31
شهریور

کمی واقع بین باشیم

روزی روزگاری تاجر ثروتمندی بود که 4 زن داشت  . زن چهارم را از همه بیشتر دوست داشت و او را مدام با جواهراتگران قیمت و غذاهای خوشمزه  پذیرایی می کرد. بسیار مراقبش بود و تنها بهترین چیزها را به او می داد. زن سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار می… بیشتر »

free b2evolution skin
30
شهریور

من زنده ام

کتابهای زیادی هستند که حال و هوای دفاع مقدس را زنده‌ می‌کنند، همانطور که تعداد قابل توجهی کتاب، به نقش زنان در دفاع مقدس می‌پردازند مانند «دا»، «خاطرات ایران»، «از چنده‌لا تا جنگ» و... . از میان این کتاب‌ها برخی هم به زندان‌ها و اردوگاه‌های عراق سرک… بیشتر »

free b2evolution skin
29
شهریور

پیروزی به قیمت تبعیض...

دوستان خير انديش به حضور علي (علیه السّلام) آمدند و با نهايت خلوص و خيرخواهي تقاضا كردند كه به خاطر مصلحت مهم تر، ‌انعطافي در سياست خود پديد آورد، پيشنهاد كردند كه خودت را از درد سر اين هوچيها راحت كن، « دهن سگ به لقمه دوخته به » : اينها افراد متن… بیشتر »

free b2evolution skin
28
شهریور

برا خدا حاجی شو!!!

دست های کوچکش به زور به شیشه های ماشین شاسی بلند حاجی می رسد التماس می کند : آقا... آقا "دعا " می خــری؟؟؟ و حاجی بی اعتنا تسبیح دانه درشتش را می گرداند و برای فرج آقا "دعا " می کند!!!!! بیشتر »

free b2evolution skin
27
شهریور

خوشبختی در سه جمله

خوشبختي ما در سه جمله است : تجربه از ديروز، استفاده از امروز، اميد به فردا ولي ما با سه جمله ديگر زندگي مان را تباه مي کنيم: حسرت ديروز، اتلاف امروز، ترس از فردا قال عليٌ (عليه‌السّلام):«الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَيّر» (نهج‌ا… بیشتر »

free b2evolution skin
27
شهریور

زن ایرانی یک سرباز نیست!

  چادر، به منزله پرچم است که نشانه حیات اجتماعی اسلام است و مسئولیت و افتخار برافراشته نگهداشتن این پرچم، همچنان بردوش بانوان مؤمن و مسلمان است. زن ایرانی یک سرباز نیست... اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با اینکه جهاد در میدانهای رزم بر او و… بیشتر »

free b2evolution skin
27
شهریور

اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الأَرض

زمین به نور خدا روشن می‌شود یعنی چه، در حالی که می‌دانیم زمین به نور خورشید روشن می‌شود؟ نه تنها زمین، بلکه کل زمین و آسمان‌ها به نور خداوند متعال روشن می‌شود. چنان چه فرمود: «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الأَرض ...» «النور – 35»  خدا نور… بیشتر »

free b2evolution skin
25
شهریور

همه چیز درباره داعشی ها

امروز گروهی که در کشور عراق و سوریه سردرآورده و خودش را گروهی اسلامی معرفی می کند، گروهی بعثی ـ وهابی هستند، که تنها هدف آنها ضربه زدن به اسلام بوده و تمام اعمالشان مخالف نص صریح قرآن است.برای اینکه ما یک شناخت خوبی از اهداف پیدا و پنهان این گروهک تروری… بیشتر »

free b2evolution skin
24
شهریور

صیغه جمع در نماز

سوال : چرا وقتى كه به تنهايى و فرادى نيز نماز مى‏ خوانيم، از كلمات و جملاتى كه نشانه ى «جمع» است، استفاده مى‏ كنيم؟! مثلاً مى‏ گوييم: «نعبد، نستعين، اِهدنا، علينا»   جواب: شايد به اين دليل است كه اصل و فلسفه ‏ى نماز، جماعت است و فرادى و… بیشتر »

free b2evolution skin
22
شهریور

جملات قصار طلبگی 3

انسان باید ذهنش را از افکار خودش و دیگران خالی کند تا بفهمد که آیه ي قرآن چه می گوید . ** اگرعلم صد در صد به جایی رسید ، می توان از آن براي فهم قرآن کمک گرفت . مطالب علمی به عنوان شواهد قرآن هستند . ** مطالب علمی را نباید به قرآن تحمیل کرد ، تحمیل کردن… بیشتر »

free b2evolution skin
21
شهریور

اللَّهُ عَزيزٌ ذُو انتِقامٍ

می‌گویند خداوند غضب و انتقام ندارد. چون غضب نبود مهربانی است و خدا مهربان و بخشنده است. آیا هیچ دلیل قرآنی دال بر غضب خدا وجود دارد؟ این نظریات بیشتر به قصد بی‌خیال و جسور کردن مسلمانان نسبت به ارتکاب گناه است تا بدینوسیله بتوانند او را ا… بیشتر »

free b2evolution skin
21
شهریور

حال بعد از مرگ..

