30
اردیبهشت

دشمنان بیرونی از منظر قرآن

2ـ دشمن بیرونی

 

دشمن بیرونی دشمنی است که دشمنی خود را اظهار می‌کند. این دشمن، بسیار ضعیف است زیرا شناسایی او آسان است. البته هیچ‌گاه نباید دشمن را کوچک شمرد و از او غفلت نمود؛ بلکه همواره باید آماده بود؛ زیرا دشمن همیشه در کمین است و هیچ گاه نمی‌خوابد.

 

 

 

دشمنان بیرونی از منظر قرآن:

 

۱) کافران:

 

«یَا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ اَوْلِیَاء تُلْقُونَ اِلَیْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءکُم مِّنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَاِیَّاکُمْ اَن تُوْمِنُوا بِاللَّهِ. . . » (ممتحنه/۱)ای ایمان آورندگان! دشمن من و دشمن خود را دوست خود نگیرید، شما به آن‌ها اظهار دوستی می‌کنید در حالی‌که آ‌ن‌ها به حقیقتی که برایتان آمده کافر شده‌اند و پیامبر و شما را به دلیل ایمان به خدا از شهر بیرون می‌کنند… .

 

۲) منافقان:

 

«وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ». (منافقون/۴)

 

چون منافقان را ببینی، هیکل‌هایشان تو را به تعجّب وامی‌دارد و چون سخن گویند به گفتارشان گوش فرامی‌دهی، گویی آنان چوب‌های خشکی هستند که به دیوار تکیه داده شده‌اند؛ هر فریادی را به زیان خویش می‌پندارند، خودشان دشمن‌اند، از آنان بر حذر باش، خدا بکشدشان! تا کی از حقیقت انحراف یافته‌اند.

 

پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: من از منافق بر امتم هراس دارم، چرا که از زبانش علم می‌ریزد اما در دلش جهل و کفر است. سخنانی می‌گوید که برای شما دلپذیر است اما در پنهان کارهایی زشت انجام می‌دهد

 

3) مرجفان و مجرمان:

 

«لَئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا». (احزاب/ ۶۰)

 

اگر منافقان و افراد مجرمی که در دل‌هایشان مرض است و شایعه‌پراکنان مدینه دست از کارهای زشت خویش برندارند، تو را سخت بر آنان مسلّط می‌کنیم پس جز مدت کوتاهی نمی‌توانند در همسایگی تو در شهر بمانند.

 

4)دوستان دشمن:

 

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ . . .؛ ای مؤمنان از یهودیان و مسیحیان کسی را دوست صمیمی خود قرار ندهید که برخی از آنان اولیاء برخی دیگر هستند و هرکس سرپرستی یا دوستی آن‌ها را بپذیرد از آنان خواهد بود». (مائده/۵۱)

 

در این راستا وظیفه‌ی مسلمانان آن است که اولاً از دشمنان دین خدا برحذر باشند و با آنان دوستی نکنند و ثانیاً به دوستان دشمن دین خدا اعتماد نکنند. چون آن‌ها افرادی هستند که با ارتباط خود با دشمنان خدا زمینه‌ی انحراف افکار و جاسوسی از مسلمانان را ایجاد می‌کنند.

5) مسلمانان متجاوز:

«وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا…» (حجرات ۹)

اگر دو گروه از مؤمنان با یکدیگر جنگیدند میان آن دو را صلح دهید و اگر یکی از آن دو بر دیگری تعدی کرد با او بجنگید تا به فرمان خدا بازگردد. اگر بازگشت میان آن دو به عدالت سازش دهید… .

۶) محاربان (اغتشاشگران - آشوبگران):

«إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ» (مائده/ ۳۳)

همانا جزای کسانی که با خدا و رسولش می‌جنگد و در زمین به فساد می‌کوشند جز این نیست که یا کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت بریده شود و از آن دیار تبعید گردند. این رسوایی آنان در دنیاست و در آخرت عذابی بزرگ خواهند داشت.


free b2evolution skin
9
دی

مه غليظ و چراغ مه شکن

جوانان امروز در مقابل هجمه های عظیم فرهنگی دشمن بیش ازپیش به مسئله بصیرت و بصیرت افزایی نیاز دارند.بصیرت، داشتن درک روشن، شفاف، و مشخص از حال و آینده است و دلیل این امر شناختن و دیدن میدان هایی است که در آن هستیم.نظام سلطه برای احاطه بر کشورهای مختلف، پروژه ای به نام جهانی شدن را با یک شیب ملایم آغاز کرد که در ادبیات اندیشمندان اسلام از آن به پروژه غربی سازی تعبیر می شود.

