31
شهریور

غفران در عرفه

«مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ» حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند. از این… بیشتر »

free b2evolution skin
29
شهریور

نعمت واقعی در کلام باقر العلوم

ولايت و وجود اهل بيت(ع) از با ارزشترين نعمتهاي الهي است و هرچه يک نعمت مهمتر و با ارزشتر باشد، شکر آن نيز دشوارتر است و از مهمترين راههاي شکر استفاده درست از نعمت مي‌باشد، اطاعت از امامان مي‌تواند از راههاي شکر اين نعمت باشد. يکي از ارادتمندان امام… بیشتر »

free b2evolution skin
29
شهریور

کسب روزی در اوج زهد و تقوا

انسان هاي کم ظرفيت و کوته انديش، گمان مي کنند که لازمه زهد و تقوا، اين است که خرقه اي پشمينه بر دوش افکنده و زاويه خلوتي را انتخاب کنند و روي از خلق بگردانند تا به خدا نزديک شوند! اينان گمان مي کنند که تلاش براي تأمين معاش و کسب روزي، مخالف زهد و توکل… بیشتر »

free b2evolution skin
28
شهریور

ریشه بدعت گذاری در دین

قرآن میگوید وقتی سیل جریان پیدا کند، آن که حرکت می کند و نیرو دارد آب است، اما شما کف را میبینید. اگر آب نبود، کف یک قدم هم نمیتوانست برود ولی روی آب سوار میشود و از نیروی آب کمک میگیرد. همانا آغاز نابسامانیها، هواهای نفسانی است. بجای اینکه خدا را پرستش… بیشتر »

free b2evolution skin
21
شهریور

اللهم عرفنی حجتک

امام صادق (ع) از زبان امام حسین (ع) می فرماید:ای مردم خدا هرگز بنده ای را خلق نکرد مگر این که او را بشناسند و هنگامی که او را شناخت عبادتش کند و با این عبادت از تبعیت و عبادت غیر از خدا بی نیاز باشند. مردی گفت: پدر و مادرم به فدایت پسر رسول خدا به من… بیشتر »

free b2evolution skin
21
شهریور

نتیجه کار افتادگی قوای قلبیه

سر اینکه انسان به مبدا و معاد معتقد است ولی حب به دنیا دارد، این است که این مفاهیم جزء واردات قلبیه او نشده. شهوت مانع گردیده و راه را برای ورود این اعتقادات عقلی به قلب بسته است. اینکه میبینید بین عمل و اعتقاد افراد تفاوت وجود دارد برای این است که عمل… بیشتر »

free b2evolution skin
12
شهریور

اظهار مسکنت به درگاه خدا

اگر کسی به مقام لاٰيَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ رسد میفهمد که چه زمانی دعا کند یا نکند. اما آنکه از روی قلدری بگوید "من این را تحمل میکنم" گفتارش نادرست است. انسان موظف است مسکنت خود را در همه ساعات شبانه روز به خدا عرضه کند.… بیشتر »

free b2evolution skin
12
شهریور

زیان آورترین تحریف

من گمان نمیکنم در جهان، تحریفی به اندازه این تحریف به بشریت زیان وارد کرده باشد: آدم از میوه آن درخت خورد و به همین دلیل از بهشت رانده شد. از خود قرآن و روایات اسلامی برمیاید که آن میوه ممنوع، به جنبه حیوانیت انسان مربوط میشود. یعنی امری بوده از مقوله… بیشتر »

free b2evolution skin
3
شهریور

تلفنی به حرم وصل شوید

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و ححُجَّتِکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِ فَ ه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ… بیشتر »

free b2evolution skin
3
شهریور

دعوت به چالش درحجاب اجباری

وقتي صحبت از حجاب مي‌شود، بهانه‌ها شروع مي‌شود؛ در اين ميان برخي مي‌گويند: پوشيدگي و حجاب زن، ا شتياق و حرص مردان را افزايش مي‌دهد، آن‌ها براي مدعاي خود، به حديثي از پيامبر‌اکرم(صلي‌الله‌عليه‌و‌آله) که فرموده است: «انسان نسبت به چيزي که از آن منع شود،… بیشتر »

free b2evolution skin