29
آبان

ولایت پذیری و تبعیت محض از امام زمان

اتکای به ولایت برای این است که مسیر فراموش نشود که در این راستا جمله «حسین(ع) کشتی نجات است» یعنی باید به هر شکلی به ولایت وصل بود تا مسیر به اشتباه تغییر نکند. حضرت زینب(س)، حضرت اباالفضل العباس (ع) و سایر همراهان امام حسین (ع) در روز عاشورا نه از عشق… بیشتر »

free b2evolution skin
27
آبان

جملات قصار طلبگی 5

کسی بخواهد به جایی برسد باید ادب داشته باشد. طلبه ها حواستان باشد فردا باید خادم باشید نه این که خاین باشید، حالا می خواد همه ی عالم، خاین باشد( به شما ربطی ندارد). به حرف اسلام گوش کن، خدای تعالی بزرگ است. خدا نه در آسمان جا میگیرد ، نه در زمین،نه… بیشتر »

free b2evolution skin
26
آبان

عاشورا الگویی کارآمد برای تبلور ارزش های انسانی

  خصوصیات فروانی در وجود مقدس قمر بنی هاشم (ع) هست که هر کدام از آنها برای ما می تواند درسهای جاودان و ماندگار باشد.خصوصیت بارزی که حضرت ابالفضل (ع) در آن دوره حساس به آن مزین بودند و امروز ما به شدت به آن نیازمند هستیم بصیرت است که امروز از آن به… بیشتر »

free b2evolution skin
24
آبان

عاشورا روز تجلی کامل ولایت سید الشهدا

یکی از درس‌های بزرگ عاشورا که به مثابه دانشگاه انسان سازی است، درس ولایت پذیری است، چرا که کیفیت ولایت پذیری و ولایتمداری اصحاب امام حسین علیه السلام را که در هیچ دوره تاریخی نمی توان یافت. همچنان که ولایت گریزی بیشتر مردم دوران حضرت امام حسین (ع) نیز م… بیشتر »

free b2evolution skin
23
آبان

تسخیر ذهن به معنای تقدیم کرامت و عزت...

  امروزه متاسفانه شاهد زندگی‌های «پارتنری» هستیم، زندگی‌هایی که طرفین هیچ تعهد اخلاقی و حقوقی نسبت به یکدیگر ندارند.شکستن مرزهای عفاف خانواده برابر با شکستن مرزهای اخلاقی در جامعه است، در واقع صدها شبکه‌ ماهواره‌ای بر روی حیازدایی کار می‌کنند و اگر حیا… بیشتر »

free b2evolution skin
17
آبان

فرزند کمتر نشانه تجدد است...!

در جمهوری اسلامی هیچ وقت خود نظام و دولت مبلّغ شعار «فرزند کمتر ‌زندگی بهتر» نبوده‌اند. متولیان طرح کنترل جمعیت در سال‌های دهه 60 از جمله آقای دکتر مرندی می‌گویند که ما هیچ وقت شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را تبلیغ نکردیم و گفتیم قرار بر این نیست که… بیشتر »

free b2evolution skin
17
آبان

در مبارزه با حجاب سخت گیری نکنیم..!

روشن است که در مورد حجاب باید کار فرهنگی در خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، در مساجد و منابر توسط روحانیت و در صدا و سیما انجام شود. اما طبیعی است هر قدر هم کار فرهنگی انجام شود باز کسانی هستند که ممکن است حجاب را رعایت نکنند. نباید فکر کنیم اگر کار فر… بیشتر »

free b2evolution skin
14
آبان

یا عقیله بنی هاشم

ی زینب! ای زبان علی در كام! ای رسالت حسین بر دوش!ای كه از كربلا می آیی و پیام شهیدان را در میان هیاهوی همیشگی قدّاره بندان و جلادان همچنان به گوش تاریخ می رسانی .تو خود شهیدی هستی كه از خون خویش كلمه ساختی، همچون برادرت كه با قطره قطره خون خویش سخن می گ… بیشتر »

free b2evolution skin
8
آبان

عاشورا و اتصال آن به زمینه سازی فرج

اعتقاد قلبی و ایمانی به ظهور، باور به اینکه امام عصر (عج) با ظهورشان جهان را پر از عدل و داد می‌کند، و اینکه پس از حضور امام در راس حکومت، میراث جهان، از آن مستضعفین است، از جمله اساسی‌ترین باورهایی است که باید در خود تقویت کنیم. باید ایمان داشته باشیم… بیشتر »

free b2evolution skin
8
آبان

بانوی ایرانی در تقابل سنت و مدرنیته!