با وقوع فتنه 88 و تأکیدی که رهبر بر مقابله با فضای فتنه داشتند، اعلام کردند باید به مسئله روشنگری بیش از پیش پرداخته شود.مسئله ناتوی فرهنگی امروزه چیرگی مرزهای جغرافیایی نیست؛ بلکه ربایش و سست کردن اندیشه ها و فکرهاست، جوانان باید با کسب آگاهی در این زمینه ها به درجه ای از ورزیدگی در مقابله با انواع فتنه ها دست یابند.

در تهاجم فرهنگی، قدرت تفکر از جامعه گرفته می شود و این موضوع، دقیقا در مقابل تبادل فرهنگی قرار دارد که بارها و بارها مورد تایید رهبری بوده است. در  شبیخون فرهنگی هدف خواب است و از جبهه دشمن غافل می شود، در ناتوی فرهنگی مشکل از این هم حادتر شده و کار و اقدام زنجیره ای توسط دشمن پیگیری می شود، ناتو کارش زنجیره ای و سریالی است و تمام ابعاد مبارزه در آن وجود دارد.بصیرت افزایی، درک روشن و درست را برای فرد به ارمغان می آورد اینکه عده ای در فتنه سال 88 لرزیدند علت اصلی آن عدم بصیرت بود، بصیرت افزایی یک آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی است که در آن مردم به درجه ای از پختگی ذهنی می رسند که در فتنه ها راه را گم نکرده و به خطا نمی روند.

چکیده ای از سخنان صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای قزوین


free b2evolution skin
21
بهمن

سناریوی جدید آمریکا برای براندازی انقلاب

دولت آمریکا، در دوران روسای جمهوری خود که بر اریکه ی قدرت تکیه زدند، موجودیت خود را در مدیریت دنیا به صورت تک قطبی دیده است. ایالات متحده توانسته است اکثر ملت ها و امت ها را به صورت تقریبی و با شدت ضعف های متفاوت، همراه و همگام خود کند.تنها امت و انقلابی که مغلوب براندازی و مهار غرب نشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
غرب و به ویژه آمریکا، برای شناخت جنس انقلاب اسلامی به دنبال راه های متفاوت، جهت نفوذ در این جریان اصیل هستند. تاریخ انقلاب اسلامی، پر از سناریوهای سخت و نرم نفوذ آمریکا در دوره های مختلف است که دیپلماسی “سیاه و فروپاشی” اوباما (رئیس جمهور دیپلمات آمریکا) در این زمینه، قابل تامل است.
در دیپلماسی اول که همان دیپلماسی سیاه می باشد، ضمن تأکید بر روش های صلح آمیز، روابط رسمی با دولت جمهوری اسلامی ایران را نیز مد نظر قرار داده و با طرح تقابل گرایی از طریق تعامل گرایی، براندازی را براساس فشار از بالا و همراه سازی از پایین دنبال می کند.باید گفت که اساس و نتیجه ی این رهیافت، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد روابط سیاسی و رسمی و استفاده از نخبگان اپوزیسیون می باشد.
در دیپلماسی دوم که همان دیپلماسی فروپاشی می باشد، هرگونه رابطه رسمی میان دولت آمریکا و ایران را مردود شمرده و صرفاً ؛ رابطه با جامعه ایران، سازمان ها، گروه ها و افراد مختلف را مبنای کار خود قرار داده است.

