن است یک جابجایی هم اتفاق بیفتد یعنی فردی انقلابی به جرگه ضد انقلاب بپیوندد و یا فردی که مخالف انقلاب است به مدافع انقلاب تبدیل شود. البته تجربه تاریخی نشان می‌دهد که به ندرت اتفاق می‌افتد که فردی که در گذشته ضد انقلاب بوده است، انقلابی شود و فراوان پیش می‌آید که یک عنصر انقلابی، ضد انقلابی شود. این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

 انقلاب اگر از یک جایگاه معنوی برخوردار باشد، مقدس خوانده می‌شود و طبعاً کسانی که به دلیل مخالفت با اصول و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، «ضد انقلاب» خوانده می‌شوند، دارای هویتی «ضد ارزشی» خواهند بود و دقیقاً این دسته برای اینکه ضد ارزشی دیده نشوند، منکر معنوی بودن انقلاب یا نظام برآمده از آن می‌شوند اما از یک منظر دیگر انقلاب اگر دارای جایگاه معنوی بود، مخالفت با آن در واقع مخالفت با آرمان‌هایی است که اکثریت جامعه آنها را قبول دارند و خواهان حاکمیت آنها در صحنه اجتماعی می‌باشند. با این وصف ضد انقلاب در انقلاب‌های ارزشی، ضد مردم نیز محسوب می‌گردند.

 انقلاب اسلامی ایران در قرون اخیر تنها انقلابی است که دارای هویتی معنوی و در نتیجه ارزشی است و مخالفت با آن یک اقدام ضد ارزشی و مذموم است کما اینکه نظام برآمده از این انقلاب، تنها نظامی است که در جهان امروز دارای هویتی معنوی است. بسیاری از گروه‌های راست‌گرا و یا چپ‌گرا- در معنای متداول در ادبیات سیاسی- از ابتدای انقلاب تلاش کردند تا از انقلاب اسلامی، هویت‌زدایی ارزشی کنند این اقدام در ابتدای انقلاب در قالب برجسته‌‌سازی برخی از وجوه سیاسی که مثلاً انقلاب ما را با هر انقلاب ضد سرمایه‌داری مشابه می‌گرداند و یا با برجسته‌سازی بعضی از جنبه‌های اجتماعی- نظیر مبارزه با فقر- به عنوان علت‌العلل شکل‌گیری انقلاب اسلامی دنبال می‌شد و مارکسیست‌ها مهمترین گروهی بودند که در این مسیر گام برمی‌داشتند که البته به جایی نرسید و مارکسیست‌ها از گردونه توجه اجتماعی خارج شدند.

ضدیت با انقلاب اگر از یک نقطه ضعیف شروع شود حتما در نقطه ضعیف متوقف نمی‌شود و رو به گسترش می‌گذارد ما نباید کسانی را که ضعفی دارند به ضدیت با انقلاب متهم کرده و به تعبیری که رایج است افراد را به سمت جبهه مخالف هل دهیم ولی واقعیت این است که انقلابی ماندن یا ضد انقلاب بودن خیلی دست ما نیست. آنانکه به سمت ضدیت با انقلاب سوق پیدا می‌کنند وقتی در مسیر مخالف قرار می‌گیرند لامحاله تا آخر راه می‌روند و ما معمولا قادر به نگه داشتن آنان نیستیم، در استفاده از واژه «ضدانقلاب» درباره آنان نیز اگرچه باید تا می‌توان اجتناب کرد ولی در نهایت این خودداری مشکلی را از آنان حل نمی‌کند«انقلاب» و «ضدانقلاب» در پهنه انقلاب اسلامی خط فارق و جداکننده حق از باطل و ایمان از کفر است و خدای متعال در زمانه‌ ما آن را به مثابه‌ ترازویی فراروی بندگان و عاصیان قرار داده است کما اینکه خداوند متعال برای تمییز و جداسازی خبیث از طیب همیشه شاقولی قرار داده است. دعا کنیم تا آخر انقلابی بمانیم و به سرنوشت کسانی که در نیمه راه به دلیل هواهای نفسانی و اغواهای شیطانی از راه روشن انقلاب جدا شدند، مبتلا نشویم.


free b2evolution skin
21
بهمن

آمریکا شیطان نیست...!!!

در آیات قرآن کریم آمده است: استکبار، یکی خصوصیات شیطان و ازجمله حالات او در برابر خداوند متعال است.

حسادت، فتنه‌گری، بی‌وفایی نسبت به پیروان، پافشاری و حرص نسبت به گمراهی افراد بی‌تقوا از دیگر خصوصیات شیطان است که آیات متعدّد قرآن‌کریم به آنها اشاره دارد.

