30
اسفند

ترفندهای رفتاری برای زندگی متعالی در سیره فاطمی(1)

متاسفانه مطالعاتی که در زندگی ائمه علیهم سلام شده ، ناظر به استخراج و معرفی الگوی عملیاتی نبوده است در حالی که الگو باید ویژگی های قابل اجرا داشته باشد، البته این امر بیشتر به خاطر عصمت آنها و احساس دست نیافتنی بودنشان رخ داده است. با این حال درس های زیادی از زندگی این زوج آسمانی قابل آموختن است. این بزرگواران به دلیل عصمت از هر گونه اختلاف و خطایی مصون هستند، اولین و آخرین اولویت آنها در زندگی فقط رضایت خداوند بود، زیرا خواسته های شخصی و تقابل خواسته هاست که موجب اختلافات خانوادگی می شود، وقتی خواسته هاس شخصی در میان نباشد مشکلی به وجود نمی آید. بیشتر »

free b2evolution skin
12
اسفند

زیارت مهتاب

امام جواد (ع) زیارت نامه ای را برای حضرت فاطمه(س) بیان کرده اند. این زیارت نامه با جمله(یا ممتحنه امتحنک الله الذی خلقک) آغاز می شود. در تاریخ شیعه این زیارت نامه شرح و تفسیر نشده بود. خداوند این توفیق را به محقق برجسته و پژوهشگر اندیشمند حجت الاسلام… بیشتر »

free b2evolution skin
9
اسفند

هشدار شهید مطهری درباره خطر "نیمچه عالمان"

من خیلی اوقات فکر کرده ‏ام مقاله‏ ای تحت عنوان «نیم‏ها» بنویسم که خیلی چیزها وجود ناقصش خطرش بیشتر از عدم محض است. می ‏گویند غزالی راجع به علم این حرف را زده و گفته است: «هر چیزی وجود ناقصش به از عدم محض است مگر علم که وجود ناقصش بدتر از عدم محض است» و… بیشتر »

free b2evolution skin