اینکه رهبر معظم انقلاب فرمایش کرده اند که پس از مذاکرات هسته ای، جلوی راه نفوذ اقتصادی و فرهنگی آمریکا را می گیریم و راه نفوذ سیاسی آمریکا را ما قطعاً بسته ایم، بیانگر این موضوع می باشد که شیطان بزرگ، درصدد آغاز سناریویی جدید در جهت براندازی و از بین بردن انقلاب اسلامی به شکل نرم است.
یکی از اهداف راهبردی دولتمردان آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی وابستگی اقتصادی است در ایام تحریم، هم شعب ابی طالب و هم انقلاب اسلامی، شاهد رشد؛ بالندگی؛ پویایی در اقتصاد بوده است.اگر هوشمندانه تحریم ها برداشته شود، نگاه به بیرون و عدم اتکا به توانایی اقتصادی، افزایش و نمایان می گردد.اقتصاد مقاومتی، نسخه ی پیشرونده ی حال انقلاب است.ادبیات اقتصاد مقاومتی در علم اقتصاد دنیا، ادبیات بیگانه ای است ؛ چرا که جنس انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب ها متفاوت است.

دولت ؛ ملزم به اجرای قوانین در جمهوری اسلامی، متناسب با جنس انقلاب، شرایط روز انقلاب و راهبردهای رهبر معظم انقلاب است و باید طبق اهداف جمهوری اسلامی که همان پیش برندگی هست، اقدامات لازم را صورت دهد و از ورود شرکت های چند ملیتی بدون قید و بند جلوگیری به عمل آورد، چرا که این عوامل ؛ اقتصاد نوپا، متفاوت و پویای انقلاب اسلامی را به ورطه ی نابودی می کشاند و نه تنها رشد نمی کند، بلکه باعث مهار این انقلاب می شود.
با توجه به مذاکرات هسته ای کشورهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و توافق اولیه (برجام)، و کار کارشناسی کامل با دید باز، فرصت مناسبی را مقدور ساخت که بتوان بی اعتمادی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت به آمریکا را بهتر شناخت، چرا که تردد مسئولین پایه اول اقتصادی، امنیتی و راهبردی شورای امنیت و دیگر دستگاه های اجرای خود از سوی مجلس سنا و کنگره آمریکا، دلیل این ادعاست.
رهبر معظم انقلاب با توجه به عمق بصیرت و فهم کامل، سناریوها و استراتژی های غرب را نقش بر آب می کنند، چرا که با این کار، همان شبهات و فضای غبارآلودی که ایجاد شده است را پاسخ داده اند.

تبیین سخنان رهبری با بیان بهمن شهریاری مسئول بسیج دانشجویی خوزستان


free b2evolution skin
21
بهمن

آمریکا شیطان نیست...!!!

در آیات قرآن کریم آمده است: استکبار، یکی خصوصیات شیطان و ازجمله حالات او در برابر خداوند متعال است.

حسادت، فتنه‌گری، بی‌وفایی نسبت به پیروان، پافشاری و حرص نسبت به گمراهی افراد بی‌تقوا از دیگر خصوصیات شیطان است که آیات متعدّد قرآن‌کریم به آنها اشاره دارد.

آمریکا شیطان نیست، بلکه از شیطان هم به‌مراتب فاسدتر و خطرناک‌تر است و مظهر واقعی اراده ابلیس است وهمه مظاهر مختلف فساد از ربا و فساداقتصادی گرفته تا خون وخونریزی و  فساد سیاسی در آن کاملاً بارزاست.در حقیقت نظام موعود آمریکا جز گمراهی بشریت و هضم فرهنگ ملل مختلف در فرهنگ شیطانی خود نبوده و نیست و اساساً از همان آغاز در پی رواج فرهنگ فسادگونه در عالم بوده است؛ از این رو می‌توان گفت امپراطوری آمریکااصلی‌ترین بازوی اشاعه و گسترش حکومت ابلیس در سرتاسرجهان است.نهایت ولایت شیطان بر انسان، وسوسه و فریب اوست امّا آمریکایی‌ها علاوه بر فریب‌کاری و وسوسه، دست به جنایت زده و اقدام‌کننده نیز هستند، از همین‌رو حضرت امام(ره) صفت «بزرگ» را به واژه «شیطان» افزوده‌اند؛ چراکه آمریکا را از لحاظ فساد در درجه‌ای بالاتر از شیطان‌های معمولی می‌داند، رهبر انقلاب می‌فرمایند«امام بزرگوار فرمود« آمریکا شیطان بزرگ است؛این «شیطان بزرگ »خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ شیطان های عالم، ابلیس است؛ اما ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می‌تواند کند این است که انسان‌ها را اغواءمی‌کند؛ بیشترازاغواء، کاری نمی‌تواند کند؛ انسان‌ها را اغواء می‌کند، فریب می‌دهد، وسوسه می‌کند، امّاآمریکا، هم اغواء می‌کند، هم کشتار می‌کند، هم تحریم می‌کند، هم فریب می‌دهد، هم ریاکاری می‌کند؛ پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، ادّعای طرف‌داری از حقوق‌بشر می‌کند».

