28
خرداد

نماز چه کسانی را نفرین می کند؟

آیت‌الله مجتهدی رابطه خوبی با طلاب داشت، طوری که فضای گرم و صمیمی بر حوزه علمیه‌شان حاکم بود. این استاد برجسته اخلاقی، مباحث را چنان رسا ارائه می‌‌داد که بر دل می‌‌نشست؛ به طوری که حتی هم ‌اکنون نیز نشستن پای صحبت و کلاس اخلاق ایشان خالی از لطف… بیشتر »

free b2evolution skin
27
خرداد

اگر ۴۰روز مصیبت نبینی، ملعونی!

ﯾﻮﻧﺲ اﺑﻦ ﯾﻌﻘﻮب از اﻣﺎم ﺻﺎدق ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم ﻧﻘﻞ ﮐﺮدﻩاﺳﺖ: درﺧﺼﻮص ﻣﻮﻣﻨﺎن، ﻫﺮ ﺑﺪﻧﯽ ﮐﻪ ﭼﻬﻞروز آﺳﯿﺒﯽ ﺑﻪ آن وارد ﻧﺸﻮد، ﻣﻠﻌﻮن اﺳﺖ و دور از رﺣﻤﺖ ﺧﺪاوﻧﺪ. ﮔﻔﺘﻢ: واﻗﻌﺎ ﻣﻠﻌﻮن اﺳﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮدند: ﺑﻠﻪ. ﮔﻔﺘﻢ: واﻗﻌﺎ؟ ﺑﺎز ﻓﺮﻣﻮدند: ﺑﻠﻪ. ﭘﺲ ﭼﻮن اﻣﺎم ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﻣﻄﻠﺐ ﺑ… بیشتر »

free b2evolution skin
22
خرداد

دانلود کتاب جاهلیت مدرن در رویا رویی با امام زمان عج

چه کسی فکرش را  می کرد، ساكنان زمين پس از هزار و دويست سال و به رغم همة تجربه‌ها و ادّعاي مدنيّت و آگاهي، نه تنها حامل و مبلّغ جملة صفات… بیشتر »

free b2evolution skin
19
خرداد

6تکنیک کارآمد برای اعتماد به نفس در جوانان

زمانیکه پا به عرصه این دنیا می گذاریم، با اعتماد به نفس / عزت نفس کامل وارد جهان می شوید. یک نوزاد آنقدر اعتماد بنفس / عزت نفس دارد که کافیست با قدری گریه کردن به هر چیزی که می خواهد برسد: غذا، عوض کردن پوشک، ناز و نوازش، ارتباط برقرار کردن، آرام… بیشتر »

free b2evolution skin
18
خرداد

، گم شده ای است که پیران به دنبال آن می گردند.

  جوانى، چراغ روشنِ شب پيرى است. با زر و زور و تزوير هر چه خواهى، توانى؛ جز بازگشت جوانى. جوانى، گوهرى است ناشناخته و پنهان، چون گم شود، شناخته مىیشود نمايان. جوان اگر بداند، می‏تواند. شوكت روزگار، عزت برقرار و سعادت زندگانى، محصول باغ جوانى اس… بیشتر »

free b2evolution skin
15
خرداد

کوتاه ترین راه در نقشه زندگی

ما یک با ربه دنیا آمده ایم و یک بار نیز می میریم. نمی توان دوبار زندگی کرد ، پس باید مسیر زندگی خود را به بهترین نحوه ی ممکن پیش ببریم. اما برای داشتن یک زندگی موفق باید نکاتی را دانست و در نظر گرفت. در این مطلب به توضیح این نکات می پردازیم. کوتاه تری… بیشتر »

free b2evolution skin
13
خرداد

شبی در حجر اسماعیل

طاووس یمانی می‌گوید: شبی وارد حجر اسماعیل شدم. امام سجاد علیه السلام نیز وارد شد و به نماز ایستاد، بسیار نماز خواند و سپس به سجده رفت. با خود گفتم: مردی است صالح از خاندانی نیک، به دعایش گوش دهم (ببینم چه می‌گوید و چگونه دعا می‌کند، دقّت کردم) شنیدم… بیشتر »

free b2evolution skin
12
خرداد

پرستو هایی که جا ماندند اما در نماندند....