نحله‌ای به نام فمینیسم اسلامی دختران و بانوان پاک ایرانی هر لحظه و هر ساعت با تضادها و الگوهای متناقضی در تقابل فرهنگی و تنازع ذهنی هستند. بعضاً دیده‌شده دختران با خود می‌گویند «خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد» و با این مغالطه آشکار در محیط‌های حقیقی… بیشتر »

free b2evolution skin
8
آبان

قاطعیت در عمل

2- قاطعیت در عمل جنبه دیگری از ویژگی شخصیتی امام حسین (ع)، قاطعیت در عمل می باشد که این جنبه از عظمت وی ، عملی تر از صداقت در گفتار است . چه این یک آهنگ است وعزم قاطع و تعهد درونی برای رسیدن به هدف نهایی با وجود هر نوع اشکالی . درکی است که افراد حساس چ… بیشتر »

free b2evolution skin
7
آبان

ما رایت الا جمیلا...

آیا قضیه حضرت زینب که سرش را به چوبه محمل زد با کلام او: «ما رایت الا جمیلا» منافات ندارد؟! اولاً نقل شده است "وقتی در کوفه سرهای شهدا را که در جلوی آنها سر مقدس ابا عبدالله (ع) بود وارد کردند و مقابل کاروان اسرا آوردند؛ حضرت زینب وقتی چشمش به آن سر من… بیشتر »

free b2evolution skin
6
آبان

دینداری منهای بیداری...

کوفیان همیشه برایمان ضرب المثل بی وفایی بوده اند. از کوفی‌ها و پیمان شکنی‌شان زیاد شنیده ایم، اما تا بحال از خود پرسیده ایم چرا سرنوشت کوفیان اینگونه شد؟ چه شد که حاضر شدند خون مهمان‌هایی که با نامه سوی خود خوانده بودند را بریزند؟ بی‌شک اهل کوفه انسا… بیشتر »

free b2evolution skin
5
آبان

از دیار حبیب

از دیار حبیب رمانی است کوتاه که گوشه هایی از زندگیی حبیب ابن مظاهر یار سالخورده ی حضرت سیدالشهدا(ع) را به تصویر می کشد؛ البته قسمت اعظم آن به شهادت حبیب در کربلا اختصاص دارد و وصف عشق و شیدایی او به امام زمانش. این داستان از اینجا آغاز می شود که حبیب اب… بیشتر »

free b2evolution skin
5
آبان

پای بندی به اصول

به حق می توان گفت که درک ابعاد شخصیتی امام حسین کاری بس مشکل ودشوار است ، آن هم با شرایط پیچیده ای که دارد. شرایطی که بازتاب های چندی ازروشنایی بر آن افتاده ، لیکن در زیر آن موجی است خروشان که محیط اسلامی آن روزگاررا شکل می داد و آن جریان از روزی پدیدار… بیشتر »

free b2evolution skin
4
آبان

هیئت با طعم غفلت...

بی شک «هیئت» یکی از قوی­ترین مراکز دینی و معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن معنویت فرد و اجتماع بی بدیل است. یک هیئت مذهبی اگر بتواند با استفاده از روشی صحیح، عالمانه و عاشقانه حرکت کند خواهد توانست بیشترین نقش را در رشد و تعالی جامعه اسلامی… بیشتر »

free b2evolution skin
4
آبان

کربلا نمان! کربلایی بمان!

هیچ کهن‌سالی موهایش را در آسیاب سفید نکرده اما موهاشان در یک مسیر هم سفید نشده‌اند! آدم به آدم، گروه به گروه، این تارهای سفید، حکایت جداگانه‌ای دارد. به هنگام پیری مرانم ز پیش وقتی می‌گویی پیرغلام امام حسین(ع)، تکلیف این ریش‌سفیدی معلوم می‌شود؛ یعنی یک… بیشتر »

free b2evolution skin