در پایان به یک نتیجه‌گیری مهم‌تر، از طرح این موضوع می‌رسیم، آن هم نگاه عده‌ای در درون کشور به دستان این شیطان بزرگ است که شاید مورد عنایت و الطاف آن قرار گیرند. افرادی که گشایش‌ها را در مذاکره و تعامل با آمریکا می‌دانند و البته در ماجرای مذاکرات هسته‌ای اخیر، پس از اصرار فراوان بر مذاکره با آنها، به‌خوبی متوجه فریب‌کاری و بدعهدی آمریکایی‌ها شده‌اند.

بر اساس تجربه‌های گذشته و عملکرد سراسر فریبکارانه و جنایتکارانه آمریکا،  علاقه وافر و بی‌حدّوحصر برخی افراد جز در قالب جهالت یا خیانت آنها قابل توجیه نیست. رهبر آگاه انقلاب‌ اسلامی در این زمینه می‌فرمایند «بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات –که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌ کنار، انقلابی‌گری به‌ کنار، وفاداری به مصالح کشور چه می‌شود؟ عقل چه می‌شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می‌دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌ عنوان دوست، به‌ عنوان مورد اعتماد، به‌ عنوان فرشته‌ نجات انتخاب کند؟».

برای دریافت فیلم محتوای درج شده بالا اینجا را کلیک کنید.

گزیده ای بیانات مقام معظم رهبری در 94/6/18


free b2evolution skin
20
دی

آیه نبا و لزوم تحقیق کردن درعصر حاضر...

إن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا (اگر فاسقی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید).

این هم جزو جوامع الکلم است(یعنی برای بشر من الأولین و الآخرین نافع است. اختصاصی به مسلمان و یهودی و مسیحی و زرتشتی و … ندارد)؛ منتهی نبأ را به عنوان تمثیل ذکر کرده نه به عنوان تعیین.

یعنی إِن جَاءكُمْ BBC بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا (اگر BBCبرای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید)

إن جَاءكُمْ BBC بفیلم فَتَبَيَّنُوا (اگر BBC برای شما فیلمی آورد بررسی و تحقیق کنید)

إن جَاءكُمْ BBC بسریال ففَتَبَيَّنُوا (اگر BBC برای شما سریالی آورد بررسی و تحقیق کنید)

إن جَاءكُمْ سایت بخبر فَتَبَيَّنُوا (اگر سایتی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید)

خوب، شما در شرایط کنونی ببینید جایزه صلح نوبل را به أشق الأشقیا می دهند. شما توقع دارید جریان قوم لوط را این ها همین طور بی فرهنگ سازی ترویج کنند؟

اول می گویند این خواسته بشر است، فطرت بشر است.

با خبر هستید یا نیستید؟! یک مؤسسه رسمی در یکی از همین کشورهای اروپایی بود-که حالا نمی خواهیم نامش را ببرم- یک عده از مهندسین آنجا ثبت نام کرده بودند و به صراحه گفتند و بر چهره این ساختمان نوشته بود که شما ما را درک نمی کنید! همین قوم لوط ها !

خوب اول فرهنگ سازی می کنند بعد می گویند فلان حیوان این کار را کرده. حیوان ها می کنند، انسان ها می کنند، شما هم ما را درک نمی کنید.

این همان حرف قوم لوط است که می گویند شما مقدّس نمایی می کنید (إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ)

خوب، آن هایی که به حضرت لوط (سلام الله علیه)، به مؤمنان به او اهانت می کردند چه می گفتند؟ … [می گفتند] شما مقدس نمایی می کنید، شما عقب افتاده اید. … بی خود خودتان را به طهارت می زنید. این یک امر فطری است، یک امر علمی است، بشر پذیرفته؛ آن وقت هم همین را می گفتند. خوب، این دنیایی که جایزه صلح نوبل را به أشق الأشقیا می دهد؛ حقوق بشر را هم به أشق الأشقیا می دهد؛ توقع دارید که فرهنگ سازی نکند؟ کار قوم لوط را رایج نکند؟ علمی نکند؟

یک قصه ای را مرحوم بوعلی نقل کردند که چشم برخی از حیوانات را بستند تا با محارمشان جمع بشوند؛ وقتی این حیوان چشم را باز کرد آنقدر خودش را به زمین زد تا هلاک شد!

