28
اردیبهشت

بایسته های منتظر واقعی در حوزه مهدویت

منتظر واقعی

گاهی اوقات بعضی افراد استغنا کاذب دارند و گمان می کنند اگر مطلبی را دو الی سه بار شنیدند نیاز به باز شنیدن و دوباره فهمیدن آن نیست. انسان موجودی است که همه مفاهیم حتی مفاهیم به حسب بدیهی را باز می تواند بهتر بفهمد مخصوصا در حقایق مهدوی.

به ویژه وقتی آن چه که ما می فهمیم و به آن اعتقاد داریم و به لوازم آن توجه می کنیم آن موقع است که به حقایق آن نایل می شویم.

در این جا  به چهار نکته ای که یک منتطر واقعی در حوزه مهدویت باید بداند اشاره می کنیم:

1- یک منتطر باید بداند پایان این عالم فرجام خوشی است.

2- فرج خصوصی مهم تر از فرج عمومی است.( یک اتفاق فرخنده اجتماعی که حضرت مهدی آن را رقم خواهند زد مهم است اما مهم تر از آن  رابطه خود را با امام عج در زمان غیبت و زمان ظهور تنظیم کنیم.)

3- در آمدن و نیامدن این اتفاق فرخنده اجتماعی یا موثریم یا مقصر( منتظر باید در آمدن خودش را مسِؤول بداند و نصرتی معده لکم ومودتی خالصه لکم و در نیامدن َنشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ إِمَامِنَا یعنی در نیامدن باید به جزع و فزع بیفتیم که  نیامدن آقا حجت ابن الحسن تقصیر من است.)

4- برای آمدن امام زمان عج ما باید یک سری مهارت ها و آمادگی ها را در خود فراهم کنیم.برای مثال یاد بگیریم کار جمعی، ولایت پذیری، کسی که موید کار جمعی مومنین نیست و از جامعه دینی فاصله می گیرد و این فاصله اش هزینه روانی  در جامعه مومنین ایجاد می کند این منتظر نیست.

برای مشاهده کلیپ تصویری به این صفحه رجوع کنید.

گلچینی از سخنان حجت الاسلام سرلک


free b2evolution skin
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تشکر و تبریک اعیاد شعبانیه
مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
موفق باشید.
————–
http://farakhan.kowsarblog.ir/ya-mahdy

1395/02/29 @ 00:43


فرم در حال بارگذاری ...