31
خرداد

کریمانه های کریم اهل بیت

بی شک معروف ترین صفت امام حسن مجتبی (ص)، سخاوتمندی و کرم آقا بود...یه چند تا مورد رو عامیانه می نویسم تا با اعتقاد بیشتری به آقا بگیم "کریم آل عبا"! بیشتر »

free b2evolution skin
30
خرداد

حقیقت تمام نمای عقل ..

خداوند در عالم چیزی با ارزش تر از عقل خلق نکرده است.طبق روایات خواب عاقل از شب زنده داری فرد جاهل بالاتر است و قیمت عبادات آدم عاقل بلاتر از آدم جاهل است. هیئت ها آنقدر که به محبت اهل بیت (ع) توجه داشته اند به عقل توجه نکرده اند، ولی باید بدانیم محبتی… بیشتر »

free b2evolution skin
28
خرداد

بهترین فرصت‏ براى تزكیه نفس

روزه گرفتن، بدون باز داشتن چشم و گوش و زبان از خطا و لغزش، فقط گرسنگى كشیدن است و بس! باید پس از گذراندن هوا و هوس در كوره «استقامت‏»، با پتك سنگین «نه‏»، سر شیطان نفس را كوبید! آن گاه، دل را صیقل و با آب «توبه‏» شستشو داد؛ تا همچون آینه، نور حق بر آن… بیشتر »

free b2evolution skin
26
خرداد

مدرن شدن آداب ماه رمضان

بیدار شدن های غیرمعمول در نیمه شب و چشم های خواب آلود وقت سحر، گوش دادن به زمزمه و مناجات اشک آلود پدر، جمع شدن اعضای خانواده دور هم و غذاخوردن های شبانه، جرعه جرعه آب خوردن تا به گوش رسیدن صدای اذان، تلاش و رقابت با خواهر و برادرها برسر زودتر مسواک… بیشتر »

free b2evolution skin
24
خرداد

سفارش امام صادق علیه السلام به روزه داران

  امام صادق علیه السلام در حدیثی زیبا می فرماید : از جمله این که حالت تو در حال روزه ‌ات این باشد که خود را مشرف به آخرت بینی و حالتت حالت خضوع و خشوع و انکسار و خواری باشد و حالتت حالت بنده ترسان از مولایش و دلت پاک از عیوب و باطنت مبرای از حیله و… بیشتر »

free b2evolution skin
21
خرداد

بایدهای زمانی ماه رمضان در صحیفه سجادیه

منظور از بایدها، ترسیم نقشه راهی است که طی طریق در آن مسیر را امام سجاد(ع) برای خود و دیگر روزه داران در قالب زبان دعا از خداوند متعال درخواست می کند تا در این ماه به آن برنامه نزدیک شود و گام های خویش را بر فرق آن اهداف نهاده و بالا رود و بدین وسیله… بیشتر »

free b2evolution skin
21
خرداد

شروط قبولی اعمال در ماه رمضان

ماه رمضان عید اولیاء خدا و بهترین ماه هاست «وَ أَیامُهُ أَفْضَلُ الْأَیامِ» روزهایش بهترین روزهاست. «وَ لَیالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیالِی» شب هایش بهترین شب هاست «وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَات» ساعاتش بهترین ساعت هاست «هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى… بیشتر »

free b2evolution skin
21
خرداد

خصوصیات منحصر به فرد ماه مبارک رمضان

ماه رمضان، ویژگى هاى مهمّى دارد كه ریشه بركات بزرگ این ماه و پایه نعمت هاى بى شمار آن هستند. شُكوه، عظمت و بركات مادّى و معنوى اى كه از این ماه، نصیب اهل ایمان مى شود، از نگاه احادیث اسلامى ، قابل توصیف نیستند و اگر مسلمانان شناخت درستى از بركات این ماه… بیشتر »

free b2evolution skin
21
خرداد

سحری متفاوت در ماه رمضان..