حیوانات هم این کار را نمی کنند!

آری ممکن است همان طوری که ۴ تا انسان را در اثر بدآموزی به بیراهه ببرند ۴ تا حیوان دست آموز را هم به بیراهه ببرند اما … حرفی از حرف وحی بالاتر نیست؛ فرمود (وَمَن أَصدَقُ مِنَ اللَّهِ قيلًا)

می فرماید این برخلاف فطرت است؛فطرت یک نیازی دارد، ذات أقدس إله این نیازها را از راه صحیح برطرف کرده، حالا این ها آمده اند دارند نیازشان را به نحو کاذب برطرف می کنند. بنابراین اگر قرآن فرمود إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا، فیلم، سایت، سریال، رسانه مناظره هم به شرح ایضاً(همچنین).اگر BBC و امثال BBC چیزی نشان داد فَتَبَيَّنُوا(تحقیق و بررسی کنید)؛ برای اینکه شما الان می بینید این ها یک بین الغی را بین الرشد می کنند.

خوب، جایزه صلح نوبل را به که باید بدهند؟ به یک کسی که آتش افروز و آتش بیار معرکه است و دست به انفجار دارد و تروریست بین الملل دارد و تروریست دولتی دارد و عده ای را آواره می کند و … ؟! این است دنیا!

لذا فرمود به اینکه اگر چیزی شنیدی، روزنامه ای خواندی، ماهواره دیدی، در اینترنت دیدی، توی سایت ها دیدی فتبیّنوا (تحقیق و بررسی کنید)

 (منبع : نکات تفسیری سوره شعرا آیت الله جوادی آملی)


free b2evolution skin
17
شهریور

شجره ملعونه طاغوتیان

درخت را دیده اید؟ از همان تنه ی تنومندی که دارد، دهها شاخه و صدها زیر شاخه و هزاران شاخه ی کوچک تکثیر می شود…!
شجره در لسان عرب نه فقط این درخت مادی ست، که خاندان و وابستگان و نحله و خط فکری هم “شجره” است.

شاید اشاره ی امام خامنه ای به شجره ی ملعونه، ابتدائا به آل سعود باشد، که بی شک آل سعود همان تنه ی تنومند این شجره ی ملعون است، اما وابستگان و حامیان مادی و معنوی این طاغوت، شاخ و برگ های متعدد این شجره اند!

از مستکبران و حامیان امریکایی اسرائیلی گرفته تا عمامه های انگلیسی و پیروانشان ک خواسته یا ناخواسته شاخ و برگ این درخت را می پرورانند، تا همین سرسپردگان داخلی که دوست دارند دست اول را بسوی آل سعود دراز کنند؛ همه می توانند از شاخ و برگ های این شجره ملعونه باشند!

پ.ن:
حضرت دلبر از لفظ شجره ملعونه طواغیت نام بردند! طاغوت ها ریز و درشت دارند؛ حواسمان باشد! قدمی، کلامی، حتی نفسی در راه پیوستن به طواغیت برنداریم!


free b2evolution skin
15
خرداد

حقیقت دین در سیاست زدگی

سیاست زدگی

ائمه معیار و محور دین هستند؛ بنابراین توصیه ما این است کسانی که اهل افراط و تفریط اند خود را باید به این معیارها و محورهای حقیقت برسانند. «ولایت فقیه» از باب ورثه الانبیاء است،برخی خیال می کنند ولایت یک امر اعتباری و قراردادی است، درحالی که ولایت یک امر تکوینی است و کسانی که محور دینداری را در خود حفظ کنند، ولایی اند.

این نهضت بیداری اسلامی در جوانان این کشورها برای این است که این جوانان تئوری انقلاب اسلامی و انسانی را از این کشور دریافت می کنند. در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به خاطر همین عنصر دینی بودن انقلاب ماست که بر علیه نظام سرمایه داری و جنبش وال استریت تظاهرات می کنند. برخی روشنفکران غربزده می گویند ما هیچ وقت حکومت دینی نداریم درحالی که حکومت یعنی مدیریت انسان ها و چون دین فطرتا با انسان است، پس نمی توان دین را از سیاست جدا کرد.

