15
خرداد

حقیقت دین در سیاست زدگی

سیاست زدگی

ائمه معیار و محور دین هستند؛ بنابراین توصیه ما این است کسانی که اهل افراط و تفریط اند خود را باید به این معیارها و محورهای حقیقت برسانند. «ولایت فقیه» از باب ورثه الانبیاء است،برخی خیال می کنند ولایت یک امر اعتباری و قراردادی است، درحالی که ولایت یک امر تکوینی است و کسانی که محور دینداری را در خود حفظ کنند، ولایی اند.

این نهضت بیداری اسلامی در جوانان این کشورها برای این است که این جوانان تئوری انقلاب اسلامی و انسانی را از این کشور دریافت می کنند. در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به خاطر همین عنصر دینی بودن انقلاب ماست که بر علیه نظام سرمایه داری و جنبش وال استریت تظاهرات می کنند. برخی روشنفکران غربزده می گویند ما هیچ وقت حکومت دینی نداریم درحالی که حکومت یعنی مدیریت انسان ها و چون دین فطرتا با انسان است، پس نمی توان دین را از سیاست جدا کرد.

اخلاق، عدالت و امنیت اجتماعی سرمایه هایی هستند که لازمه در به دست آوردن  حکوت دینی است و و برای حفظ اینها نیز به ایمان نیاز داریم .برای نماینده شدن دست به هرکاری نزنیم تا به کرسی قدرت برسیم. ایمان باید در جامعه حرف اول را بزند نه ثروت؛ امامتاسفانه آن قدر برخی به دنبال باند بازی هستند که از بدیهیات اخلاقی و ارزش های دین غافل می شوند.

اگر غفلت کنیم این انقلاب که میراث امام راحل است متزلزل خواهد شد؛ بنابراين باید با سلاح ایمان مواظب باشیم و نگذاریم سیاست زدگی آنقدر برما چیره شود که بدیهیات اخلاقی و دینی را فراموش کنیم، هر چند که گاهی هم متوجه نیستیم و ضررهایی را متوجه نظام و انقلاب می کنیم از آنجا که آبروی افراد به مثابه احترام انسان به کعبه است متاسفانه برخی سایت ها و روزنامه ها با تخریب شخصیت ها و توهین ها به راحتی سخنان افراد را تحریف و چهره ها را تخریب می کنند.

دنیا در حال تغییر جدید است و گرایش بشریت امروز به سمت دین است؛ بنابراين الان  فرصت خوبی برای ارائه ارزش های دین مبین اسلام به جهانیان است تا دنیا به حقیقت دین برسد.

منبع: برگرفته از سخنان حجت الاسلام غرویان عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی


free b2evolution skin
نظر از: صداقت...! [عضو] 

سلام دوست عزيز
«برخی روشنفکران غربزده می گویند ما هیچ وقت حکومت دینی نداریم درحالی که حکومت یعنی مدیریت انسان ها و چون دین فطرتا با انسان است، پس نمی توان دین را از سیاست جدا کرد.»
مطلب قابل تاملي بود
موفق باشيد.

1395/03/19 @ 20:08


فرم در حال بارگذاری ...