در تفسیر مجمع البیان در ذیل آیات مربوط به برزخ می گوید : وقتی سه روز از دفن میت بگذرد روح او از خداوند اجازه می گیرد تا در قبر به جسدش سری بزند ٬ هنگامی که به قبر... در تفسیر مجمع البیان در ذیل آیات مربوط به برزخ می گوید : وقتی سه روز… بیشتر »

free b2evolution skin
21
شهریور

زن محجبه، هنرمند واقعی

اینکه زن باشی و از آبشار زیبای موهایت همراه باترکیب بندی خوشرنگش  لذت ببری، ولی آن را بپوشانی و پنهان کنی طوری که حتی تاری از آن معلوم نباشد؛که هم خودت گناه نکنی هم هم دیگری راناخواسته یاحتی خواسته به گناه وانداری اینکه زن باشی و اندام مناسبی… بیشتر »

free b2evolution skin
21
شهریور

الهی من لی غیرک

سلام دوستای گلم شب جمعه آدم دلش هوای این دعای زیبا از مولامونو داره الهی و ربی من لی غیرک اسئله کشف ضری و النظر فی امری خدای من و پروردگار من جز تو من که را دارم که از وی درخواست برطرف کردن بدحالی خود و نظر کردن در کارم کنم بیشتر »

free b2evolution skin
20
شهریور

کلام ولایت

«طلبه بايد با دعا، با ذكر و با مناجات انس پيدا كند. طلبه بايد زندگى خود را يك زندگى دينىِ محض بكند. طلبه بايد دل خود را پاك و صاف كند، تا وقتى در مقابل انوار معرفت و توفيقات الهى قرار گرفت، تلألؤ پيدا كند؛ برادران! بدون اينها نمى‌شود. ما كسانى را داشتي… بیشتر »

free b2evolution skin
19
شهریور

شادی همیشگی..

چگونه انسان همیشه شاد باشیم؟ بستگی دارد که «انسان» و «شادی» چگونه تعریف و توصیف گردد. بدیهی است اگر تعریف از انسان موجود عاقل و برخوردار از کمالات و شرافت انسانی باشد و منظور از شادی نیز غم ندیدن باشد، عاقل می‌داند که دنیا بهشت نیست و آدمی در دنیا… بیشتر »

free b2evolution skin
19
شهریور

زیباترین حس دنیا

زيباترين حس در سجده اين است كه در گوش زمين پچ پچ ميكنى! اما در آسمان ، تو را ميشنود... خدایی این طوریه...... بیشتر »

free b2evolution skin
19
شهریور

حتی یغیروا ما با انفسهم

تأثیر روزمره خدا در زندگی یک مسلمان چیست؟ اگر می‌فرماید که من سرنوشتی را تغییر نمی‌دهم و خودتان باید سرنوشت‌تان را تغییر دهید، به چه معناست؟ اگر فاعل ما هستیم پس ربوبیت خدا چگونه است؟ چرا وقتی آتش انبوه بر مردم و کودکان غزه ریخته می‌شد، خدا کاری نمی… بیشتر »

free b2evolution skin
16
شهریور

فرآیند جوشکاری الکترونیکی

کتاب جوشکاری دو اثری از حجت‌الاسلام حسین عالمی پیرامون درباره ازدواج عاقلانه آسان و به‌موقع با تکیه‌بر ملاک‌های ایمانی است که به‌تازگی شما… بیشتر »

free b2evolution skin
15
شهریور

زیارت از راه دور

شاید شما هم امروز دلت برای زیارت حرم ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) همانند كبوتر‌های حرمش به پرواز درآمده باشد. خبر اینکه زائران آستان امام هشتم (ع) می‌توانند، با شماره 05132003344 تماس گرفته و پس از عرض سلام به این امام همام به طور تلفنی زا… بیشتر »

free b2evolution skin
15
شهریور

حجاب اجباری

چرا وقتی در قرآن کریم می‌فرماید: «برای زنان بهتر است خود را از نامحرمان بپوشانند»، در کشور ما حجاب اجباری است؟ آیه‌ای منطبق با معنایی که در سؤال اشاره شده یافت نشد، اگر منظور آیه‌ی خاصی است باید نشانی آن بیان گردد. اما لازم است به نکات ذیل… بیشتر »

free b2evolution skin
14
شهریور

حضرت معصومه ،بصیرت و ولایت مداری

در اسلام به بحث امامت و ولایت توجه ای اساسی شده است و از آن به عنوان یکی از اصول دین یاد می شود که منزلت هر موجودی و قبولی کلیه اعمال فرد مسلمان در گرو میزان ولایت پذیری او است. ولایت مداری و بصیرت دو مقوله مهم در مجموعه ی روند تکاملی انسان است و اقتضا… بیشتر »

free b2evolution skin
10
شهریور

کرامت بانوی کرامت به جوان نخجوانی

حضرت آیت الله مكارم شیرازی می‌فرمود: «بعد از فروپاشی شوروی و آزاد شدن جمهوری‌های مسلمان نشین، مردم شیعه نخجوان تقاضا كردند كه عده‌ای از ج… بیشتر »

free b2evolution skin
10
شهریور

منکرات رسانه ای

خداوند خطاب به حضرت شعيب(ع) فرمود: صد هزار نفر از قومت را عذاب مى كنم! شصت هزار از بى گناهان و چهل هزار از گناهكاران! چون گناهكاران هرچه كردند, آن ها بى تفاوت گذشتند و نهى از منكر نكردند.(1) لذا نهى از منكر يك وظيفه همگانى است; همان گونه كه در فقه ما د… بیشتر »

free b2evolution skin