اخلاق، عدالت و امنیت اجتماعی سرمایه هایی هستند که لازمه در به دست آوردن  حکوت دینی است و و برای حفظ اینها نیز به ایمان نیاز داریم .برای نماینده شدن دست به هرکاری نزنیم تا به کرسی قدرت برسیم. ایمان باید در جامعه حرف اول را بزند نه ثروت؛ امامتاسفانه آن قدر برخی به دنبال باند بازی هستند که از بدیهیات اخلاقی و ارزش های دین غافل می شوند.

اگر غفلت کنیم این انقلاب که میراث امام راحل است متزلزل خواهد شد؛ بنابراين باید با سلاح ایمان مواظب باشیم و نگذاریم سیاست زدگی آنقدر برما چیره شود که بدیهیات اخلاقی و دینی را فراموش کنیم، هر چند که گاهی هم متوجه نیستیم و ضررهایی را متوجه نظام و انقلاب می کنیم از آنجا که آبروی افراد به مثابه احترام انسان به کعبه است متاسفانه برخی سایت ها و روزنامه ها با تخریب شخصیت ها و توهین ها به راحتی سخنان افراد را تحریف و چهره ها را تخریب می کنند.

دنیا در حال تغییر جدید است و گرایش بشریت امروز به سمت دین است؛ بنابراين الان  فرصت خوبی برای ارائه ارزش های دین مبین اسلام به جهانیان است تا دنیا به حقیقت دین برسد.

منبع: برگرفته از سخنان حجت الاسلام غرویان عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی


free b2evolution skin
10
خرداد

جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی است

جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه ‏داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی های مرفهین و حاکمان بی‏ درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‏شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‏داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی ـ انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی هاست.
بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب 13/4/1367- جلد 21 صحیفه امام
 عکس: اردوی جهادی در روستاهای شهرستان بازفت ، پاییز 94
 لینک در اینستاگرام: https://www.instagram.com/p/_HN33vOCxN


free b2evolution skin
4
خرداد

ژرفنگری و روشنگری محتوای اصلی سخنان رهبری

امام خامنه ای، صبح دیروز در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع):

✅ جوانان عزیز! آینده برای شماست؛ شمایید که باید این تاریخ را با عزتش نگه دارید/خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ البته ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی‌اش بیشتر است.

✅ امروز برای نظام اسلامی، جنگ نظامی، احتمال ضعیفی است. لکن جهاد باقی است. در بین جهادها جهادی وجود دارد که خداوند آن را «جهاد_کبیر» نام نهاده: «و جاهدهم به جهاداً کبیراً». جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمنی که با او در میدان مبارزه قرار گرفته‌ایم؛ تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ وهنر، جهاد کبیر است. این عدم تبعیت آن‌قدر مهم است که خدا مرتباً پیغمبر را نسبت به آن توجه می‌دهد.

✅ امروز روشنگری لازم است، سعی کنید ذهن‌ها را به اعماق حقایق و مسائل برسانید/ تبیین را اساس کار بدانید؛ بنده می‌بینم گاهی افرادی، جوانهای احتمالاً صالح و مؤمنی، با یک کسی یا جلسه‌ای مخالفند؛ بنا می‌کنند هیاهو کردن، جنجال کردن و شعار دادن؛ من با این کارها موافق نیستم؛ هیچ فایده‌ای ندارد؛ فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است. گاهی برخی از روی اغراض این کارها را می‌کنند، به پای بچه‌های مؤمن و حزب‌اللهی می‌اندازند. حواستان به این باشد.

شعارهای_انقلاب را باید حفظ کرد؛ این یکی از بخش‌های بزرگ این جهاد_عظیم است؛ شعارها، جهت‌ها و راه را نشان می‌دهد؛ درباره‌ی شعارها فقط به احساسات اکتفا نشود، بایستی ژرف‌نگری در همه‌ی کارها وجود داشته باشد/ وقتی عمق‌یابی کردید، این ایمانِ مستقر در شما تغییری نخواهد کرد. اوایل انقلاب، بعضی‌ها آن‌چنان تند و آتشین بودند که انقلابی‌های اصیل را هم قبول نداشتند اما سطحی بودند و این سطحی بودن بلای جانشان شد و 180 درجه چرخیدند.

