31
تیر

زیبایی اسلام 3

در پست  قبلی به عوامل شکل دهنده عزت دراسلام پرداختیم که در ادامه به  دیگر عوامل می پردازیم. اطلاعت ازخدا عامل ديگرعزت اسلامي اطاعت انحصاري ازخدا و ازکساني است که مجري فرمان خدايند و مسلمان نبايدازکساني که برخلاف فرمان خدا فرمان ميدهندپيروي… بیشتر »

free b2evolution skin
31
تیر

شرط رسیدن به مادیات

 آیت الله بهجت فرمودند: از دین دست برداشتیم تا دنیای ما بیشتر و بهتر شود ،علاوه بر این که از معنویات پایین آمدیم ،به ضرر دنیای ما تمام شد و همه‌ خیرات از دست ما رفت ؛غافل از این که سرچشمه‌ همه‌ خیرات او است ،و از ناحیه او ‌. او باید به ما برسد ،و حتی… بیشتر »

free b2evolution skin
31
تیر

برگی از نهج البلاغه

امیرالمومنین علی علیه سلام فرمودند: « شما را به پنج چیز سفارش می‌کنم که اگر برای پیدا کردن آن‌ها، سوار مرکب‌ها شوید و مسافت‌های طولانی را طی کنید ارزشمند است :  √ هرگز هیچ یک از شما امیدوار نباشد مگر به پروردگارش  √ و هرگز نترسد مگر از گناهش √ و هرگز از… بیشتر »

free b2evolution skin
30
تیر

سخت است ندیدنت یا اباصالح


free b2evolution skin
28
تیر

احتیاط در نماز

تذکر حضرت حجت(عج)برای احتیاط در نماز حجه الاسلام و المسلمین شیخ محمد علی صادقی میگوید:روزی در درس کفایه الاصول به تناسب بحث ماجرای ملاقات خود را با حضرت حجت عج نقل فرمودند و هدف معظم له از نقل این ماجرا آن بود که توجه ما را به آن حضرت بیشتر شود و همواره… بیشتر »

free b2evolution skin
27
تیر

زیبایی های اسلام2

در  پی بررسی امتیازات اسلام که در پست قبلی به یکی ازآن ها پرداختیم در ادامه به دیگر امتیازات اسلام میپردازیم: اسلام دين عزت عزت به معني پيروزي،چيرگي و توانايي است و دربرابرذلت که معنايش خواري و بيچارگي و پستي و ناتواني است قرار دارد هر انساني به حکم… بیشتر »

free b2evolution skin
27
تیر

ای کاش خاک بودیم

ز خاک آفريدت خداوند پاک ، اي بنده افتادگي کن چو خاک... يک قواره پارچه خيلي زيبا و خوش رنگ و قيمتي به شما مي دهند . ارزش دارد ولي به درد شمانمي خورد . وقتي به کار شما مي آيد که يک خياط ماهر ، اين را ببُرد و خوب بدوزد و شما آن را تن کنيد . آيات قرآني… بیشتر »

free b2evolution skin
27
تیر

حکمت بلا در زندگی...

متن شایعه " هیچگاه درک نکردم چرا کافری که بیمار می شود، دچار عذاب الهی شده و مسلمانی که بیمار می شود درچار آزمون الهی شده ...! مرض که یکیست ! شاید تفاوت در نگرش انسانهاست ... جهل نرم ترین بالشی است که انسان می تواند سر خود را روی آن بگذارد و بخوابد… بیشتر »

free b2evolution skin
26
تیر

تحفه خداوند....

  مهم ترين آداب بيرون آمدن از ميهمان سراى الهى در ماه رمضان ٬ در عيد فطر ٬ آشكار می شود كه روزه دار به خويش بنگرد و در واپسين لحظه هاى اين ماه ٬ خود را ارزيابى كند كه تا چه اندازه به هدف اين ميهمانى الهى نزديك شده است؟ آيا احساس می كند كه به يك دگرگونى… بیشتر »

free b2evolution skin
26
تیر

حسبی الله...

داشتم در قبرستون خیالم قدم میزدم و به عکس ها و اسم هایی که روی سنگ قبرها نوشته شده بود توجه میکردم . همین طوری که سرم پایین بود و به زمین خیره شده بودم یک لحظه احساس کردم صدای پا اومد برگشتم ببینم که پشتم کیه . فقط یه برگ بود که با لمس کفشهایم به خش خش افتاده بود ......... بیشتر »

free b2evolution skin
26
تیر

آرزویم کربلاست...

از فراق کربلا پیوسته دارم زمزمه ترسم این هجران دهد آخر به عمرم خاتمه دوست دارم تا بگریم در کنار قتلگاه بشنوم در گوشه ی مقتل صدای فاطمه دوست دارم تا شود از گریه چشمم جام اشک با سرشک دیده سقایی کنم در علقمه دوست دارم مرقد شش گوشه گیرم در بغل اشک ریزم بر… بیشتر »

free b2evolution skin
26
تیر

سیرت باطنی افراد

علامه میر جهانی ره می فرمودند: سی یا چهل روز بود که از مدرسه صدر بیرون نرفته بودم. حتی برای گرفتن نان و غذا، زیرا از جرقویه ( زادگاه ایشان ) نان خشک و غیره آورده بودم. تا اینکه غذا تمام شد و سه روز بود که چیزی برای خوردن نداشتم پولی هم نبود تا چیزی بخرم… بیشتر »

free b2evolution skin
19
تیر

طوفان مقاومت...

قدس از آن ماست . . . ! بیشتر »

free b2evolution skin
16
تیر

زیبایی های اسلام1

ما مي گوييم اسلام مکتب اصيلي است که مي تواندپاسخگوي همه نيازهاي فردي و اجتماعي انسانهادرهمه جا باشدآئيني است علمي و عملي که نقشه هاي رهائي بخش آن درهراجتماعي قابل طرح و اجراست و ازخيال و خرافه و دعوي بيجابه دوراست .... حال بايدامتيازات اسلام رابدرستي… بیشتر »

free b2evolution skin
12
تیر

روزه بر زنان واجب نیست!

خطاب های قرآنی مطلق است و روزه بجز در موارد خاص ، بر زن و مرد به صورت یکسان واجب است متن شایعه "امام علی فرموده... . روزه گرفتن درگرما جهاد است حضرت محمد فرمودند... جهاد بر زنان واجب نیست. تکلیف خانوما طبق احادیث مشخص هست!" پاسخ شایعه 1. حدیث اول از… بیشتر »

free b2evolution skin
6
تیر

جواب نخ نمای همیشگی به چرایی روزه..

" ازهرکس میپرسی چراروزه میگیری همان جواب نخ نمای همیشگی رامیدهد : برای همدردی باضعفا وگرسنگان ! کدام مستمند؟ کدام کودک خیابانی ؟ کدام زن بی پناه صبح بیدار میشود پای سفره ای هفتادرنگ مینشیند و تا خرخره میخورد و بعد تا غروب در خنکای کولر میخوابد و هنگام… بیشتر »

free b2evolution skin
1
تیر

شبکه های اجتماعی رقیب همسران...

فقدان مهارت گفت‌وگو موجب می‌شود که زوجین به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و شبکه‌های موبایلی برای برطرف کردن نیازهای ارتباطی خود روی آورند. اگر زوجین برای گفت‌وگو، اطلاعات و مهارت کافی نداشته باشند یا مشاجره می‌کنند یا ترجیح می‌دهند سکوت کنند و سرشان… بیشتر »

free b2evolution skin