21
دی

غفلت از رحمت خدا

من نمی دونم که چرا بعضی از ما ها فکر می کنیم ضرب المثل ها ، وحی منزلند و همشون عین حقیقت هستند !! مثلاً می گویند : آب که از سر گذشت چه یک وجب ، چه صد وجب ! بیخود گفته هر کی گفته ! مگه فرقی نمی کنه که یک گلوله به آدم اصابت کنه یا صد گلوله ؟ صد هزار تومن… بیشتر »

free b2evolution skin
20
دی

آیه نبا و لزوم تحقیق کردن درعصر حاضر...

إن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا (اگر فاسقی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید). این هم جزو جوامع الکلم است(یعنی برای بشر من الأولین و الآخرین نافع است. اختصاصی به مسلمان و یهودی و مسیحی و زرتشتی و ... ندارد)؛ منتهی نبأ را به عنوان تمثیل… بیشتر »

free b2evolution skin
20
دی

شعار انحرافی جهت ایجاد امنیت...

عقیده‌ی هر کس برای خودش محترم است و باید نزد دیگران نیز محترم شمرده شود، اما در ایران [اسلامی] چنین نیست؟!این یک شعار انحرافی است که جهت ایجاد امنیت برای ترویج عقاید انحرافی در میان ملت‌ها و به ویژه ملل مسلمان طرح و ترویجش کرده و می‌کنند. ممکن است… بیشتر »

free b2evolution skin
20
دی

روحانیون بیدار شوید...

امام خمینی (ره) : شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختيهاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏ كند. در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها… بیشتر »

free b2evolution skin
3
دی

​غسل به جهت کشتن مارمولک

بسیاری از مردم تصور مےکنند استحباب غسل، پس از کشتن مارمولک یا اصطلاحا مال مالے، دلیل شرعے نداشته و از خرافات است. در حالے که انجام غسل پس از کشتن مارمولک به فتوای مراجع، مستحب است.1 پرسش: آیا کشتن مارمولک غسل دارد؟ پاسخ: می توانند به قصد ثواب برای چنین… بیشتر »

free b2evolution skin
2
دی

​مصداقی از شرک به خدا

  برخے از مردم معتقدند. مهره مار باعث در امان ماندن از بلاها مےشود. در حالے که مهره مار و تاثیر آن در رهایے از بلاها و خرافاتی از این قبیل، در هیچ منبع دینی معتبر ذکر نشده و انجام این عمل به این معناست که من خدا و فاعلیت او را کنار گذاشته‌ و تمام… بیشتر »

free b2evolution skin
2
دی

​انواع استخاره

بسیاری از مردم استخاره با قرآن را بهتر و مطمئن‌تر مےدانند و چنین تصوری باعث روی‌گردانے از انواع دیگر آن شده است. در حالے که نظر علما برخلاف این است و به نظر می‌رسد وجود چنین نگرشے یعنی مطمئن نبودن دیگر استخاره ها در بین مردم، همچون استخاره با تسبیح،… بیشتر »

free b2evolution skin
2
دی

احکام نماز ادا

گاه چنین تصور مےشود که اگر نیمے از یک نماز در خارج از وقت ادا شود، نماز قضا شده. در حالے که اگر یک رکعت نماز هم در وقت خوانده شود آن نماز ادا است، البته جایز نیست عمداً و بدون عذر تاخیر صورت گیرد. عروة الوثقے ج1 ص523   بیشتر »

free b2evolution skin
2
دی

​حق الماره

برخے از مردم هنگام عبور از جاده ها، براحتی از میوه درختان یا باغ ها می خورند و وقتے علت را مےپرسی می گویند: حق الماره است. در حالے که حق الماره و استفاده از میوه درختان، شرایطے دارد. مثلا این‌گونه نباشد که افراد به قصد میوه‌خوردن مسیر را عوض کنند، یعنی… بیشتر »

free b2evolution skin