۹۵/۳/۳

 


free b2evolution skin
28
اردیبهشت

معناو مفهوم خسارت محض در کلام رهبری

در دوران بسیار بدی زندگی می کنیم، عقلها از مردم گرفته شده، قلبها رو محبٓت دنیا فرا گرفته، معنی حقیقی انسانیّت به مسلخ رفته، مردم درک درستی از حقایق ندارند. تمام همّ و غمّشان جمع آوری مال و منال دنیا شده، خواب و خوراک شان شده خانه و زمین و اتومبیل و مبلمان و وسایل دیجیتال و مد لباس و دکوراسیون منزل و …

وای… ببینید عمق نفوذ تفکر مادّی تا کجا پیش رفته که حتی ضرب المثلی که همین الان بنده بکار بردم برای تببین «همه چیز مردم» یعنی جمله (خواب و خوراکشان) هم دید مادّی دارد. در حالی که همه چیز فقط خواب و خوراک و امثالهم نیست.

این مقدمه را گفتم تا به اینجا برسیم که این روزها متأسفانه حتی موجه ترین مردم، حتی اساتید علوم سیاسی، حتی رجال مذهبی و … هم با تفکر دنیایی قضایا را تحلیل می کنند. داغ این مصیبت، مثنوی هفتاد من کاغذ است که بیان آن در این سطور میسر نیست.

چند مدت پیش رهبر بزرگوارمان در بیان وضعیت کشور پس از توافق هسته ای موسوم به برجام، از عبارت صریح « خسارت محض » استفاده نمودند‌. این عبارت «خسارت محض» کلام فوق العاده ظریفی است که اشاره به دو آیه از آیات قرآن کریم دارد.

در این آیات خسارت بارترین اعمال انسانها تبیین شده و آن اعمالی است که صرفاً برای مطامع مادی انجام می شود و مردم تصور می کنند که عملشان بسیار ارزشمند بوده است.

کهف-۱۰۳-۱۰۴

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا

بگو : آيا شما را آگاه كنيم كه زیانکارترین مردم در کردار چه کسانی هستند؟
.
الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا

آنهايى كه كوششان در زندگى دنيا تباه شد و مى‌پنداشتند كارى نيكو مى‌كنند.

من حاضرم این را قسم بخورم که اگر صنعت هسته ای ما که هیچ، حتی اگر صنایع مادر ما، صنعت نفت، صنعت خودرو و اصلاً حتی اگر اقتصاد این کشور هم کاملاً نابود شده بود، امّا ما پیش شیطان بزرگ دست دراز و سر خم نکرده بودیم، هرگز هرگز هرگز رهبر فرزانه ما تعبیر «خسارت محض» را برای دستاوردهای برجام بکار نمی بردند.

مشکل از ماست که چشم مان مثل تک چشم دجال زمانه، آمریکای خونخوار گشته و چشم الهی‌مان کور شده است.

خسارت محضی که آقا فرمودند بخاطر این است که با برجام عاقبت انقلاب، آخرت این ملّت خصوصاً مسئولان موافق برجام، آرمان های انقلاب یعنی ظهور امام زمان و پیروزی مستضعفان عالم بر مستکبران و رسیدن به حیات طیبه در سایه ولایت اللّه همه و همه برای این ملّت تباه می شود یا حداقل تا سالیان سال به محاق می رود. مگر اینکه ما به خود بیاییم و جلوی این خسارت را تا دیر نشده بگیریم قبل از آنکه پروژه برجام یا برجامها به اهداف نهایی خود برسد.

آری عزیزان، « خسارت محض » ناظر به صنعت هسته ای، اقتصاد و مادیات نیست، خسارت محض به تأخیر افتادن نیل امت اسلام به آرمان اهل بیت عصمت و طهارت است.

وَالعَصر، اِنَّ الاِنسانَ لَفی خُسر، الَّا الَّذینَ آمَنوا وَ عَمِلوا الصّالِحاتِ و تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبرِ


free b2evolution skin