آمریکا شیطان نیست، بلکه از شیطان هم به‌مراتب فاسدتر و خطرناک‌تر است و مظهر واقعی اراده ابلیس است وهمه مظاهر مختلف فساد از ربا و فساداقتصادی گرفته تا خون وخونریزی و  فساد سیاسی در آن کاملاً بارزاست.در حقیقت نظام موعود آمریکا جز گمراهی بشریت و هضم فرهنگ ملل مختلف در فرهنگ شیطانی خود نبوده و نیست و اساساً از همان آغاز در پی رواج فرهنگ فسادگونه در عالم بوده است؛ از این رو می‌توان گفت امپراطوری آمریکااصلی‌ترین بازوی اشاعه و گسترش حکومت ابلیس در سرتاسرجهان است.نهایت ولایت شیطان بر انسان، وسوسه و فریب اوست امّا آمریکایی‌ها علاوه بر فریب‌کاری و وسوسه، دست به جنایت زده و اقدام‌کننده نیز هستند، از همین‌رو حضرت امام(ره) صفت «بزرگ» را به واژه «شیطان» افزوده‌اند؛ چراکه آمریکا را از لحاظ فساد در درجه‌ای بالاتر از شیطان‌های معمولی می‌داند، رهبر انقلاب می‌فرمایند«امام بزرگوار فرمود« آمریکا شیطان بزرگ است؛این «شیطان بزرگ »خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ شیطان های عالم، ابلیس است؛ اما ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می‌تواند کند این است که انسان‌ها را اغواءمی‌کند؛ بیشترازاغواء، کاری نمی‌تواند کند؛ انسان‌ها را اغواء می‌کند، فریب می‌دهد، وسوسه می‌کند، امّاآمریکا، هم اغواء می‌کند، هم کشتار می‌کند، هم تحریم می‌کند، هم فریب می‌دهد، هم ریاکاری می‌کند؛ پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، ادّعای طرف‌داری از حقوق‌بشر می‌کند».

در پایان به یک نتیجه‌گیری مهم‌تر، از طرح این موضوع می‌رسیم، آن هم نگاه عده‌ای در درون کشور به دستان این شیطان بزرگ است که شاید مورد عنایت و الطاف آن قرار گیرند. افرادی که گشایش‌ها را در مذاکره و تعامل با آمریکا می‌دانند و البته در ماجرای مذاکرات هسته‌ای اخیر، پس از اصرار فراوان بر مذاکره با آنها، به‌خوبی متوجه فریب‌کاری و بدعهدی آمریکایی‌ها شده‌اند.

بر اساس تجربه‌های گذشته و عملکرد سراسر فریبکارانه و جنایتکارانه آمریکا،  علاقه وافر و بی‌حدّوحصر برخی افراد جز در قالب جهالت یا خیانت آنها قابل توجیه نیست. رهبر آگاه انقلاب‌ اسلامی در این زمینه می‌فرمایند «بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات –که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌ کنار، انقلابی‌گری به‌ کنار، وفاداری به مصالح کشور چه می‌شود؟ عقل چه می‌شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می‌دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌ عنوان دوست، به‌ عنوان مورد اعتماد، به‌ عنوان فرشته‌ نجات انتخاب کند؟».

برای دریافت فیلم محتوای درج شده بالا اینجا را کلیک کنید.

گزیده ای بیانات مقام معظم رهبری در 94/6/18


free b2evolution skin
20
دی

روحانیون بیدار شوید...

امام خمینی (ره) :
شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختيهاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏ كند.
در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها كه نشستند درباره روح‌القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند.
بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد!
به مسائل روز توجه كنيد!
خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!
شما با اين اهمال‌كاري‌ها مى‏ خواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟!
مگر ملائكه تنبل پرورند؟!
ملائكه بالشان را زير پاى امير‌المؤمنين «علیه سلام» پهن مى‏‌كنند.
چون مردى است كه به درد اسلام مى‏‌خورد، اسلام را بزرگ مى‏‌كند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مى‌‏شود…
براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع، معنى و مورد ندارد!