در ماه رمضان از گناه توبه کنید، چون خدا در این ماه می‌بخشد. دست هایتان را بعد از نمازها بلند کنید و دعا کنید. لازم نیست حتماً به عربی بخوانید و یا علی و یا عظیم بخوانید! هر چه بلدید بگویید. درد خودت را با سوز بگویی، بهتر از این است که رجز بخوانی. دائم… بیشتر »

free b2evolution skin
15
خرداد

حقیقت دین در سیاست زدگی

ائمه معیار و محور دین هستند؛ بنابراین توصیه ما این است کسانی که اهل افراط و تفریط اند خود را باید به این معیارها و محورهای حقیقت برسانند. «ولایت فقیه» از باب ورثه الانبیاء است،برخی خیال می کنند ولایت یک امر اعتباری و قراردادی است، درحالی که ولایت یک امر… بیشتر »

free b2evolution skin
11
خرداد

انتشار قرآن ساختگی از سوی طرفداران آل سعود

ما همه دیدیم قرآنی را که محمدرضا خان پهلوی طبع کرد و عده‌ای را اغفال کرد و بعض آخوندهای بیخبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند. و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند… بیشتر »

free b2evolution skin
10
خرداد

جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی است

جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی… بیشتر »

free b2evolution skin
10
خرداد

هدیه بزرگ رهبران امت اسلامی

از جمله کارهایی که رهبران بزرگ ما و بالخصوص رهبر بزرگ فعلی ما حضرت‏ آیت‏ اللَّه العظمی امام خمینی در این سالها انجام دادند این بود که این خودباختگی را از مردم ما گرفتند و مردم ما را به آن خود واقعی و به آن روح جمعی مؤمن ساختند. بزرگترین هدیه‏ ای که یک… بیشتر »

free b2evolution skin
8
خرداد

غفلت در کلام امام خمینی ره

امام خمینی ره در مورد غفلت بیان عجیبی دارد ، ایشان وی فرماید: اگر چیزی در نظر انسان قیمت نداشته باشد ، کم کم از نظرش می افتد و آن را فراموش می کند . ما که در کار دنیایی کمتر فراموشی می گیریم ، چون نفس ما آن را بزرگ می شمارد ودایم متذکر آن است . مثلا اگر… بیشتر »

free b2evolution skin
6
خرداد

خدایی شدن زوجها از نگاه مرحوم دولابی

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: تقوا زینت و لباس مومن است. ببین مومن کیست که لباس او تقواست؛ «وَ لباسُ التَّقوی ذلک خیر». خیلی لباس دارید. خدا برای من و شما خیلی لباس آفریده است، در رنگ‌ها و اسم‌های مختلف. اخلاقیات همه لباس هستند. لباس خوب با لباس… بیشتر »

free b2evolution skin
4
خرداد

ژرفنگری و روشنگری محتوای اصلی سخنان رهبری

جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمنی که با او در میدان مبارزه قرار گرفته‌ایم؛ تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ وهنر، جهاد کبیر است. امروز روشنگری لازم است، سعی کنید ذهن‌ها را به اعماق حقایق و مسائل برسانید/شعارها، جهت‌ها و راه را نشان می‌دهد؛ درباره‌ی شعارها فقط به احساسات اکتفا نشود، بایستی ژرف‌نگری در همه‌ی کارها وجود داشته باشد/ بیشتر »

free b2evolution skin
1
خرداد

مثلث مهدویت...

مهدویت و ظهور، یک مثلث است که یک ضلع خداوند متعال، یک ضلع دیگر امام زمان (عج) است و ضلع سوم ما باید تشکیل بدهیم. این مثلث یعنی این که خدا خواهان است و امام خواهان است و حالا ما باید بخواهیم. در کشور ما سه گروه منتظر منفی هستند که گروه اول قائل به ایست… بیشتر »

free b2evolution skin