اینجا جانبازان موجی را از اجتماع دور نگه می دارند تا آسیبی به افکار عمومی نرسانند!!! اینجا جانباز شیمیایی، به خاطر نداشتن پول، در بیمارستان پذیرش نمی شود و شهد شهادت می نوشد!!! همه ما از جنگ فارغ شده ایم، اما این جانباز است که تا آخر… بیشتر »

free b2evolution skin
11
خرداد

خاک قبر حضرت عباس علیه السلام

حاج شیخ اسماعیل نائب ُُُ،فاضل و عابد معاصر و دارای تالیفات فراوان که این جانب (شیخ علی فلسفی)افتخار شاگردی او را داشتم فرمود:متولی حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام فرمود :من به گوش درد ی مبتلا شدم و کارم به جایی رسید که تمام دکترای بغداد از طبابت من عاج… بیشتر »

free b2evolution skin
11
خرداد

عین و شین و قاف عشق است حسین

آقا جان ناکام اونی نیست که ازدواج نکرده از دنیا بره ناکام اونی که کربلا رو نبینه و بمیره . ارباب مگه بچه شیعه چندتا آرزو داره آقاجان جز دی… بیشتر »

free b2evolution skin
8
خرداد

دانستنی های غره شعبان کریم

خداوند متعال شب و روز اول ماه شعبان را به دلیل فضیلت و ثواب بسیار، باز شدن درهای بهشت، پراکنده شدن خیرات، باز شدن درهای حسنات الهی، پاداش قصرها و خیرات بهشتی در ازای اعمال ناچیز بندگان و خواندن نمازهای مستحبی را غره شعبان کریم نامیده است. غره شعبان… بیشتر »

free b2evolution skin
8
خرداد

ماه شعبان و صلوات شعبانیه !

کسی که از این دعوت بزرگ آگاه شود، باید بکوشد که از دعوت شدگان این دعوت گردد. این جانشین و برادر او امیرالمؤمنین علیه السلام است که می فرماید: «از زمانی که ندای منادی رسول خدا صلوات الله علیه را که برای روزه این ماه ندا می کرد شنیدم، هیچ گاه روزه این… بیشتر »

free b2evolution skin
5
خرداد

بی بصیرت ها همیشه یک قدم عقبند....


free b2evolution skin
5
خرداد

اندازه مهر و محبّت خداي عالم به بندگانش

زيارت رسول اكرم حضرت محمّد صلّي الله عليه و آله و سلّم آرزوی او بود. برای ابن کار تصميم گرفت به «مدينه» برود. در راه، چند جوجه ی پرنده ديد. آن ها را برداشت تا به عنوان هديه براي پيامبر خدا رسول اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم ببرد. مادرِ جوجه ها پر… بیشتر »

free b2evolution skin
5
خرداد

تو و خلوت غار و خدا

روزهای بهاریِ ایمان، در خزانِ خرافات و غفلت، دست و پا می‏ زد و نغمه بندگی فرزندان اسماعیل، در قهقهه شوم شیاطین، می‏ پژمرد. سال‏ها می‏ گذشت و چشم انتظاریِ کعبه، برای حج عارفانه ابراهیم خلیل، در حضورِ سردِ بتان سنگی، غریب می‏ ماند. چه دختران بی‏ گناه که… بیشتر »

free b2evolution skin
5
خرداد

عالم مجازی هم محضر خداست..

صرفا جهت تذکر به خودم! عالم مجازی هم محضر خداست. خواهر من برادر من! هر حرکتی تو دنیای مجازی انجام میدی مصداقش تو دنیای واقعی رو هم در نظر بگیر. ببین خدا خشنوده از اون کار یا نه؟ برخوردها اساسی ترین مشکل دنیای مجازی هستند! برادر من که ب… بیشتر »

free b2evolution skin
3
خرداد

موسای آل فاطمه

شیخ مفید می‌نویسد: چون حضرت را پیش هارون آوردند، به حضرت گفت: این دنیا چیست؟ و برای چه كسانی است؟ حضرت فرمود: برای شیعیان ما مایه آرامش و برای دیگران مایه آزمایش است. هارون گفت: پس چرا صاحب آن، آن ‌را در برنمی‌گیرد؟ جواب داد: در حالی ‌كه آباد بود از… بیشتر »

free b2evolution skin
3
خرداد

خرم آن شهر که در کشور دل جا دارد....

"فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است. خرمشهر شهر لاله های خونین است. راز خوشبختی من خفته در قلب من است تو کجا می گردی قلب من این وطن است خاک مادرزادی خانه ی اجدادی این وطن ارثیه ی پشت در پشت من است هیچ ابر قدرتکی مرد تسخیرش نیست زن اگر ته… بیشتر »

free b2evolution skin
2
خرداد

معاشرت با رسانه نا اهل

باید پذیرفت که در دنیای امروز، رابطه افراد با رسانه ها از نوع همنشینی و معاشرت است. وقتی ما یک رسانه را برای استفاده انتخاب می کنیم ، در حقیقت گردانندگان آن رسانه را برای معاشرت و همنشینی برگزیده ایم. هر چند که رویکرد ما به یک رسانه منتقدانه هم باشد، رف… بیشتر »

free b2evolution skin