30
مهر

بانوان عاشورایی رهروان حضرت زینب

یکی از مصادیق کامل آیه 155 سوره بقره(وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ) وجود نورانی حضرت زینب -سلام الله علیها- است؛ زینب کبری-سلام الله علیها- مادر و خواهر شهید است، یعنی تمام عنوان های ارزشی که لازمه یک بانوی انقلابی می باشد را ایشان دارا بودند.
یکی از القاب ایشان کعبه رضایا است به معنای اینکه ایشان بیشترین بلایا را متحمل شدند پس با توجه به روش و رفتاری که حضرت زینب-سلام الله علیها- در کربلا و وقایع بعد از آن متحمل شدند متوجه این خواهیم شد که پیروزی بزرگی را کسب کرده اند.
ایشان در طی دوران اسارت دشمن را مغلوب کردند، این بانویی که امام حسین-علیه سلام- به او فرمود: من را در نماز شب ها خود فراموش نکن، بسیاری از محدثین در کتب خود درباره روز 11 محرم نوشته اند که حضرت زینب-سلام الله علیها- بدن مطهر اباعبدلله را در دست گرفت و فرمود: خداوندا این قربانی را از ما قبول بفرما.

آنچه را که دشمن به دلیل شقاوت خود انجام داد هیچگاه این بانو را شکست نداد، دشمن تمام سعی خود را انجام داد ولی این بانوی بزرگوار آنچنان صبر و استواری از خود نشان داد که تمام نقشه های پلید دشمن در کوفه از بین رفت.

ما همه مرهون منش و رفتار این بانوی بزرگوار هستیم، حضرت زینب-سلام الله علیها- در مجلسی که از سوی دشمن برای توهین به ایشان تدارک دیده بود، فرمود: من چیزی جز زیبایی ندیدم، زیرا رضایت خداوند متعال در این اتفاق حاصل شده است.
در بانوان جامعه این ظرفیت وجود دارد و می توانند پرچمدار صبر و مقاومت باشند و اثر تبلیغی آنان از مردان بیشتر است.
حفاظت از امامت، حساسیت به حجاب و عفاف، مقاومت در برابر تحریم و سختی ها از جمله درس هایی است که این بانوی بزرگ اسلام بعد از واقعه عاشورا به عالم ارائه می کند.

«حضرت زینب(س) علی‌رغم تحمل رنج‌ها و سختی‌های زیاد و نیز از دست دادن خانواده خود، دین خدا و واقعه عاشورا را با غیرت خود زنده نگه داشت» بی‌تردید، زنان امروز باید حضرت زینب-سلام الله علیها- را در همه زمینه‌ها به عنوان یک الگو سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.
«رفتار و منش زنان امروز باید زینبی بوده و حجاب و عفاف آن حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند» یکی از راه‌های حفظ امام و ولایت، حفظ حجاب و عفاف است، از این رو بانوان باید همواره غیرت و وجدان دینی‌شان بیدار باشد که در این راستا می‌توان ضمن حفظ حجاب و عفاف، زمینه ارتقای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را که یکی از رسالت‌های اصلی امام حسین-علیه سلام- در واقعه عاشورا به‌شمار می‌رود، فراهم کرد.
«غیرت و اخلاق در اهل‌بیت-علیهم سلام- بود تا دین حفظ شود، چرا که دین اصل و اساس حرکت بوده و این دین با غیرت امام حسین-علیه سلام- ماندگار شد» اگر دین حفظ شد، به خاطر غیرت امام حسین -علیه سلام- بود که در این راه هم جان و هم خانواده خود را از دست داد، به همین خاطر اگر امام حسین-علیه سلام- قیام را شروع کرد، هدفش علاوه بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح جامعه بود.
زنان امروز باید حجاب و عفاف خود را تقویت کرده و راه پیام‌آور عاشورا را ادامه دهند.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
فاطمه احمدی
5 stars

سلام ممنون از مطالب خوب و مفیدتون ان شاالله در پناه حق مؤید و سرفراز باشید.

1395/08/09 @ 19:55
نظر از: خادم المهدی [عضو] 
5 stars

سلام خیلی دلم میخواست تمام مطالب وبلاگتونا بخونم اما متاسفانه وقت ندارم
مشخصه مطالب خوب و آموزنده ایی گذاشتین
التماس دعا.
……………………………………
پاسخ:
سلام ممنونم

1395/08/01 @ 08:58


فرم در حال بارگذاری ...