1
خرداد

مثلث مهدویت...


مهدویت و ظهور، یک مثلث است که یک ضلع خداوند متعال، یک ضلع دیگر امام زمان (عج) است و ضلع سوم ما باید تشکیل بدهیم. این مثلث یعنی این که خدا خواهان است و امام خواهان است و حالا ما باید بخواهیم.

در کشور ما سه گروه منتظر منفی هستند که گروه اول قائل به ایست هستند یعنی این که می گویند ما فقط دعا می کنیم که امام زمان بیاید و مشکلات را حل کند. گروه دوم خوشحال گناه هستند و می گویند باید این اتفاقات بیفتد تا زمینه های ظهور مهیا شود. گروه سوم هم مشوق گناه هستند و استدلال دارند که باید گناه کنیم تا جامعه از ظلم و جور پر شود تا امام زمان (عج) ظهور کند.
 
در اینجا به شبهه ای مبنی بر این که برخی می گویند امام خوب، رهبر خوب و نظام خوب است اما اهداف این انقلاب باعث شده است که ظهور امام زمان را به تاخیر انداخته شود،باید گفت:دلیل چنین شبهه ای این است که می گویند پیامبر می فرمایند خدا به وسیله او دنیا را پر از عدل و داد می کند که دنیا پر از ظلم و جور شده است. برخی این تفکر را دارند که برای آمدن حضرت موعود (عج)،باید گناه زیاد بشود.ما در زمینه ظهور حضرت، یک علائم و یک شرایط داریم که ما هیچ نقشی در علائم نداریم. علائم وضع موجود را بیان می کند و می گوید که فساد زیاد می شود، ظلم زیاد می شود و نمی گوید بروید و این علائم را ایجاد کنید. علائم مقدمه ظهور نیست و امام برای ظهور منتظر علائم نیستند بلکه منتظر شرایط هستند و شما باید در دانشگاه ها باید بروید سراغ زنده کردن انتظار مثبت. انتظار مثبت ایجاد شرایط است.

عده ای هر جمعه صبح در دعای ندبه ۳۰ بار امام زمان را با القاب عدالت گستر، ظلم ستیز و استکبار ستیز صدا می زنند اما بعد از دعای ندبه که می گوییم بیاید شعار مرگ بر آمریکا و استکبار بگویید می گویند دعای ندبه را سیاسی نکنید در صورتی که ۳۰ بار در دعای ندبه مرگ بر آمریکا، اسرائیل می دهند.
 
انتظار مثبت یعنی دین یاری، یعنی منتظر عین مجاهد است؛ جامعه باید منتظر بشود؛ اثر گذاران تاریخ دین یاران بودند؛ شاخص انتظار دین یاری است و نقش ما در دوران ظهور دین یاری است؛ یعنی اگر در دانشگاه می خواهید کاری را انجام بدهید باید جامعه دین دار را تبدیل به دین یار کنید.منتظر کسی است که اثر گذار باشد و در تاریخ متدینین موثر نبودند. بیش ترین آدم در اهل بیت امام صادق علیه سلام داشتند که فرمودند: اگر به تعداد بزغاله ها که ۱۷ تا بودند یار داشتند جلوی منصور می ایستادم که بیشترین آدم را امام صادق با ۴۰۰۰ شاگرد داشتند ۱۷ نفر یار نداشتند.امام صادق می فرمایند الگوی منتظر عین مجاهد است و منتظر مثل مجاهد است، ادامه داد: یعنی دین یار است و دغدغه دین دارد. برای کار مهدویت باید احیای روحیه ایثار و شهادت را در دانشگاه ها زنده کنیم.انقلاب ما شروع زمینه سازی برای ظهور بود و انتظار را ما با انقلاب شروع کردیم،امام می فرمایند کشور های اسلامی باید بیدار شوند و حق خود را از حاکمان بگیرند تا زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود. یعنی هدف انقلاب ما احیای دین بوده است. مثلا نامه رهبری به جوانان آمریکا شمالی و اروپا بستر ساز ظهور است.جامعه بعد از ظهور به دسته اول یاران هستند که در سه گروه ۳۱۳ نفر، ۱۰۰۰۰ نفر و توده مردم هستند تقسیم می شوند. دسته دوم بی تفاوت ها و دسته سوم مخالفان هستند.

حضرت امام زمان (عج) به هر کشور که در زمان ظهور می‌روند با دلیل های قانع و منطقی، مردم یار و همراه امام می شوند و در سه گروه دسته اول قرار می گیرند و با مردم دنیا با امام زمان (عج) همراهی می کنند.

بر گرفته از سخنان : کارشناس مهدویت در حوزه و دانشگاه حجت السلام کفیل


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

سلام دوست عزیزم
موفق باشید انشالله
به وبلاگ خوشگل ما سر بزنید .
امروز راس ساعت 12 ظهر دعای فرج فراموش نشود .
یا علی

1395/03/02 @ 12:31
نظر از: الزهرا واوان [عضو] 
5 stars

نذر کردم تا بیایی هرچه دارم مال تو
چشم‌های خسته پر انتظارم مال تو
یک دل دیوانه دارم با هزاران آرزو
آرزویم هیچ، قلب بی‌ قرارم مال تو
اللّهمّ عجّل لولیک الفرج

1395/03/01 @ 18:58
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تبریک ا عیاد شعبانیه مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
موفق باشید.
—————–
http://farakhan.kowsarblog.ir/ya-mahdy

1395/03/01 @ 18:01


فرم در حال بارگذاری ...