ولایت فقیه یاحکومت اسلامی ص۱۴۳

باتوجه به این سخنان حضرت امام باید گفت : روحانیون و حوزه در کشور ما نقش بسیار برجسته ای چه قبل از انقلاب و چه پس از آن ایفا نموده اند و در هر مقطعی که خوب عمل کرده اند، پیشرفت، عزت و استقلال کشور حفظ شده است و در هر مقطعی که بد عمل کرده اند، دچار شکست و یأس و وابستگی گردیده ایم فضای امروز مخاطبین با فضای چندین سال قبل فرق کرده است طلاب وروحانیون باید به مسائل روز آگاه باشند تا بتوانند جامعه را به صراط مستقیم هدایت نمایند.اگر اعتبار روحانیت به واسطه عملکرد بد یک روحانی به خطر بیافتد دیگر نه تنها سخن آن روحانی بلکه سخن دیگر روحانیون نیز در میان مردم اثر نخواهد داشت از این رو در این زمینه بسیار باید دقت کنیم.


free b2evolution skin
9
شهریور

پنج وادی خود سازی در کلام مجتهدی تهرانی

صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکر به دوام      ناتمامان جهان را كند اين پنج تمام

این شعر یک کتاب اخلاق است. یعنی اگر کسی بخواهد آدم بشود، باید به این شعر عمل کند.

صمت؛ یعنی سکوت .یعنی اگر در جمعی هستی، افراد حاضر هر چه می گویند، بگویند تو ساکت باش. ولی اگر کار به غیبت رسید، شما جلوی آنها را بگیر یا بلند شو برو.

جوع؛ یعنی گرسنگی. انسان باید همیشه حالت گرسنگی داشته باشد. خوب است که انسان همیشه اشتها به غذا داشته باشد و گرسنه باشد.

سهر؛ یعنی شب زنده داری یعنی انسان قبل از اذان صبح از خواب بلند شود. قرآن بخوانید. خواندن قرآن ، زنگار را از دل انسان پاک می کند.

عزلت؛ یعنی دوری جستن از مردم دنیا. از مردم دنیا دوری کنید. از کسانی که اهل غیبت و دروغ و تهمت و … هستند، دوری کنید، ولی با کسانی که انسان های صافی هستند، معاشرت داشته باشید.

با بدان کم نشین که صحبت بد           گر چه پاکی تو را پلید کند
آفتابی بدین زیبایی را                     لکه ی ابری نا پدید کند

ذکر به دوام؛ یعنی اینکه انسان به طور دائم ذکر بگوید. به یاد خدا باشد.

كسي كه اين پنج صفت را داشته باشد ديگر در دنيا و آخرت،سعادتمند است.

منبع: خوانده شده از کتاب در محضر مجتهدی،مولف: محمودی گلپایگانی،انتشارات لاهوت، 1386، ج2، صفحه 107


free b2evolution skin
22
مرداد

وظایف زنان از نگاه بانوی ایرانی

وظایف زنان از نگاه بانوی ایرانی

بانو امین که هم اکنون در کنار پدرش آرمیده در سال ۱۲۶۵ در خانه این مرد سخاوتمند و مومن به دنیا آمد. حاج سید محمدعلی امین‎التجار اصفهانی اهالی اصفهان بود که همراه همسر متعبد و خیرخواه خود زهرا دختر حاج سید مهدی و سه فرزند پسرش روزگار می‌گذراند. بر خلاف رسم آن زمان که خانواده‌ها فرزندان دختر را برای آموزش به مکتب یا مدرسه نمی‌فرستادند، به خواست مادر این دختر که سیده نصرت بیگم امین نام داشت از چهارسالگی برای آموزش قرآن و فراگیری خواندن و نوشتن راهی مکتب شد.

وی در مورد کودکی خود می‌گوید: «من در زمان کودکی و اوایل جوانی بسیار مایل و حریص به مطالعه کتاب‏های علمی و گوش دادن به مواعظ دینی بودم و هرگاه نزدیکان من مشغول تفریح می‌‏شدند، من به مطالعه علمی و گوش دادن به مواعظ دینی مشغول می‌‏شدم و آن‌ها بیشتر اوقات به من اعتراض می‌‏کردند و می‌‏گفتند: چگونه تو مشغولِ مطالعه می‌‏شوی و تفریح را‌‌ رها می‌‏کنی؟ این کار عاقلانه نیست؛ بلکه از بطالت و کسالت است و من به جهت اشتیاق شدیدی که به مطالعه داشتم سخنان ناروا و استهزاهای آنان را تحمل می‌‏کردم و چنان خود را می‌‏یافتم که گویا از امور لهو و مزخرف دنیا اعراض دارد و به این‌ها انس نمی‌‏گیرد؛ بلکه قلبم به چیز دیگری بستگی دارد. هرگاه از یک عالم یا واعظی چیزی از اوصاف حق تعالی می‌‏شنیدم قلبم به سخن او میل مفرطی می‌‏نمود. گویا سرتاپا گوش می‌‏شدم».

