24
آبان

غزل رزمندگان اصفهانی در رودخانه دوبرج


درخشندگی تاریخ حماسۀ اصفهان بس شکوهمند است و جلوه گاه بی نظیر آن در عصر معاصر و در طول 8 سال دفاع مقدس چشم نوازتر می باشد.
استانی که بیش از 23 هزار قامت به خون نشسته را به ایران اسلامی هدیه کرده است. پس جای آن دارد که به پاس تمام رادمردیها و ایثارگریهای این خطه یک روز را برای همیشه روز حماسۀ اصفهان نامید.
روزی که باران ، ترنم عاشقانه خود را با غزل رزمندگان در هم آمیخت و دف زد. و عاشقان چرخ زنان سرگشته میدان شدند و رودخانۀ «دویرج» دل خیلی ها را با خود برد.و چه زیبا انتخاب شد روز 25 آبان ماه روزی که بیش از یک هزار کبوتر سینه سرخ در سطح استان و در حدود 3۷۰ پرستو مهاجر در میدان امام بر دوش مردم غزل عشق سرودند.
از جمع حدود 1000 شهید این استان، در این عملیات 700 نفر از شهر اصفهان بودند که بیشتر از 300 نفر آنها در دل امواج غیر طبیعی رودخانه به شهادت رسیدند.در جریان عملیات محرم در آبان ماه 61 تعداد 330 شهید در یک روز به اصفهان آورده شدند، چون در گلستان شهدا برای دفن این تعداد شهید جایی وجود نداشت، جلسه ای با حضور هیأت اجرایی، ریاست دادگاه انقلاب و هیأت امنای گلستان شهدا برگزار شد و طی مذاکره با صاحبان منازلی که درجنوب مقبره «یوشع نبی» قرارداشت، مقرر شد آنان به یک مجتمع مسکونی متعلق به بنیاد مسکن و هتل کوثر که در اختیار بنیاد شهید بود انتقال داده شوند. کار انتقال و تخریب منازل با کمک جهاد سازندگی و شهرداری و مردم صورت گرفت و 330 قبر برای شهدای عملیات محرم آماده گردید. فردای آن روز با تشییع با شکوه شهدا در قطعه های مربوط دفن شدند. البته به صاحبان منازل مسکونی نیز زمین معوض داده شد و منازل آنان را ساختند.
واندکی از عملیات محرم :

رمز عملیات محرم یا زینب (س) وهدف عملیات آزادسازی جنوب دهلران بود.تاریخ شروع عملیات ۱۰/۸/۶۱که این عملیات در سه مرحله صورت گرفت .قسمت عمده ای از یگانهای شرکت کننده در این عملیات از اصفهان بودند. این عملیات بوصرت مشترک بین سپاه وارتش و جهاد سازندگی انجام شد .

سخنان تاریخی امام خمینی (ره) به مناسبت تشییع ۳۷۰ شهید دراصفهان :

در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می کنید که چند روز پیش 370 شهیدش را تشییع کردند. همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می دهند

بخشی از سخنان امام خامنه ای در سالروز ۲۵ آبان در جمع مردم اصفهان:

من لازم میدانم در همین زمینه – مناقب اصفهان ،مردم اصفهان – چند جمله ای عرض کنم،اینها شناسنامه ی این مردم مومن وغیرتمند وایستاده پای کار به حساب می آید. مردم اصفهان در یک روز سی صدوهفتاد شهید را تشیع کردند، خم به ابرو نیاوردند،بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند پشتیبانی داشتند و حرکت کردنداین خیلی مهم است همانطور که امام از این حرکت تجلیل کردند وفرمودند(در آبان سال 61که در یک روز سیصد وهفتاد شهید تشیع شد در همان ماه تعداد شهدای اصفهان بیش از هزار نفراست خوب چه کسی شهید می شودآن کسی که در میدان جنگ است،در میدان خطر است، پیشرو است )


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...