پس از این تعلیم و تعلم توقف ناپذیر، وی که بانو امین لقب یافت در پانزده سالگی با پسرعموی خود حاج میرزا ملقب به معین التجار یکی از بازرگانان سر‌شناس و معتبر اصفهان ازدواج کرده و صاحب ۸ فرزند می‌شود اما انجام وظایف خانه‌داری و مادری و درد از دست دادن ۷ فرزند مانع از ادامه تحصیل وی نشد. نقل است که دو فرزند کوچک بانو امین در دوران جنگ جهانی اول به فاصله چند روز فوت کردند؛ و آیت الله حاج میر سید علی نجف آبادی استاد وی که برای تدریس به خانه بانو امین می‌رفت، تصمیم می‌گیرد کلاس درس را برای سه روز تعطیل کند، سیده نصرت بیگم امین علت این تعطیلی کلاس را جویا می‌شود و استاد می‌گوید: «من شرمم می‌‎شود که بچه‌تان تازه از دنیا رفته برای درس بیایم» و وی پاسخ می‌دهد: «من پیش خدا شرمم می‌شود که سه روز است چیزی نخوانده‎ام. خدا یک چیزی به من داد خودش هم گرفت.»

ادامه »


free b2evolution skin
11
خرداد

انتشار قرآن ساختگی از سوی طرفداران آل سعود

عکس زیبای امام خمینی

ما همه دیدیم قرآنی را که محمدرضا خان پهلوی طبع کرد و عده‌ای را اغفال کرد و بعض آخوندهای بیخبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند. و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی‌اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره برداری می‌کند.


                                           شاه و خمینیخمینیشاه در لباس نظامی

فرازی از وصیت نامه سیاسی الهی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران / جلد ۲۱ - صفحه ۳۹۶


free b2evolution skin
10
خرداد

هدیه بزرگ رهبران امت اسلامی


از جمله کارهایی که رهبران بزرگ ما و بالخصوص رهبر بزرگ  ما حضرت‏ آیت‏ اللَّه العظمی امام خمینی [ره ]در این سالها انجام دادند این بود که این خودباختگی را از مردم ما گرفتند و مردم ما را به آن خود واقعی و به آن روح جمعی مؤمن ساختند. بزرگترین هدیه‏ ای که یک رهبر به ملتش می‏تواند بدهد «ایمان به خود» است، یعنی آن ملت را به خودش مؤمن کند. یک رهبر ممکن است هدیه‏ ای که به مردمش می‏دهد هدیه مادی باشد، فرض کنید یکی از منابع مادی را که دشمن می‏برده است بگیرد و به ملت پس بدهد. ممکن است هدیه سیاسی باشد، استقلال سیاسی به ملت خودش بدهد. ممکن است ایمان به رهبر باشد یعنی ملت معتقد شود که رهبر ما رهبر خیلی بزرگی است. ولی اینها آنقدر مهم نیست که هدیه ‏ای که یک رهبر به ملتش می‏ دهد این باشد که این ملت را به خودش مؤمن و معتقد کند که بگوید من نباید زیر بار دشمن بروم، زیر بار استبداد بروم، زیر بار استعمار بروم، من از خودم تاریخ دارم، از خودم فرهنگ دارم، من هیچ احتیاجی ندارم که از غرب الگو بگیرم.

منبع : آینده انقلاب اسلامی ایران، شهید مطهری ، ص139


free b2evolution skin
8
خرداد

غفلت در کلام امام خمینی ره

غفلت در کلام امام خمینی ره

امام خمینی ره در مورد غفلت بیان عجیبی دارد ، ایشان وی فرماید:
اگر چیزی در نظر انسان قیمت نداشته باشد ، کم کم از نظرش می افتد و آن را فراموش می کند .
ما که در کار دنیایی کمتر فراموشی می گیریم ، چون نفس ما آن را بزرگ می شمارد ودایم متذکر آن است .
مثلا اگر کسی به ما وعده دهد ، فلان روز ، هنگام ظهر ، مبلغ زیادی به شما خواهم داد ، هرگز آن روز و آن وعده را فراموش نمی کنیم .
اکنون این سستی در امور دینی برای چیست ؟ چون ایمان به غیب نداریم و پایه یقین و ایمان سست است .وعده ی خدا و انبیا را با جان و دل قبول نکرده ایم . پس در نظر ما تمام اوضاع الهی و دینی ، پست و سست است و این سستی ، کم کم تغافل می آورد .

منبع: چهل حدیث ،ص495، کانال تلگرامی هاتف ملکوت

 


free b2evolution skin